Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Har ikke vært gravid i Norge før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Bestill en time hos fastlegen din, der får du mye nyttig informasjon om hva som vil skje videre og du kan stille de spm. du ønsker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #3 Del Skrevet 16. august 2006 tja...innlegget mitt klikket avgårde før jeg fikk skrive klart:-/ Altså: Jeg er 5 uker på vei. Hvem tar jeg kontakt med da? Lege? Jordmor? Gynekolog? Bor langt ute på landet så det finnes bare lege her da men... Skal jeg vente til 10-12 uker på vei før jeg gjør noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #4 Del Skrevet 16. august 2006 Ring fastlegen din, så får du antagelig en time rundt uke 10-12. Da vil legen ta noen blodprøver, fylle ut svangerskapspapirene dine og søke om fødeplass. Sykehuset du skal føde på vil sende deg en time til ultralyd, rundt uke 19. Hvis du ønsker å gå til kontroll hos jordmor på din lokale helsestasjon så er det fritt frem, hvis hun har kapasitet. Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor i mitt første svangerskap, og det passet meg fint. Det er bare lege som ka skrive ut sykemeldinger, så skulle du trenge noe sånt må du gå til legen. Har du en fastlege? Hvis ikke kan du ringe fastlegeordningen (ring opplysningen for nummeret) og få en. Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Del Skrevet 16. august 2006 hm...har forresten ikke meldt flytting til Norge ennå. Skaper det problemer? Vi har bare en lege her å velge på... Men om jeg får time rundt uke 10-12 stresser jeg ikke med å bestille time ennå...Får vel fikse flyttepapirer og sånt... Og jeg som ikke liker leger... Hadde bare en jordmor å forholde meg til hele veien der jeg flyttet fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 Det er mulig du må ha meldt flytting. På denne siden kan du finne mer ut om fastlegeordningen: https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/innbygger/visloginside.do Men det kan være lurt å bestille time tidlig, for noen leger har ganske fulle bøker. Du kan jo også ringe helsestasjonen i ditt område og se om du kan få snakke med en jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå