Gå til innhold

Hvor mye drikkevarer trenger man til dåp når vi får 20 gjester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte 14 flasker (1,5l) til vår dåp. Vi var 16 stk. Trodde det var altfor mye, men nesten alt gikk med. Nå skal det sies at det var VELDIG varmt den dagen. Husker ikke helt hvor mye kaffe, men vi traktet en del kanner. Håper det var til hjelp!

Ok kanakje vi skulle prøvd med 20 flasker brus da? Bare så det ikke blir for lite.. Uff skrekken for sånt. hehe. "Nei nå er det visst tomt så nå får dere drikke kaffe alle sammen" hehe.. nei uff ;)

Annonse

Ja det er nettopp det! hehe.. Blir ikke akkurat dårlig heller, og hvertfall ikke med min mann i huset! Han har en egen sluse som åpner seg for brus. hehe..

Et tips kan jo være å sette fram karafler med isvann i tillegg. Mange som syns det er godt med vann til maten + at man blir ofte tørst av brus.

Skjær opp f.eks. appelsin og sitronskiver å ha i vannet eller lime. Gir god smak og er dekorativt:)

Takk for tips Yorki! :D Det skal jeg jammen meg gjøre..

Hvor mye skal jeg ha oppi sånn ca? En halv appelsin? Mindre? Salv sitron pr karaffel?

Jeg hadde ganske store karafler (1,5 ltr.) Jo mer appelsin osv. du har oppi jo mer smak blir det i vannet. Appelsin blir søtt, sitron surt ganske logisk. Til dåpen blandet jeg sitron og appelsin, ca. 3 skiver av hver i hver karaffel.

Det syns jeg blir en god blanding;) Du kan jo alltids prøve deg litt fram (juksa litt, he he) nå, så kan du finne ut hva du liker best.

Lykke til med dåpen!

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...