Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Hei! Vet mest sannsynlig hvem faren er, men vil ikke ha det på papiret. Det fordi jeg ikke vil han skal ha noen tilknytning til barnet. Kan jeg nekte å oppgi far? Lr, d må vel kanskje gå ann å si at man ikke vet?
Gjest otilie79 Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Bare si at du ikke vet.... At det er et resultat av en one night stand med en som du ikke har sett hverken før eller siden.
Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Hei. Ja, selvfølgelig går det an å si at du ikke vet hvem som er faren, men kjære deg... tenk deg godt om først. Det kommer en dag da barnet begynner å spørre om sin far, du vet jo mest sannsynlig hvem faren er?! Er det da rettferdig både ovenfor barn og barnefar at det ikke er tatt noen test eller skrevet på noen papirer hvem som er faren?? Jeg dømmer ingen, men synes du skal reflektere over dette litt.... kanskje du ser det litt annerleds om noen år....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Hei! Skjønner deg veldig godt, å tenker igrunnen på dette dag og natt.. Jeg er nå forlovet, og den trolige barnefaren er min x-samboer, som også er far til mine 2 andre barn.. Jeg og han jeg nå er forlovet med, hadde gått fra hverandre, noe som varte i ca 3mnd. Jeg var da nedbrutt og svært lei meg pga bruddet, og da min forrie samboer kom som "den barmhjertige samaritan" og skulle trøste, klarte jeg ikke, av sinne eller fortvilelse, å stå imot. Det var jo godt med medfølelse, og det ene førte til det andre. Jeg har ingen følelser for min x, synes ikke han er en god nok far til de barna jeg nå har, og jeg vil at min forlovede skal ta papparollen. Ulempen er at han ikke vil skrive under papirene og dermed påta seg noe han ikke er ansvarlig for. Han er forøvrig av samme "års-modell" som deg Mariann:) (Han jeg er forlovet med, har en sjanse på 1/1000000 til å klare en befruktning, som da jeg mener er så godt som det samme som å være steril) Det jeg tenker mest på er at jeg egentli ikke vil at barnet ska stå uten far.. Det blir jo engang voksent nok til å undres, og kan da ta det ganske tungt...)
Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Jeg vet hvem faren er, men han har snudd fullstendig ryggen til både meg og barnet. Jeg vil helst ikke at han skal ha noe kontakt med barnet, men ser jo at det er urettferdig for begge to å gjøre det på den måte. Ja, jeg er bitter og forbanna på han, men skal jeg la det gå utover barnet mitt. Jeg ville uansett ha tenkt masse på det, og vurdert situasjonen nøye. Tenk når barnet begynner å spørre etter pappa. Jeg skal iallfall forlange at han tar en test (for da kan han iallfall ikke lure seg unna) ett barn har krav på å få vite hvem faren er (hvis mora vet det da). Lykke til (husk, du er ikke alene)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Hei, du trenger ikke lyve engang med at det kun har vært en one night stand, bare å si at du ikke vil oppgi han som far, det er fullt mulig. Dessuten trenger jo ikke dette være en avgjørelse for livstid, men nå som du er usikker lar du det stå far ukjent. Og til barnet ditt kan du jo fortelle sannheten til hvis det føles riktig når den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå