Gå til innhold

gravid for 3 gang på to år...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en gutt på 5 år og ei jente på 2 år og ei på 9 mnd, og gravid på nytt. er veldig i tvil på og beholde denna babyen for føler vi har nok og stri med med 3 unger allerede. alle er veldig snille men barn krever jo sitt uannsett. noen her i samme situasjon?? har veldig i mot abort så vil gjerne høre andres meninger om det og ha mange og tette barn...

Fortsetter under...

så få mannen til å kutte strengen, det er lettere å endre på siden om dere skulle angre

Lykke til uansett hva du gjør.

Mitt eneste argument for ikke å ha mer enn 3 barn har alltid vært at det er vanskelig med bilen, men nå er det jo så mange fine 7 setere at det er heller ikke noe problem...

Annonse

Hei! Jeg har en gutt på 7 år, og to jenter på 2 år og 4 måneder, og ei på 1 år og 2 måneder. Vi venter nå nummer 4 i neste måned. Jeg vil da komme til å føde tre barn i løpet av 2 år og ca 5 måneder.

Det er mye jobb med de små, tre bleieunger osv, men det skal bli så utrolig mye kos også! Og tenk bare på hvilken fordel de har med å ha hverandre de små!

Ønsker deg lykke til! Dette greier dere sååå fint!!

Tror du kommer til å klare det. Alt går jo, også tenker jeg litt sånn at vi angrer jo aldri på den vi fikk. Jeg skal har min 3 baby på 3 årsdagen til min eldste. Tenkte også litt på abort med en gang, men nå er jeg glad jeg ikke gjorde det.

Lykke til uansett hva du velger og klem fra meg

Så godt å høre om flere i samme situasjon.... Jeg fant ut for en uke siden at jeg var gravid IGJEN! Har tvilling-gutter på snart 2 år,ei jente på 10 år og en stesønn på tolv.Har hatt en grusom uke ,og tankene har kværnet og kværnet i hodet mitt.Følte at alle forventet at jeg skulle ta en abort,og at det var det eneste riktige.MEN nå har jeg lyttet til kroppen og hjertet mitt,og nå har vi bestemt oss for å slå til med et barn til:-)..... og mannen min har fått time til sterilisering...:-)

Nå kan vi glede oss over graviditeten,og så får vi bare ta kritikken og alle bedre-viter meninger som måtte komme!

Lykke til til deg også!

Dette klarer vi!!!!!!

• 2 uker senere...

Når man bare får vent seg til tanken så tror jeg man innstiller seg på at man skal klare dette også. Jeg har selv 5 barn, hvor den minste er 2 1/2 mnd nå. Fikk de 3 minste i løpet av 2 år og 10 mnd., de to eldste er 6 og 9 år.

Har bare positive erfaringer med å få flere tette, og vil tror at dette greier dere fint. Det er slitsom å være småbarnsforeldre og jeg syntes spesielt den siste stunden av svangerskapet var tung med små barn som ville i armene til mamman sin hele tiden, men det er en så kort stund.

Gleden vi føler over barna og gleden barna føler over å ha hverandre gir oss både energi og tålmodighet til å takle de dagene som ikke er så gode. For de kommer om man har et eller 10 barn.

Lykke til :)

enig i at det er det man bestemmer seg for som går. og det er nr to som er "verst" å få(og den har du jo :)) når man er vant til en er det større omstillinger som skal til for å få dagen til å gå med to barn enn med to fra før + en baby.

jeg fikk marna slik: gutt, så jente 15 mnd etter og jente 2 år etter dette. så fikk tre barn på 3,5 år. men alt går :)

Lykke til videre

Tenk på alle storfamiliene i gamledager. Tenk så mange eldre folk det er som har mange søsken, og som har det veldig koselig sammen. Det er i det moderne kalde samfunnet at man skal abortere bort uplanlagte graviditeter, helst skal man kun få to barn, blir man gravid etter det skal man velge abort. Det er så tragisk hvor kynisk samfunnet har blitt.

Jeg syns du skal beholde barnet. Du kommer til å angre resten av livet ditt hvis du tar abort. Husk på at et hvert barn er en Guds gave!

Annonse

Hey, dette komme til høres nok forerdelig ut, men alle har lov til sin meining. Du sitte her å tvile over me at du har 3 unger allerede og ska snart ha en til, Koffer har du ikke gått på ppiller ? eller tatt hensyn til at det er veldig lett å bli gravid igjen ette man har født? Eg bare lure om dere har snakket me hverandre om dette. Eg meine ikke at du ska ta abort eller noe sånt, eg lure bare på koffer dette har klart å skjer å nå sitte du å tvile deg øve dette. (Håpe virkelig du ikke ta dette på feil måte som sagt).

haha it sounds like you are super fertile :) wow 4 children under 6, that could be very difficult, crazy or kinda fun :) i saw a programme the other day, with this couple that had a daughter who was like 3 and then they have 4 babies on 9 months and 3 newborns, one died :(, but it was so unbelievable! how can they cope with that many kids! 8 kids under 4! haha but they manage hehe it is really up to you, if it was me then i would have kept it :) are you catholic? is that why you dont use prevention? i know that in that religion then it isnt allowed, im a catholic myself hehe but i suggest that maybe you try using a spiral, and condoms :)

jeg har vært gravid 4 ganger på 4 år.det første ble sa.så fikk jeg en gutt,ble gravid igjen.og di er det 16mnd.mellomrom med.da den yngste var 7 mnd.ble jeg gravid igjen.(brukte ikke beskyttelse).jeg var så i tvil om hva jeg skulle gjøre,men endte med abort.det var flere grunner til det,bl.a.et dårlig forhold med faren,men aller mest at jeg var "redd"for at det skulle bli slitsomt med 3 så små...så selv om jeg er veldig imot abort,tok jeg den avgjørelsen.fant det heldigvis tidlig ut at jeg var gravid,så hadde en medisinsk abort på dagen uke7.det var jævlig di ukene før jeg tok aborten og fram til jeg var på sykehuset og tok pillen som stopper opp graviditeten.trodde jeg kom til å være et phsykisk vrak etter jeg hadde tatt valget,men må erlig innrømme at jeg skjønte fort at jeg hadde tatt det rette valget.så jeg angret ikke i ettertid.er 2 mnd.siden nå.jeg tenker på at jeg kunne ha vært mamma på nytt igjen i mars,og hatt 3 barn med 16 mnd.mellomrom på alle 3.men tenker og på at det blir noen "friår"fra spebarnstiden.Det er vanskelig å finne ut hva man skal gjøre når man er usikker!!!men jeg håper du tar det valget som er riktig for deg,for det er det bare du som vet!ønsker deg lykke til videre!:)

Hei! Er i samme båt som deg. 3 jenter, eldste ble 4 i sommer. Minste er 10 måneder i går. Og gravid igjen. Ikke planlagt, egentlig ikke tid, grunnet husbygging etc, men: gleder meg allikevel. Litt flaut på et vis å fortelle det til folk. Har du tatt din avgjørelse allerede?

Abort er bare ingen reell mulighet. Har plass, penger, god helse, deilig mann. Nr 3 gir ikke så mye ekstra jobb, så nr 4 går sikkert også fint. Lykke til!

hei,jeg har 4 gutter eldste på 11,andremann 5 og tvillinggutter på 1år og 8 mnd,dem er født 3 mnd for tidlig heldigvis friske og raske.Så mange barn er en stor glede men også MASSE jobb.Jeg er gravid igjen nå,selvfølgelig Ikke planlagt da.Så denne gangen er nok ikke abort noen løsning,det er en ekstremt tøff belastning og anbefales ikke.Jeg ble gravid for 1 år siden med hormonspiralen og tok abort,det kostet meg mye i ettertid i form av tunge stunder,mange tårer og i det hele tatt alt en kan slite med i form av tanker..Nå er heldigvis tiden gått og den perioden er lagt bak meg så godt d lar seg gjøre.Jeg føler meg sterkt priveligert som er så heldig og har 4 friske nydelige gutter som jeg elsker overalt på denne jord.Er selvfølgelig veldig sliten i perioder men det er for en periode i livet,ungene er jo ikke unger for alltid.En må kose seg så lenge en kan og det er mer glede enn slit egentlig.Tror også det kommer an på om hvordan rutiner en har i hjemmet og hvor strukturert og bestemt en er som foreldre.Og ikke minst hvor godt samarbeid det også er mellom foreldrene.Dette går sikkert bra,når en har tre klarer man fire også..Jeg for min egen del synes det med økonomi er det mest bekymringsfulle og nå som jeg er gravid med nr 5 har jeg endel bekynringer i forhold til økonomi ,alt det andre går greit liksom.lykke til og tenk posetivt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...