Gå til innhold

Hvor mye smertestillende kan jeg egentlig t??

Anbefalte innlegg

Fjernet en visdomstann kirurgisk, og det gjør vondt nå!!

Tok to pinex forte etter en time etter jeg dro hjem,

så to ibux etter to nye timer..

Får vel prøve med paracet neste gang men..

Jeg ammer jo.. lille frøkna har nå fått i seg litt av hvert, først en antibiotikakur, så sikkert litt rester etter bedøvelsen.. (?), og så var det pinexen da, og ibux..

Fortsetter under...

Med paracet (pinex) er det 8 500mg piller i doegnet, med ibuprofen er det 6 200mg piller. Pinex og ibux er helt trivielt for baby. Og bedoevelsen er helt lokal. Ta to og to av gangen og roter dem, helst med tre timer imellom. Ibux eller pinex forte som siste foer du legger deg.

Jeg fikk beskjed om å ta paracet da jeg fikk feber pga. streptokokker i sår på brystvorten. De sa jeg kunne ta et par tabletter tre ganger om dagen, det hadde ingenting å si for babyen. Jeg tok kun to da.

Dessuten har jeg gått på to antibiotikakurer, dette skulle heller ikke påvirke babyen.

Om du er usikker, ring og snakk med en lege eller barselavdelingen.

Det roa seg heldigvis etterhvret, og jeg har nøyd meg med "normal" dose..

I dag har det til og med holdt med to*to ibux..

Føles som om jeg har fått meg en på trynet, og er skikkelig skeiv i ansiktet, men nå er det heldigvis snart over..

Syns dette var skikkelig kjipt, og har begynt å grue meg til neste tann i mars!!

Spesielt kjipt fordi jeg ikke klarer å kose med mini på venstre siden min.. også er det så vondt når hun skal opp i ansiktet mitt for å utforske..

men, men, pappas fjes er like spennende :)

Ha en go' natt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...