Gå til innhold

TRENGER TIPS I FORHOLD TIL REISE OG FORSIKRINGER...

Anbefalte innlegg

Skal til Mallorca om to uker,og lurer litt på hvordan det er med reiseforsikringen,vet den ikke omgår svangerskap, men må man kjøpe tilleggsforsikring? I følge legen min holder det med forsikringen fra trygdekontoret, det helsetrygdkortet....

Er 18 uker på vei.. Hva mer må man gjøre eller ikke gjøre på utenlandsreiser når man er gravid?

Fortsetter under...

Det holder med reiseforsikringen din.. og E111 skjemaet.... pass på hva du spiser om du har ømfintlig mage, som eks vann..... kjøp vann på flaske, ellers er det ingen fare.. mallorca er så skandinavisk at de allerede har tatt sine forhåndsregler. De er nødt til å forholde seg til regler resturangene der nede og.. de lever jo av turister. Spis på gjøta kanal eller burgerking :) :) neida.. ingen fare... jeg vet dette.. har jobbet som reiseleder for saga i 3 år.. også på mallorca.. :) hvilket hotell skal dere bo på?

E111 er det du får på trygdekontoret.. ok... ikke hørt om det hotellet.. men alcudia er jo nesten bare turister, så det er ingen fare.. er mest skandinaviske resturanger der.. :) snakk med guidene på hotellet. hør hva de har å anbefale, reise selskapet anbefaler ikke resturanger som ikke er bra! Men ikke drikk vann i fra springen.. men du kan fint pusse tennene i det. Bruker du Kontaktlinser? ikke bad med de :) mye info her nå :) elsker å prate om mitt gamle yrke! :) om dere har mulighet, så lei bil og kjør rundt øya.. kjempe flott... :)

Annonse

:) nå jobber jeg hos Brilleland og jobber med dette :) dette lærte jeg faktisk i dag... :) men den bakterie floraen som er i vannet der nede kan skade øyet. Om du bruker dagslinser ha med ekstra par og skift etter bading, mnd. linser ikke bad med de..... det skal sies at jeg jobbet og badet i 3 år utenlands, og hadde ingen problemer med det! bare veldig tørr i øynene om kvelden, bruk kunstig tåreveske. Visstnok kan det forekomme sår og sprekker i øynene for linsen trekker seg sammen og kan lage gnagesår på øyet... brr... huttetu.. dette er kanskje 1 av 100 dette skjer med.... Dagslinser er det beste du kan bruke.. for det er bruk og kast :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...