Gå til innhold

fikk ny termin , en uke kortere på vei !!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er rart. Jeg vet helt sikkert når siste mens var, og helt sikkert når spiren ble unnfanget, og begge dagene har jeg regnet meg fram til 15.jan (legen og jm også).

Men på ul i dag, kunne ikke jm skjønne at jeg var 18+5, og mente mens-datoen min var feil... Hun fikk ikke tatt de riktige målene, så jeg skal tilbake til mandag.

Men den kan da ikke vokse allverdens på 4 dager???

Du kan ikke være helt sikker på når spiren ble unnfanget, sædsellene kan leve mist to dager inne i dag (noen mener 5-7 dager) før befruktningen finne sted, så der er det endel slingringsmonn. Om du har en stabil syklus burde mensterminen gi rom for litt mindere variasjon, egget kan vel ikke leve lenger enn to døgn. Men dette ikke noen eksakt vitenskap, da hadde det vært noe som heter sikre perioder også ,o)

Annonse

Hei damer!

Jeg fikk også flyttet terminen en ukes tid. Jeg vet ganske nøyaktig når eggløsning/befruktning skjedde. Det stemmer ikke med ultralyd. Ultralyd tilsier "jomrufødsel". Hatt 2 ultralyder, en i uke 8 og en i uke 17. Begge satte termin frem en uke. Ble fortalt på første ultalyd at det kan skje at befruktede egg går i "dvale" for så å begynne å dele seg i normalt tempo igjen. Legen sa at dette var noe de hadde lært etter at man begynte med prøverør. Da vet man eksakt befruktningstidpunkt. Noen ganger, så man at man var kortere enn befruktningen skulle tilsi. Ultralydene ble tatt hos 2 forskjellige, lege og jordmor. Spurte derfor jordmor om dette, og hun bekreftet at det kunne skje av og til.

Så damer, der har dere en mulig forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...