Gå til innhold

Octagam/immunglobolin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir nok litt for spesielt for de fleste, men kanskje her finnes noen som bruker denne medisinen? Har dere evt. kjennskap til om dette kan gjøre det vanskelig å bli gravid? Vet jo at medisinen styrker imunforsvaret mitt, er jo praktisk talt aldri syk av influensa, forkjølelse eller lignende og om det skulle skje, blir jeg raskt frisk igjen. Leste nemlig et sted at uforklarlig barnløshet kunne skyldes at kvinnens imunforsvar "tok knekken" på mannens sædceller. Dette er kanskje bare tull, men siden jeg er uforklarlig barnløs, tenker jeg på alle ting:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du den medisinen? Har du i utgansgpunktet dårlig immunforsvar?

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Har overaktivt imunforsvar som gir sjelden autoimun sykdom. Man vet ikke hvorfor denne medisinen virker på meg. Men jeg vet at mennesker med dårlig/ikke eksisterende imunforsvar får samme medisinen...

Skrevet

okey.. Det høres jo ut som om det kan klusse til det å bli gravid da. At kroppen på en måte vil frastøte seg sædceller eller et evt foster.

Har du snakket med lege eller gyn om det?

Skrevet

Takk for at du engasjerer deg! Skjønner at dette ikke er så interessant for andre:) Nei, har ikke snakket med noen om dette. Tanken har faktisk ikke slått meg før jeg leste et sted dette om kvinnens imunforsvar forrige uke. Trodde ikke at denne forsåvidt "ufarlige" medisinen skulle ha noe å si. Legen på sykehuset vet at jeg prøver og har alldri nevnt noe om medisinen, men så er jo legen litt "sløv" også. Håpte bare at det var noen her inne som kunne vite noe...

Skrevet

Bare koselig!

Jeg vet vel ikke så mye om det, men kan tenke meg at det vil si at immunforsvaret ditt kan reagere litt mer enn andres. Har jo hørt om andre "auto-immune" ting før, og det vil jo si at kroppen da kvitter seg med ting den egentlig ikke skal kvitte seg med. (Jeg er sykepleier.)

Vil råde deg til å ta deg opp med legen din jeg, syns absolutt ikke spørsmålet ditt er dumt!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...