Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fullammet gutten min til han var ca. 5 1/2 mnd. Han var suuper glad i pupp helt fram til da. De første 5 mnd. hadde han store problemer med å roe seg å sove, og da kunne han henge i puppen til alle døgnets tider hvis han fikk lov. Trodde at jeg kom til å få store problemer den dagen jeg skulle vende han av puppen.

Hadde/har tenkt å amme han til han er 1 år. Men nå ser det ut til at det blir veldig vanskelig. Han blir nemlig drit sur nesten hver gang jeg skal amme han. Begynner å skrike å vil ikke ha pupp. Den eneste gangen han vil ha er det ene måltide han får om natta i fire-fem tiden, og det er jo det måltide jeg helst ser at han slutter med. Syns det blir bare verre og verre og amme han. Kan liksom ikke tvinge han heller. Tror han blir irritert fordi det ikke kommer melk med en gang, for når det kommer drikker han ivertfall litt..men så stopper han etter 2-3 min og vil ikke ha mere. Blir jo bare skriking og tull av dette...

Noen som har opplevd noe liknende? Hva gjorde dere?

Fortsetter under...

Jeg har ikke gitt han mme nei. Han får grøt til frokost, middagsglass og grøt til kvelds. + ett fruktmåltid om dagen, så han får ivertfall i seg mat. Pleier å få i han litt pupp, men det er ikke så koselig akkurat...når han ikke vil ha. Han er kjempe glad i mat, og det er nok mye mer spennende enn pupp.

Hei hei.

Tror vi mødre bestemmer oss for noe, også finner babyen ut noe annet.

Du har prøvd alt du kan for å få han til å ta puppen, men kan jo ikke tvinge han eller.

Annonse

Ja det er nok sant. Nei kan liksom ikke tvinge han heller. Merker jo godt at det blir mindre og mindre melk...så det går nok den veien..:(

Hei

Datteren min var ofte urolig (det har bedret seg en god del nå) - tar et sup og snur seg vekk og vil opp. Det som da hjelper er å vente litt og så ta henne med inn i sengen. Da ligger vi oss ned, koser og pludrer. Omgivelsenere er mye roligere enn inne i stuen. Jeg ligger med puppen bar og etter en stund når hun er klar snur hun seg selv mot puppen og drikker godt. For meg har det da vært en fordel å tilby det brystet som er på den siden hun foretrekker å snu seg til når hun vil rulle rundt. Velger jeg andre siden ruller hun ofte bort fra meg og stråler som en sol når hun har kommet rundt på magen - og det blir det jo ikke mye amming av...

Ikke alltid dette virker - men det virker ofte nok :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...