Gå til innhold

Vinterdress eller vår/høstdress? Hvilken størrelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår skal begynne i barnehagen 9.oktober. Hun blir 1 år 21. samme måned. Av størrelse så er hun nokså gjennomsnittlig. Var vel 70 cm og 8,5 kilo på 8-månederskontrollen. Vi bor i Stavanger, så vi har ingen kald vinter...

Hva skal jeg velge??? Har bestemt meg for Reimatec, men vet ikke om jeg skal velge vinterdressen. Vi har jo nesten ikke vinter her, og jeg tror den kan bli litt klumpete for snuppa vår som ennå ikke krabber en gang....Men så er jeg jo redd for at vår/høstdressen skal bli for kald når det faktisk er under 0 grader her.... Ikke nok med det. Jeg lurer også på om jeg skal kjøpe 80 eller 86. Vil jo gjerne bruke den fram til sen vår neste år. Noen som har noen råd å komme med til en usikker førstegangsmamma???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

siden du er så usikker så ville jeg heller gått for en helly hansen dress. for den kan du ta ut vinterforet på når det er litt varmere å (barnehagen) setter det inn når det er litt kaldere. på den måten har hu dress til all slags vær. på cubus går det ann å få kjøpt hele tynne fleece dresser, disse er perfekte inen i dresden og regn tøyet. hadde jeg vært deg vilel jeg gått for str 86. de vokser så innmari fort.

Skrevet

Reimatec er ganske store i str. Sønnen min fikk seg ny igår. Han blir 1år på desember. Jeg valgte å kjøpe en meget pent brukt i str. 74, og den var god og stor... Gutten er lang for alderen. Jeg ville heller kjøpt Reimatec eller Troll istedet for HH. HH er ikke kjent for å være noe særlig bra de senere år.. Men duger nok....Reimatec vinterdress er absolutt ikke klumpete, men myk og god for småtassene

Skrevet

helly hansen har vunnet tv2 hjelper deg tester 3 år på rad, så det er ikke min erfaring.. men alle liker forskjellig

Skrevet

Med hvilken modell da? Jeg har for min del hatt flere dresser fra HH fordi alle har skrytt av HH, men det var for noen år siden... Min erfaring etter disse dressene er dyrt og dårlig

Skrevet

Da tror jeg at jeg går for Reimatec vinterdress i størrelse 80. Jenta mi blir 1 år 21.oktober, og hvis de er så store i størrelsene som alle sier, så passer nok den fram til våren.

Takk for tips!!

Skrevet

hei.

prøvde str 80 idag på snuppa mi, den var altfor stor, hun svømte i den... hun bruker 74 i vanlige klær, blir et år i slutten av denne mnd... 74 var stor og god, og den kan hun vokse i..... så jeg ville tatt med meg barnet, og prøvd i butikken, jeg var nemlig tenkt å kjøpe 80 eller 86....glad jeg prøvde først :)

Skrevet

Hmmm. Da tar vi turen ut og prøver dresser idag :-) Kjedelig å kjøpe den alt for stor. Særlig siden hun skal lære å gå i den forhåpentligvis i løpet av høsten/vinteren...

Skrevet

Lykke til... gi en tilbakemalding for hva dere velger da tihi :)

Skrevet

Jeg har fått en Reima vår/høstdress til jenta mi. Ønsket meg denne i en litt stor størrelse, og har tenkt å bruke den med hjemmestrikket ulldress under så den kan brukes hele året. Hadde i utgangspunktet tenkt meg str 80 eller 86 ettersom jenta mi bruker 74 i klær, i butikken prøvde vi og endte opp med en str 74. Og da er det goooood plass til ulldress under så denne varer nok en stund!

Skrevet

Mente en Reimatec (vet ikke om det er noen forskjell ang str på Reima og Reimatecen jeg, men den vi har er stor iallefall!)

Skrevet

Helg enig...

Kjøpte også en HH dress, og den var fryktelig klamm....

Pustet dårlig. Kommer ikke til å kjøpe den igjen.

Reflex har også kommet med noen bra dresser med ull-fleece til å ta ut. Kombinert sommer/vinter dress.

Ellers ville jeg gått for Reima tec til en 1 åring..

Kjempedress!

Skrevet

Høst eller vinterdress? Jatakk, begge deler: TROLL! Vi har vært supoerfronøyde med Troll til våre unger. Grisedyre dresser, men de går i arv! DESSUTEN er de så mye og gode at de lkan kjøpes KJEMPESTORE uten at det plager bebisen. Den elsdte vår var 1 år og 74 cm da han begynte i bhg - kunne ikke gå men bare krabbe da. Prøvde både reima og HH i butikken, og han klarte ikke å krabbe i noen av delene (for stive, selv om de var i akkurat riktig str). Da kom dama frem med Trolldressen, og sa at "da må nok du finne deg i å investere i denne - den beste vi har, men også den dyreste....". Vi prøver på en Trolldress i str 86, og verken krabing eller å reise seg opp var noe problem!! Han hadde den dressen hele høsten og vinteren. Om høsten tok vi ut ulldressen og hadde fleece under (dressen er vanntett og pustende), om vinteren var ulldressen så varm at han bare hadde ullundertøy under. Slev om han satt stille i snøen i minus 15, var han aldri kald. Troll for oss, aldri noen annet:o)

(dessuten er det Trolldressene som har kommet best ut i testene de siste åra - i fjor havnet den visst på andreplass pga prisen, mene jeg?)

Skrevet

Da ble det Reima tec dress i størrelse 80. De hadde minus 20% idag i forbindelse med åpning av Reflexbutikk i Stavanger, så da slo jeg til. Hun på butikken mente også at 80 burde holde minst fram til våren, og det ser det ut som om det skal gjøre også for den er jo kjempediger. Prøvde den på tulla, men hun druknet jo i den. Satser på at hun vokser litt før barnehagen begynner om en måned, og det begynner å bli kaldt i været :-)

Takk for alle gode råd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...