Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillemor på 4 mnd har begynt med noe nytt når hun får pupp. Etter noen få sug, presser hun leppene hardt sammen og trekker hodet bakover. Da drar hun brystvorta laangt bakover og det er vondt!

Hva skjer?

Har startet med litt grøt pga dette, og den sklir ned som bare det. Foreløpig får hun bare litt grøt før hun legger seg. Har jo tenkt å amme mye og lenge ennå....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951519-amme-slit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har opplevd dette jeg også og min var også ca 4 mnd da det stod på. Det jeg gjorde var å legge småen godt tilrette i armkroken (det er enklere i sengen enn om du sitter). Når hun så ville trekke hodet bakover møtte hun et naturlig stengsel. Det hadde jo vært der hele tiden så hun ble derfor ikke sur. Etter noen forsøk synes hun ikke dette var så gøy lenger og hun konsentrerte seg om spisingen. I tillegg så oppdaget jeg at hun gjorde det mer på det ene brystet enn det andre og jeg mistenker at det kommer av at melken kommer saktere der. Når jeg merket tendensen til at hun ble urolig så masserte jeg brystet forsiktig. Antar at det kom mer melk da for hun lå med en gang roligere og spiste godt :o)

Etter en stund sluttet hun helt med denne trekkingen. Om det var fordi melken kom raskere etterhvert, om det var armkrok-trikset som virket, om hun bare vokste det av seg eller om det var en kombinasjon av dette vet jeg ikke, men hun sluttet med det og det er jeg glad for for det gjorde vondt.

Håper Lillemor også slutter med det slik at du slipper å ha vondt når du ammer. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951519-amme-slit/#findComment-5952840
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...