Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg har en sønn på 3,5 år som har astma og ørten forkjølelser pr år. Jeg er nå høygravid med kun dager til termin og er kjempesliten. Ungen suger alle krefter ut av meg med en hel dag sammen. Saken er at han skal starte barnehage tilvenning i morgen og har nå seff blitt syk med feber. Jeg har hatt ham hjemme fra ferie i barnehagen i fire uker og siden han skal flyttes over til den lokale barnehagen her, måtte vi vente en uke til før barnehageåret begynte. Og pga planleggingsdager gikk det nesten en uke til. Og når dagen endelig opprinner, skjer dette. Jeg kjenner han jo ganske godt når han er syk etter hvert. Denne gangen har han ikke feber på dagtid, er normalt aktiv og grei form. Han har feber på kveldene og blir slappere da. Det virker som en virushistorie som sikkert ikke blir antibiotikatrengende. Her er det jeg har tenkt: Kan jeg ta ham med og starte barnehagetilvenningen i morgen som planlagt? Jeg har tenkt å ordne legetime til senere på dagen sånn at vi får sjekket siden d er fjerde kvelden med feber i kveld. Men tenkte bare å ta en kort dag for å få komme i gang med tilvenningen i morgen og dagen etter. Så skal jeg pleie han i helga og forhåpetligvis blir han frisk til over helga slik at jeg kan levere han som normalt mandag. Hadde seriøst trengt noen hviledager før barn nr to melder sin ankomst nå.....Er dette egoistisk ovenfor min andre sønn? Bedre å utsette avvenninga til over helgen?? Vil gjerne høre meninger. Velger nok å være anonym....
2 søte Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 syns ikke det er egoistisk i det hele tatt. hva med barn nr 2 da? den og trenger at du har krefter igjen til å ta deg av han/hun... ! men eneste jheg tenkte på er at kan ikke han smitte de andre barna i barnehagen? vist ikke så ville jeg ha sendt han, de ringer jo om han blir syk iløpet av dagen....
monicah Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Hei, Jeg vet hvordan det føles. Har selv 3 unger og venter nr 4 0m 9 dager. De to minste har vært syke mer eller mindre helle sommeren. Jeg hadde gjort som deg, prøvd en kort tur i barnehagen i morgen. Hvis han er frisk i morgentidlig så løp til barnehagen du Lykke til PS. Det finnes ingen Supermamma, noen ganger må vi prioritere å velge. Hvem vet hva som er riktig til enhver tid???
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 For å si det sånt... Ville du gjort dette mot deg selv? Selv om du er feberfri på dagtid, er vel formen laber. Være i barnehage med mange ukjente barn og voksne. Masse støy og masse intrykk. Beklager, men du får ikke så mye sympati herfra. Gutten du har satt til verden trenger deg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Vel...du har jo en magefølelse på dette siden du spør her på BIM.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Jeg ville absolutt utsatt barnehagen. Han kan jo smitte alle de andre barna i barnehagen. Har ikke barn fra før, men synes å huske at barn gjerne skal ha en feberfri dag før de kan sendes i barnehagen. Men skjønner godt du trenger å være litt alene, men da kan du kanskje ordne med barnepass til sønnen din. Be besteforeldre, søsken eller venninner om hjelp, sikkert noen som vil hjelpe : )
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Nei, har vel tenkt d samme. Han drar nok ikke i barnehagen i morgen, d blir heller legebesøk tenker jeg. Jeg målte 39 i feber i kveld også. Takker for dere som hadde noen gode ord å komme med ihvertfall. Men det er en grunn til at folk velger å være anonym når de legger ut vanskelige tema her!! Her gjelder tydeligvis å få folk til å føle seg som verdens verste mor (som om jeg ikke allerede har den følelsen....)
Dibber Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Ja man trenger ikke salt i såret. Det er greit å forhøre seg om hva man skal gjøre i vanskelige situasjoner, og det er som du sier en grunn til at mange velger å være anonyme. Stakkars gutten din, ikke lett å slite med sånne plager. Har vært en del plaga med astma/allergi selv, så det vet jeg mye om. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Hei, snill og grei nicket ditt stemmer vaffal godt takk for gode ord, har sitti og grini i hele kveld pga at jeg ble så skuffet over at jeg ikke får noen få dager for meg selv...... Jeg har astma selv, det er nok meg poden har arvet d etter. Så jeg vet godt hvordan han har d stakkar liten. Regner med at d blir en del sykdom nå fremover høsten, vinteren og våren. Heldigvis har han hatt en god sommer helt til nå
minas'81&lillegull;) Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Må da være noen som kan komme å passe han noen timer i det minste, så du får noen timer søvn og slappa av og tenkt litt på deg selv også? Hadde jeg gjort, ihvertfall! Eller mannen din? Han må da kunne ofre en dag... Man får da dekket slikt fravær hos arbeidsgiver?! Min dekker det ihvertfall. Ta deg en ringerunde du, ingen skam det!
Dibber Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 Ikke gråt, se lyst på at gutten din har fått barnehageplass. Han kommer sikkert til å storkose seg der! Snuppa her begynte da hun var 1 1/2 år og blir skikkelig lei seg hvis hun ikke kan dra i barnehagen. Hun er 4 1/2 nå. Har en på 1 1/2 som jeg ikke fikk plass til i år, så det blir ikke mye egentid fremover! Har termin 25 oktober. Men vi får se det slik at småbarnsperioden er den mest hektiske og slitsomme perioden i livet, og en periode som aldri kommer tilbake. Når vi har tenåringer som smeller med dørene tenker vi nok på småbarnstida med glede:-)
silia Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Jeg har selv tre barn, og spesielt ene jenta mi har i perioder vært plaget med "kvelds-feber" som jeg ynder å kalle det. En gange pågikk det over flere uker. Mine barn er kjempepigge, selv med høy feber, og vil absolutt ikke liggee på sofaen å ta det med ro. Når jeg tok jenta mi til lege, fikk jeg beskjed om at det ikke var behov for behandling. Siden dette var om sommeren, fikk jeg beskjed om at sålenge jenta var pigg og ønsket å leke ute, var det bare å slippe henne ut selv om hun fikk feber på ettermiddager/kvelder. Skulle passe på at hun ikke ble utsatt for kald trekk. Synes du at gutten din er pigg nok, så ta ham med til barnehagen med god samvittighet. Tviler på at han blir så veldig nærgående med de andre barna at det er stor fare for smitte til de andre, spesielt med tanke på at det er sommer og de er mye ute.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Hei silia, takk for svar min sønn er akkurat som din datter. Selv med feber er han i 110 hele dagen.... tar nuven av sin mor hehe. Skal se an formen i morgen jeg. Takk igjen for at du orket å svare
sajam Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Hei hei! Kjenner veldig godt til det problemet der! Har en sønn på 2år med astma og alt det rusket som gjerne følger med. Han begynte med park tilvenning på mandag og allerede på kvelden ble han dårlig med feber. Tirsdag ringte jeg barnelegen vår og spurte hva hun mente. Hun mente at så lenge det ikke var den grønne snørra og han virket "frisk" på dagen, var det ikke noe problem. Eneste var og dra hjem så fort han begynte og virke sliten.
overtids eng0806 Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Hei! Føler med deg. Ikke lett å gå høygravid og ha en aktiv sønn som trenger en og attpå til er syk. Jeg hadde også min sønn hjemme noen dager i uken pga bare halv barnehageplass. Pga masse vonde regelmessige kynnere/ rier om dagene klarte jeg ikke ha han hele dagen alene, så mannen min sykmeldte seg halve dager de dagene gutten var hjemme for å avlaste meg. Det har han krav på, sjekket med trygdekontoret. Håper det ordner seg for deg og gutten blir frisk snart. Sender deg en trøsteklem...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Tuusen takk for alle gode ord, jenter!! Deilig å få litt omtanke Vi får se hvordan formen er i morgen og kanskje ta en kort dag om alt virker ok. Tror nok at det er et virus på gang, siden han ikke er i dårligere form på dagtid..... ellers lovet faren å stille opp litt de nærmeste dagene når jeg gren frem hvor sliten jeg er.... lett å forsøke å være wonderwoman vettu. Jeg synes d er vanskelig å be om hjelp..... Men tusen takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå