Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg har tenkt å kjøpe inn bæresele til babyen, men tenker at jeg sikkert kan vente en stund. Jeg har ikke født enda he he. Noen som vet når babyene kan begynne å bruke bæresele (mnd) og hvor lenge de kan sitte i en bæresele av gangen (tid)? Hvor mange mnd kan de bruke en bæresele før de vokser ut av den? Og er bæresele sunt for den lille kroppen? Mange spmål, men hvis noen vet eller har erfaring, er jeg takknemmelig for svar!
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 'he| Jeg kjøpte bæreselen da tulla var 3 uker, hun er 5uker nå. Du trenger nok ikke stresse med å kjøpe den enda, jeg har ikke hatt veldig mye bruk for den enda, men så sover hun godt i vogna si. Vet noen går med de i selen om de gråter mye, så de slipper å bli slitne i armene. jeg har en Baby Bjørn, og den er fra 3,5kg, og tror den kan brukes opp til 10kg eller noe, men da begynner det vel å bli for tungt å bære. Det anbefales ikke å ha de i selen så lenge om gangen i starten, p.g.a at hoftene ikke tåler det. Men vet ikke hvor lenge. Vi har bare gått korte turer med den, hun sovner fort i den, og da leger jeg henne over i vogna. Håper du ble litt klokere nå... Lykker til!
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Har fått låne bæreselen som søsteren min brukte. Er en BabyBjörn, og vet de brukte den masse helt fra starten, da babyen hadde kolikk. Var visst veldig kjekk å ha, men vet at de ikke skal sitte for lenge om gangen sammenhengende oppi den. Vet ikke hvor lenge som anbefales som makstid, men sikkert noen andre som vet?!!
Nr. 2 i september *24.09.06* Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Hei! Jeg har sydd meg en MeiTai som jeg skal bruke til vesla. Denne kan jeg bruke lenge. Kan også ha min to år gamle gutt i denne. Har også tenkt å kjøpe meg en ringslynge. Med en slik kan en bære barnet som den ble bært i magen. Du kan se på sidene til Krusedull, Alveslottet og søke på MeiTai eller slynge, der finner du masse spennende. Vil absolutt anbefale dette.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Fikk litt lyst på en slik hotsling jeg nå...
teddy0505 Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Jeg var å forhørte meg på bæresele (baby bjørn). Når eldste ble født for 13år siden, sa de at jeg måtte vente i 6 uker, og at hun ikke skulle sitte så lenge om gangen i begynnelsen...15min og jobbe seg oppover Nå fikk jeg vite at de har blitt litt andeledes (man kan justere str på ryggen etc ) og at det ikke var noen aldersgrense, hun sa at barnet legger seg i fosterstilling (trekker bena oppunder seg), samme som i bilsete. de ligger som små baller.Men jeg tenkte jeg skulle høre på sykehuset når babyen har kommet, Hvis man tenker på afrikanske land har de jo babyen hengende på ryggen veldig tidlig.
Ninn (har født:) Skrevet 17. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2006 Hei alle sammen! Tusen takk for svar, nå ble jeg mye klokere, har veldig lyst på bæresele, men venter sikkert med å kjøpe til etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå