Gå til innhold

Synes sambo nesten er uforskammet.....

Anbefalte innlegg

Min mor har hjelpt oss masse økonomisk med ting til babyen, jeg er student og sambo har vært sjukemeld/arbeidsledig i over ett år..(begynt i jobb igjen før sommeren).

Altså: med min mor har vi fått vogn, stellebord, dyner,sengklær, klær, sportsvogn, vugge og kjøleskap,hun betaler 1000kr i mnd av husleien vår, betale forrige strømregning, kjøpte sko til lillejenta+masse annet...

Men han samboern min er bare sur på min mor, aldri sagt takk eller noe..Høres ut som jeg er borskjemt,men det er jeg ikke, fikk ikke noe før jenta ble født, alltid måtte jobbe for det jeg ville ha...Hun synes det er veldig stas og bli bestemor,derfor vil hun at hun kun skal ha det beste.

Jeg er vent med hjemmafra at man skal si takk når man får noe, det er jo ikke slik at hun kommer med ting i hytt å pine. Vi har jo egentlig bare fått hjelp nå i starten, vi har egentlig ikke råa til å bo her vi bor,men der vi bodde sist var det mugg i vegger og sopp, ikke bra for ett lite barn...

Har sagt til han at hna kan vertfall si takk til mamma,men da sier han bare: faan heller, jeg har ikke bedd om at hun skal kjøpe noe...

Er det for mye forlangt at han kan takke moren min for hjelpen?

Egentlig et innlegg uten mål å mening,men er bare litt frustrert...:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5953444-synes-sambo-nesten-er-uforskammet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Det er normal folkeskikk å takke for gaver, selv om det er gaver en nødvendigvis ikke liker så godt. Og argumentet hans er dårlig, "han har ikke bedt henne om å kjøpe de tingene"! Gaver er jo aldri noe en ber om, det er noe en får uoppfordret!!

.......han føler seg ikke litt overkjørt av moren din da. Hun gjør jo bare alt hun kan for å gi dere den hjelpen dere tydeligvis trenger. Men det går vel kanskje inn over han, at han som mannen i huset ikke klarer og forsørge familien sin.

Vet at en del menn kan få reaksjoner på det.........

Men vet ikke jeg..............

Herregud, hadde mamma betalt en tusenlapp av husleia hver måned, tror jeg vi begge hadde vært ganske så takknemlige ja:-) Og siden hun gjør det, og betaler strømregning i tillegg, regner jeg med at dere virkelig trenger det. Så da er det tullete av han å si at han ikke har bedt om det. Og om han ikke har bedt om tingene til babyen heller, så virker det som dere virkelgi trenger det dere kan få(siden hun da altså betaler strøm og litt husleie fast)

Så be han skjerpe seg, og kjøp en flott blomsterbukett til svigermor. Det er bare vanlig høflighet, og viser at man ikke tar folk for gitt.

Skjønner godt hvis du er flau over samboeren din...

Annonse

Takke skal man alltid gjøre.

Men det spørst jo om han kanskje skammer seg litt, at det går utover stoltheten hans at det er noen andre som har kjøpt alt det fine utstyret til babyn deres. Han hadde sikkert ønsket at situasjonen var annerledes og at han hadde råa til å kjøpe alt selv.

Det kan være vanskelig å take dersom han føler det slik.

Snakkmed ham om det, det er jo ikke hans feil at dere har det trangt økonomisk nå?!

Mamma er verdens snilleste...

Men begynner å bli tålig lei av samboer som aldri takker..

Synes det rett og slett er flaut...

Vet ikke hvor mange par sokker jeg har fått til jul som jeg har måttet takke høflig for..av og til må man bare svelge stoltheten sin å vær takknemmelig...

Jeghadde vertfall ikke rå til å kjøpe vogn, vugge,og alt en baby trenger med mine 6000kr i lån og stipend..

Er evig takknemelig for min snille mor, som takk for alt, vasker jeg huset demmers en gang i uken,passer hunden sånn at de får på ferie...

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten min mor...

Mødre skulle det vært flere av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...