Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Er det noen av dere som har silikon innlegg??! Jeg "kjøpte meg nye pupper" for 3 år siden, har stort sett vært fornøyd, men nå har dem blitt så forferdelig stygge. Vet jo at det er pga graviditeten, men dem har begynnt å henge litt, og ser helt rare ut. Jeg begynnte nesten å grine da jeg sto foran speilet i sta Er det noen som har noe erfaring med dette? Og går det an å amme? (Har også piercinger om dette også har noe å si?) Blir dem "normale" igjen etter fødsel/amming, eller må man under kniven på nytt? ...Håper denne tråden IKKE skaper dårlig stemning, da dette er noe som plager meg....
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Jada det går veldig bra å amme med silikon. Har det selv om det er GRUSOMT tungt å være mine pupper om dagen. Jeg tok fordi jeg alltid har hatt ca 80 C pupper. slanket meg 21 kg og hadde LEFSER igjen.. var helt forferdelig, sånn at jeg ikke orket seg meg i speilet. Tok silikon og ble "normal" igjen. NÅ derimot har de vokst til 100 D og det er VELDIG vondt og tungt å bære.. Puppene blir nok ikke som de var før du ble gravid og det er ofte man må under kniven som du sier etter svangerskap og amming. Informerte ikke kirurgen deg om det? Det eneste jeg skal under kniven å gjøre igjen er å ta de ut før neste graviditet.. orker ikke dette en gang til gitt
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Nei, legen sa ingenting om det til meg. Sa jeg ville ha barn, og han sa at det var ikkenoe problem.... Men så har jeg hatt litt komplikasjoner og da... Måtte "fixe" på den ene etter et år, og har ikke noe følelse i den ene puppen. Hadde så SINNSYKT vondt i begynnelsen av graviditeten. Sambo kunne ikke gi meg en klem uten at jeg hylte av smerter... Og nå MÅ jeg ha på meg Bh hele tiden, dem er blitt så tunge. Ingen bh'er passer lenger... J**** kjipt om jeg må betale 25' igjen for å få dem back to "normal"... gruer meg veldig til melkespreng og det som hører med!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Føler med dere... Burde kanskje tenkt på det tidligere?Jeg mener,de fleste får jo barn etterhvert,...burde kanskje evt vente m sånnt til etter man har fått de ungene man skal ha?Håper det ordner seg da:)
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 hehe - du trenger ikke føle med meg på noen måte Jeg visste jeg en gang skulle ha barn og ba kirurgen være ærlig og det var han! Jeg visste de ville forandre seg og henge. Nå var ikke jeg ute etter noe annet enn å "se normal ut" Ingen i verden ser på meg at jeg har silikon.. Han kunne jo ikke forutse at de skulle vokse ut av milde helvette da!! Du trenger ikke betale så mye for en korreksjon etter svangerskap/amming... blir litt forundret over han kirurgen din.. hmm Min sa at dersom jeg ønsket en korreksjon etter svangerskap/barn/amming kunne vi bli enig om en pris. Det er jo helt RÅTT hvis han skal kreve 25tusen til av deg!! Særlig når han ikke har informert deg om at de blir forandret etter amming..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Det er ikke nødvendigvis uproblematisk med silikon! En bekjent av meg fikk store problemer, og kan ikke amme! Hun fikk betennelse, spreng og det som var i begge to, å måtte ligge med stor saueskinn etter fødselen. Hun skal få dem fjernet før hun får neste, da det er mye bedre for henne å ungen. ikke for å skremme, men greit å vite at det ikke nødvendigvis går greit....
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Sånt kan jo skje uavhengig om man har silikon i puppene eller ikke da
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Nå er det jo ikke i utgangspunktet "bra"med silikoninnlegg da....så at man KAN bli mer plaget enn andre er det vel liten tvil om,... Man putter jo inn ting som ikke skal være der tross alt!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 leelu23: Hvilke klinikk gjorde du det på? Var på fornebuklinikken jeg. Veldig hyggelig kirurg, men syns han kunne informert meg bedre!! *Hovedinnlegger*
Gjest Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Da jeg var student på føden var det en med silikoninnlegg der. Hun ammet, men fikk beskjed om at det var vanlig at det kom lite melk ut til bebi'n for de som hadde silikon. Dermed er det ofte nødvendig med morsmelkerstatning på siden av. Noen får også ut såpass lite melk at melkeproduksjonen kan stoppe opp, men tror dette er veldig individuelt!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 Selvfølgelig kan det ikke skje uten silikon. Mulig jeg ordla meg dårlig, men det var jo selvfølgelig silikonen som gjorde det! Den har på en eller annen måte sperret og ødelagt for kanalene. Og hun har barn fra før hun fikk silikon også, og da var det ingen problem.
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 17. august 2006 #12 Skrevet 17. august 2006 Colossenmklinikken. Dr. Helge Roald Han er en av landets beste og mest anerkjente kirurger. Ja de er jo pliktig til å informere om ALLE forhold som kan oppstå både skriftlig om muntlig. Det står i rapporten min at puppene mest sansynelig vil endre fasong og konsistens etter svangerskap/amming og om mulige "problemer" med amming som skrevet lengere ned her. Det gjelder da særlig de som var "flate" i utgangspunktet og silikonen gjør det for trangt for melken - slik at de ofte mister melken.. Det er ikke tilfellet for meg.. Jeg fylte jo opp mine "afrika-lefser" for¨å gi ett godt bilde på hvor ille det var!! Disse puppene er elastiske og det er GOD plass til masse melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå