piaskrull Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Heisann! Jeg testet positivt 11. august. Første dag i sist mens var 1. juli, så ifølge kalkulatoren på babyverden.no, så er jeg 6 uker og 4 dager på vei, og anntatt termindato er 9. april, 2007. (Når jeg skriver inn 9. april 2007 på "brukerinformasjon" på "min side" på denne siden så står det at jeg er når går inn i 7. svangerskapsuke, og det skjønner jeg ikke helt..men man regner vel forskjellig fra side til side, da...lurer på hva som er mest riktig?!) Men uansett, det var ikke det jeg skulle skrive. Det jeg lurer på er når man burde komme seg til legen?! Jeg har ringt og bestilt time hos fastlegen min, men fikk ikke time før 8. september. I dag er det 16. august. Må jeg virkelig vente så lenge? Da er jeg jo ganske langt på vei, er jeg ikke? Jeg skulle ønske jeg kunne gå til legen nå, for jeg er så beskymret for at noe er galt, også vil jeg liksom få "bekreftet" av en lege at jeg virkelig er gravid. Jeg vet jo at jeg er det, for jeg har jo tatt 2 positive tester selv. Men jeg føler meg liksom ikke ordentlig gravid før legen har sagt at "joda, du er gravid, frisk og dette skal du få en oppfølging på". Jeg kan jo dra til legekontoret og trekke kølapp i morgen klokken 08.00, men det er jo egentlig bare for "akutte-tilfeller"...Burde jeg holde ut og vente helt til 8. september? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokko Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Du kan jo altid levere inn en urin prøve på legekontoret, men du får jo ikke så mye mer den dagen en et svar at du er gravide. Det er ikke så lenge til den 8 september.... tiden går jo kjempe fort. det er varierende når man har første kontroll, ca fra uke 10 + - noen uker Det som står her på sidene at du gått inn i 7 sv.uke det vil si at du er ferdige med uke 6 og er begynt på den 7 uken. Lykke til med den lille. jeg er vel ca 5 ++++ mens termin ca 18 apirl. flotte tid med en april baby:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje og Vaniljebollene Skrevet 16. august 2006 #3 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har venta siden juli jeg... Har første legetime 1 september... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilmamsen Skrevet 16. august 2006 #4 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg er like langt på vei som deg, og fikk time hos legen 5. september, så du ligger fint an. Når du er 6+4, så har du 6 fullgåtte uker bak deg, og er fire dager inne i din 7. uke. Derfor står det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piaskrull Skrevet 16. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for raske svar begge to! Ja, da skjønner jeg at det er flere som venter på legetime. Er du ikke utolmodig? Jeg tenker så mye på det at tiden går kjeempe sakte..Jeg er litt redd også, for jeg var i syden i to uker fra 19. juli uten at jeg visste at jeg var gravid, og der drakk jeg mye til maten hver dag i to uker. Derfor hadde det vært fint å få bekreftet fra legen at det har gått bra...men jeg får vel bare vente.. Begynner dere allerede og kjøpe litt sånn småting selvom dere ikke er over "faresonen" på 12 uker? jeg mener: babyutstyr... Eller er dere like redde som meg for at noe er galt? Mamma har vært igjennom 2 spontanaborter, så jeg vet jo at det kan skje når som helst..huff, jeg må ikke tenke sånn! jeg må være GLAD:) Det er jeg jo også!!! kjempe glad! Men litt beskymret alikevel...Og ventetiden til legekontrollen er så laaaang...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 da jeg ringte til legen for å bestille første time fikk jeg først tilbud om 9. sept (villa da vært 11+0), men frempå som jeg er så spurte jeg om jeg kunne få time litt før fordi jeg var så spent, og det var ikke noe problem ,kunne få komme innom en av de nærmeste dagene(men kunne ikke da pga ferie, var rundt uke 5 da) Skal til første kontroll på fredag og er da 8+0 Gleder meg:) Du kan nok bare ringe legen din å høre om du kan få en time litt tidligere, skader ikke å prøve;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #7 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg er tredjegangs, så jeg er jo litt roligere, da. Men jeg husker godt den følelsen fra første gangen: At legen liksom måtte bekrefte at jeg var gravid. Uff.... Men det ER jo bare tåpelig - ingen mens og positiv test - du ER gravid! Det er strengt tatt ingenting legen kan gjøre for å sjekke om alt er i orden, eller forhindre at noe skal gå galt. Skjer det noe så skjer det noe - det er ingenting legen kan gjøre med det. I denne fasen er graviditen veldig mye kroppens "egen business", og den trenger ikke mye hjelp eller innblanding. Husk at de fleste graviditeter går helt fint! Det jeg gjorde første gangen var å betale for en privat ultralyd. Det hjalp veldig å se den lillepeanøtten med et hjerte som slo. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 16. august 2006 #8 Del Skrevet 16. august 2006 Begynner å lure på om jeg må ringe legen og booke om timen jeg nå... Jeg er 9 uker i morgen og jeg har ikke fått time før 13 september! Testet positivt 14 juli, nesten en mnd før deg, også har jeg ikke fått time før SÅ sent... Lenge å vente ja, men det er jo ikke noe legen kan gjøre fra eller til, bortsett fra å kontstantere at du er gravid, og det vet vi jo allerede... Men det blir liksom litt mer reelt når man har vært hos legen tror jeg. Tror nok ikke du skal være bekymret for det du drakk i syden. Embryoet begynner ikke å ta næring fra deg før du er rundt 6 uker på vei, altså 2 uker over overstått mens. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 16. august 2006 #9 Del Skrevet 16. august 2006 Åja, du skrev om babyting også! Jeg har ikke begynt å kjøpe inn enda, vil vente til jeg er over 12 uker hvertfall, får nok nok av tid å shoppe på. Men mamma har allerede kjøpt en nydelig body med isbjørn på fra Svalbard da, så det ble babyens første plagg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piaskrull Skrevet 17. august 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 17. august 2006 Takk for gode svar. Fint og vite at flere sitter å venter i spenning på første legetime. Men det en av dere skrev om å betale for en privat ultralyd, det var lurt. Det må jeg snakke med legen om når jeg kommer dit, for det vil jeg også. Da ser man hvertfall at hjertet slår. Det jeg spurte om når det gjalt hvor lang tid jeg var på vei, det fant jeg ut med en gang jeg hadde skrevet det. Hehe, jeg visste jo egentlig at jeg var ferdig med uke 6, så jeg vet ikke hva det var jeg surret med, jeg;) Jeg har vel egentlig bestemt meg nå for å prøve å vente til 8. september. Jeg får vel klare det, da:) hehe. Vil jo ikke virke helt hysterisk og desperat heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå