petronella_78_med spire =) Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Hei...jeg og sambo er nå inne i vår 2 pp, noe som i og for seg ikke er så "lang prøvetid". Problemet er imidlertid at, hadde jeg hatt normale sykluser, så hadde dette vært vår 4 pp... Sjansen for å bli gravid når man ikke aner når verken EL eller TR melder sin ankomst, er jo relativ liten...("orker" jo ikke ha sex annenhver dag heller...:-) Hvis jeg skulle "regne ut" hva sjansen for å bli gravid....når syklusene er på ca. 60 dager, og man tar i betraktning at egget kun er befruktningdyktig i ca. 24 timer...ja...da er oddsa ganske små!!....noe som er vanvittig frustrerende! ...er det NOE man kan foreta seg for å få syklusen i normalt gjenge igjen?... Bør nevnes at jeg sluttet på Yasmin i april. (har brukt p-piller mer eller mindre sammenhengende i 10 år). Som regel når man slutter på pilla, og er klar for barn...venter/ønsker man at det skal skje NÅ!!..med en gang!... (hvertfall har jeg det sånn). ...men...må vel bare smøre seg med tolmodighet....ehem...noe som ikke er like lett... Ønsker forøvrig alle som har fått postivt utslag på testene nå i sommer, all lykke videre! =)
Bolle-berta Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Hei... Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg har også veldig lange sykluser. Selv om dem faktisk har blitt litt mindre etter at jeg fikk første barnet mitt, som vi brukte litt over ett år på å lage. Nå er vi i 1. pp, så jeg håper virkelig ikke det tar like lang tid nå! Håper ikke det tar så lang tid for dere heller før spiren sitter der den skal! Masse lykke til! Det er første barnet da? (siden du har gått så lenge på p-piller?) Jeg hadde forresten gått på p-piller noen år jeg også, så det tar nok litt ekstra tid da ja... Men for noen heldige tar det jo ikke så lang tid for det, så det kan jo faktisk hende at du er av de heldige også! Det vet man jo ikke det.. Uansett; lykke til! PS. Det lureste tror jeg er å bare kose seg, og ikke stresse seg opp, for da tror jeg det blir vanskeligere! Sånn var det for oss. Det klaffet når jeg hadde gitt opp og fått time på sykehuset for utredning. Det var en utrolig deilig telefon å ta at vi ikke trengte den timen...
LilleVakreAnna Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Du kan spørre legen din om han/hun kan anbefale noe. Min nevnte et naturlegemiddel som ville stabilisere til 28-dagers syklus, men jeg husker ikke navnet, for jeg fikk stabil syklus etter et par mnd. Jeg slutta også med yasmin -for altfor mange mnd sida...
LINDA*** Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Et litt "drastisk" gjøremål er å begynne med akupunktur Det er velkjent for å stabilisere mens-syklusen. Selv har jeg vært hos akup., og fra å ha 35 dg intervall, har jeg nå 28 dg Det er en hel ukes forskjell!
petronella_78_med spire =) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2006 Ja, dette er første barnet...vi nå gjerne ønsker oss =) Har vært sammen med sambo i halvannet år.. Ja, det beste er nok bare å ta det med ro, og ikke tenke på det =) Nå skal vi straks flytte...så da blir det nok av andre ting å tenke på for en stund. Det skjer vel når det skjer.... Er bare litt frustrerende med familien og sånn...som stadig spør "ja, skal ikke ha noen barn dere da?"...osv... (søsteren min ble gravid på første forsøk..., så da tror de vel at det "ligger i familien".... ) Jeg bare avfeier alle spm, og har heller ikke fortalt dem at vi prøver... (har kanskje litt å si at forholdet til min side av familien, ikke er helt topp...kommunikasjonsmessig....) Jaja, det ordner seg nok =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå