Gå til innhold

ammeslutt hva gi å drikke,nekter mme!!!

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til hva jeg kan gi min 7mnd gml gutt å drikke? Han liker ikke mme og ikke vann og i tillegg tar han ikke flaske lenger, jeg skal snart begynne å jobbe litt.. (vil helst ikke pumpe ut melk da jeg gradvis vil slutte å amme 1gang midt på dagen )..kopp har vi prøvd å det går bedre men ser ut som det meste havner utenfor!! hvor viktig er denne mme når en slutter å amme?

Fortsetter under...

Det høres ut som du nesten blir nødt til å pumpe/amme litt til. Han trenger nemlig melk. Enten mm eller mme. Det er litt melk i grøten, men ikke nok.

Fortsett å tilby mme hver dag.. Lettmelk kan introduseres i små mengder rundt 10 mnd alder.

Hadde også ringt helsestasjonen for å hørt hva de sier der.

(jeg har ei på 8 mnd og spurte om det var ok om jeg ammet kun morgen og kveld nå, men da mente hun at barnet trengte tillegg. Det var altså ikke nok med 2 mm-måltid).

Tror de bør ha mm/mme til de er ca 1 år. Fortsett å prøve å gi ham fra kopp/glass. Kanskje det går bedre etter hvert, og han får nok endel i seg iallefall.

Fikk nettop beskjed selv fra HS at de skal ha ca en halv liter til dagen - innberegnet den vesken som blir tilsatt grøten (det er jo melkepulver der).

Å da misforsto jeg!! Trodde du skulle slutte helt å amme nå jeg. Ja, 3 amminger i løpet av dagen skal vel gå bra :)) men hadde fortsatt prøvd å tilby mme, for melkemengden vil bli redusert etterhvert og da er det greit å ha noe annet å tilby.

Lykke til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...