Gå til innhold

Oktober: Hei tulleku:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen:)

Nekter å forlate oktoberklubben jeg:)

Hvordan står det til? Går det bra med øynene til samboeren? Og deg; kløe både her og der.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, bra du holder deg her - det er jo her du EGENTLIG hører hjemme;) Må innrømme at jeg er litt misunnelig siden du har en dato å se fram til.... og at det bare er 3 uker til. Men, fødselsangsten din misunner jeg deg ikke:(

Her går det strålende. Samboeren min ser helt perfekt, og er i ekstase over at han aldri mer skal bruke linser eller briller. Han skal på kontroll imorgen, også begynner han på jobb igjen på fredag... så da blir jeg alene på dagtid igjen.. Har vært så godt å ha han også hjemme :)

Kløen har nesten gitt seg, sitter litt igjen på armene... men det overlever jeg;) Var på shopping idag sammen med mamma, det fikk humøret mange hakk opp, selvom jeg ikke shoppa noe ;) Vi handla litt garn og sånnt, hu skal hekle ett kjempefint vognteppe i skikkelig høstfarger..... åh, som jeg gleder meg til å trille:)

Godnatt:)

Skrevet

Forlater ikke deg vet du:) Skjønner hvis du ble misunnelig på dato, det er selvfølgelig deilig å slippe å være redd for overtid.. Meeeeeeeen, det skjer jo ikke med deg da;) Du får produsere noen rier igjen om noen uker, så blir det september-berte på deg også.

Bare 19 dager, ikke en drøy mnd som det var i går, helt sykt å tenke på. Må bare begynne å fortelle det til folk da...

Det må være deilig å kunne kaste brillene:) Var det dyrt? Hvor lenge sykemeldt? Mannen min bruker linser og briller, men ønsker selvfølgelig å slippe.. Hvor lenge kan man regne med at operasjonen holder? Mange endrer jo syn etter 40...

Shopping ja... Gøy det, hvis bekkenet kunne vært litt bedre. Sutre, hehe. Har det egentlig svæææært bra her jeg sitter, og skal ikke klage!! Strikking er en god ide, burde lære meg det igjen.. Gleder meg helt sykt nå, gleder meg sånn til å se jenta mi.......... Tenk, det er faktisk ikke så lenge vi må vente nå. Sukk:)

Skrevet

Det var ganske dyrt med laseroperasjonen, 32000 - men han bruker jo 800 hver 3.mnd på linser... så i lengden lønner det seg. Det er vanskelig å si hvor lenge det varer, men de regner med at man må ta en operasjon til - iallefall han siden han er så ung:)

Håper jeg får om 3uker ca, har ikke lyst å gå 5 uker til... og IALLEFALL ikke over det:)

Tenk at det er bare 19 dager igjen til du er mamma:D

Skrevet

Oi, 32000kr er mye penger ja... Men dyrt med linser også.

Du får ut å trimme litt om et par uker da, så får du snuppa di i slutten av september vet du... Skal sende gode vibber når det nærmer seg. Nei, rart med det, man blir ikke akkurat klar for overtid når man tjuvstarter i uke 32.

Har klart å bli forkjølet jeg da, skikkelige mengder med snørr og sår i øynene osv. Æsj....

Du da? Skjer det noe spennende? Skal du noen gøy i helga?

Klem:)

Skrevet

Ja, det er mye penger, men det er rentefri finansiering for de under 35... over 3 år.. så da er det OK :)

Var faktisk å gikk meg en tur idag, bare en liten time i sakte tempo.. skal skru opp tempoet om noen uker i håp om at snuppa vil komme ut... ;) Dårlig gjort å lure oss i uke 32, å tro vi skulle bli foreldre da... for så å ikke komme ut likevel - selvom jeg vet det er til det beste.. Har klødd sånn rundt navelen idag, lurer på om det er ett forvarsel på strekkmerker... Hadde liksom håpa jeg skulle klare meg uten;)

Kjedelig å gå forkjøla da...har du feber og sånnt åsså?

Forresten, må bare spørre.... åssen klarte du å få ks 3 uker før termin? Trodde de pleide å ha den bare noen dager før selve termin.. er det pga. at det er stor sjangs at du skulle fått før tiden eller? bare nysjerrig jeg :)

Her skjer det utrolig lite. Vi har spist fiskeburger...(nam,har helt dilla på det) også skal vi på kino med ett vennepar litt senere, og sikkert en tur på kafe etterpå.... (og da skal jeg ta meg en milkshake eller en smoothie...mmm) Enn dere? blir vel rolig hvis du er blitt syk:(

God bedring iallefall:) og god helg sålenge!

klem:)

Skrevet

Tror du ikke jeg skrev et leeeeengre svar til deg i går, trykte på lagre, og så datt nettverket ut!!! GRR, mistet hele innlegget. Det var ca da jeg logget av, hehe..

Bare skru opp tempoet etterhvert du, gå tur og ha masse deilig sex:)

Jeg har også klødd på magen, men det har jeg gjort i mange etapper i svangerskapet, uten å få strekkmerker. Krysse fingre... Skikkelig kjipt å være forkjølet ja. Trodde jeg bare skulle surfe meg gjennom resten av svangerskapet, finne en rosa sky og bli der liksom. Men, den gang ei. Typisk min uflaks da, så fort jeg er kvitt et problem, kommer et annet. Bare bittelitt feber da heldigvis.

Var heldig med ks-terminen synes jeg selv. Var forberedt på enuke før termin bare, men de hadde MERCY gitt.. Så de veide fordeler opp mot ulemper. Hun kommer ikke ut før hun er fullbåren da, bare svært tidlig fullbåren:)

Ble det kino og kafe i går eller? Her var det rolig. Så tv i senga, som vanlig.. Eneste sted jeg sitter/ligger skikkelig godt.

Klem:)

Skrevet

Hehe, så typisk at sånnt skjer.:) da orker man liksom ikke skriv nytt med en gang heller.

Ser du har lest innlegget mitt ang. igår/inatt - helt merkelig... har hadd ganske mye kynnere idag, men ingenting som kan sammenlignes med inatt. Tror vi får vente ei uke til før vi har sex neste gang;) Men er jo 35+2 idag, så hvis babyen kommer ut nå så slipper vi jo sikkert å ligge så innmari lenge på barsel... ? hm;) Nei, det var vel bare lureri den her gangen også.

Vi var en tur på kafe, men kinoen orka vi (jeg) ikke.... hadde skikkelig trøbblete bekken igår, var så utrolig vondt. Men vi så million dollar baby hjemme..... herregud som jeg gråt!! Har du sett den? anbefaler den på det sterkeste, hadde ikke trodd den var så bra :)

Går det bra med forkjølelsen din? :)

17 dager til du er MAMMA :D:D:D

Skrevet

Så søt du er som har nedtelling for meg:) Egen heiaklubb liksom..

Forkjølelsen har vært slitsom i dag, men går nok over om noen dager. Den sitter kun i hodet og halsen, så hjelper å sove litt. Skulle bare ønske jeg kunne ta et glass vin eller to å sove på;)

Tror man får komme hjem ganske raskt hvis det blir fødsel nå, så sikkert ingen krise. Tror ikke jeg hadde orket å ta hensyn lenger... Her er sex bare uaktuelt fordi jeg er sliten og snørrete. Mannen min fikk litt angst også, han tror at det er dingsen hans som i så fall er skyld i en fødsel, hehe... Skjønner han egentlig da...

Blir nok mest hjemmekvelder utover, vi har heldigvis tv på soverommet:) og hver vår laptop, hehe.. Million dollar baby er kjempebra ja, husker jeg gråt maaaaasse.

Ha en riktig fin kveld da, gjør noe morsomt for meg også:)

Skrevet

Heia på deia :)

Bedre form idag?

Åh, det hadde vært skjønnt med ett glass vin eller to å sove på ja... mm, ingenting er som den søvnen man har etter litt vin :) gleder meg til det.

Jeg orker ikke ta hensyn lengre, jeg er lei - jeg vil bli mamma NÅ! Jeg har netopp gådd meg en tur i nesten 40.min(lengre klarer jeg ikke, får konstante kynnere når jeg går) og skal nok klare å forføre samboeren min ikveld også. Hihi. Må innrømme jeg blir totalskuffa hvis det ender med at jeg skal gå over 4 uker til... Skal til jordmor nå på torsdag, tro om hun kan si noe om sånnt? Magen min har sunket betydelig nå i helga, og har jo de har "utflodtrådene"(deilig, ikke sant...hehe) som kan være deler av slimproppen :) Nei, nå prøver jeg bare overbevise meg selv om at noe kommer til å skje iløpet av et par uker iallefall..hehe..

Teite trygdekontoret utbetalte meg bare penger for 10 dager, istedefor for 23 som jeg skulle hatt for...... må ringe de før de stenger:o)

hadetfint så lenge!

Skrevet

Hallo:)

Tror endelig forkjølelsen er på vei ut nesa nå, er hvertfall ikke så tett i hodet lenger:)

Hvordan går det med trimmen? Selv lengter jeg etter å bevege meg, men har blitt så stor, feit og treig, hehe. Føler meg som en skilpadde/flodhest. Skjønner godt at du er redd for å bli snytt for fødsel før tiden, sånn tenkte jeg også. Skal sende fødestøv og kynnere alt jeg orker, jeg trenger de jo ikke lenger:) Har du sjekket fødeoppskriften på www.danielsbok.com? Du havner på en side som heter krakle-etellerannet. Hysterisk morsom....

Jeg har også mye utflod nå, men ikke helt som du beskriver. Kanskje det er noe på gang? Siden magen har sunket også... Vet du omhodet er festet? Her er det festet, og har mensmurringer i eggstokk-området innimellom. Har følt at fødselen er på gang i et par uker, men skjer jo ingenting. Vet ikke hvor moden jeg evt er heller da.

Du har sikkert blitt undersøkt av jm ang modning? Jeg ble det en gang, og da brukte hun noe på fingrene som så ut som hvitvask-guffe. Den svei noe infernalsk! Jeg reagerer på denne, og de må bruke ul-gel i stedet. Har du erfart dette også, eller er det bare jeg som er sensitiv?

Har vært på Lindex og kjøpt stygg holdinn-truse, må jo prøve å hjelpe den stakkars livmora alt jeg kan etter fødsel. Monstertruse rett og slett!

Skrevet

Hei på deg :)

Så bra at du er på bedringens vei iallefall... :)

Har faktisk akkurat vært å gått meg en liten tur, men det er mye kropp som skal være med.. så jeg har ikke akkurat noe særlig tempo, og 30-40 minutter er alt jeg klarer. Men skal prøve å gjøre det hver dag, må jo hjelpe litt på.. Føler meg ganske så flodhest jeg også, har fått så pløsete ansikt synes jeg, men er kanskje bare vann? Ikke vet jeg. Gleder meg som en tulling til jeg kan begynne å gå tur med vogna, i ett raskere tempo enn jeg har nå... :)

Hodet er festet godt nedi bekkenet ja, har vært det i over 2 uker.. Håper virkelig noe er på gang snart. Har følt de siste dagene at noe er på gang, men det skjer lite så...

Skal til jordmor på torsdag, da sjekker hun vel modning? Har ikke blitt sjekka for det før, tror jeg? hehe. Når jeg var på kontroll sist var det jo på fødepoliklinikk på sykehus, og da gjorde han så masse oppi der at jeg vet ikke om han sjekka det....

Hold-inn truse? Hva er det? Er det noe som anbefales å bruke etterpå?

haha,fødeoppskriften var jo genial:)

Skrevet

Hallo i luken:)

deilig med gåtur, vært ute i dag selv. Bor så nærme byen, så går gjerne dit. Har en regel om at jeg bare kan kjøpe en ting pr tur, så blir mange turer til byen, nesten hver dag. Er vanskelig å drasse på bæreposer med krykker også da... I dag kjøpte jeg søt bamsedress på cubus, hvit med bamseføtter og ører på hetta. Sånn hel dress til å ha utenpå vanlige klær. Kjempesøt...

Du har sikkert blitt sjekket når jeg tenker meg om, ellers hadde du jo ikke visst om åpning, hehe.. ikke sikkert de bruker den ekle klø-guffa på alle sykehus, eller at du tåler den. Vær advart hvertfall, hvis du begynner å klø etterpå vet du hvorfor..

Ingen som vet om disse trusene jo... Sånne bestemortruser i syntetisk stoff, høy i livet, noen har boxer-ben også. Og så er det masse sømmer og rare greier for å holde inn akkurat der, men ikke der osv. Det virker som om det er litt sånn, jo styggere og større truse, dess bedre effekt... Har hørt noen får disse anbefalt av jm, du får spørre henne på torsdag:) Har ikke spurt selv, bare fått anbefalt på bim. I ren desperasjon over å være tykk flodhest, kjøper jeg ALT som kan kjøpes for penger og anbefales for å bli fort tynn igjen, hehe..

Ikke sant fødeoppskriften var bra? Første gang jeg leste den, lo jeg så jeg nesten tisset på meg.. Ble jo sliten bare av å lese den..

Skjer det noe spennende i nord sånn ellers eller?

Skrevet

:)

Lang tid bruker du på å gå til byen da? Jeg jobber jo midt i sentrum, så pleide å gå til og fra jobb før jeg ble innlagt på sykehuset... tar ca 25min hver vei.. Nå regner jeg med jeg ville brukt oppmot 40 min på å gå :) Skal gå imorgen til kontrollen, tenkte jeg..

Den bamsedressen har jeg sett på, den var supersøt!!! Har kjøpt en mintgrønn kjeledress i str 56 på cubus....den er så nydelig!!! Må ofte bare ta den opp av posen å kikke på den:) (Har den ennå i posen i tilfelle snuppa er så stor at str 56 blir i minste laget) Cubus og Kappahl har så masse fine bebbisklær...

Jøss, jeg skal stjele trikset ditt, kun kjøpe en ting pr tur... Nå har jeg begrensa det til at jeg bare drar til byen en gang i uken, men det var jo mye lurere - er godt å komme seg litt ut blandt folk :)

Hva het de trusene? Jeg skal sannelig dra å kjøpe meg sånne, jeg også... vil helst ha tilbake kroppen min etterpå, fort som fy ;) Var de dyre? Det eneste jeg har handlet de siste 3 ukene er 4 par sko... (fy,fy) Jeg elsker sko, og når jeg ikke orker handle mer gravid-klær, og har fått beibiklær-stopp fra sambo så er sko det eneste jeg kan kjøpe :P

Og te, da... jeg drikker en god del te nå når jeg går hjemme... Har fått helt dilla:)

Her i nord er det passelig kaldt og guffent, er vel ikke mange ukene til vi våkner til sne i fjellene nå.... uff.. Lang og mørk tid vi går i møte, men men... vi gleder oss - for da har vi ei lita tulle :)

13 dager igjen for din del..... ååååh, håper jeg føder samme dag som du skal ha ks :D:D:D det hadde passa meg perfekt!!

Skrevet

Halla

Friske mennesker uten bl bruker 10-15 min å gå til byen herfra. Jeg bruker ca halvtime, hehe.. Må bare ut å trimme litt... Er så lei av å føle meg feit, var ganske tynn før, levde aktivt og var ganske så fornøyd med å være tynn. Nå er jeg blitt svært rund i kantene, kanskje ikke feit, men svært rund. Hr nettopp solgt gravid-buksene mine jeg, til ei som trengte de bedre. Klarer ikke å ha bukse over magen pga kynnere, så bruker kun joggebukser nå. Kjøpte to stk nye på cubus, i deilig velur:)

Babyklær har jeg faktisk ikke kjøpt så mye av, kjøpte litt på salg for en stund siden, men har ikke noe super-lekkert hentesett feks. satser på å få litt i barselgaver;) ellers får pappaen ut å kjøpe hvis det skulle bli nødvendig. Den mintgrønne dressen var nydelig, kikket på den også. Jeg har ikke kjøpt str 50 i det hele tatt jeg, men begynner å tvile litt her, hun kommer jo litt tidlig.. Jaja, ingen som har dødd av litt store klær da.

Har så lyst på nye gode joggesko til å gå tur i, men prøver å styre meg til etter fødsel. Er jo ekstra hoven i bena nå, så hadde vel endt opp med en str større nå tror jeg..

De beryktede trusene heter vel bare panty-truser tror jeg, kategorisk navn... De kostet 149kr på Lindex, finnes i stativet for bestemødre og ser helt jævlige ut. Bare spør betjeningen..

I dag tror jeg jeg skal ha på meg genser når jeg skal ut etterpå, litt tynt med bare singlet nå, hehe... i går var det strålende varmt:) mens i dag er det grått og trist. Tenkte jeg skulle få gjort masse lurt i dag, innom jobben, fikse masse små ærender osv.

Tenkte jeg skulle få dilla på te snart jeg også, så deilig om høsten.. Er det vanlig te du drikker, eller den berømte bringebærbladteen?

D må legge ut noen nye bilder av deg selv da:)

Sjallabais!

Skrevet

Forresten; hadde vært morsomt hvis vi klarte å time fødsler ja. Eller, jeg får bare være meg selv, og du får time alt du kan;) Hadde vært passe lenge å vente for deg også tenker jeg..

Skrevet

Vet hva du snakker om, føler meg som en hval til tider... uff,skal bli så innmari godt å få trent litt - gått en tur i raskt tempo:) Var kanskje ikke så tynn før, helt normal vil jeg si, men nå er jeg en liten elefant. Tror jeg skal dra å kjøpe meg sånne truser imorgen, hihi:) Jeg prøver ALT som kan hjelpe meg tilbake til kroppen jeg hadde før :P

Har kjøpt litt i str 56, men ikke så supermye.... satser på at vi får endel i barselgaver, men jeg må innrømme jeg er til stadighet innom babyavdelingen å titter :o)

Hvor mye fikk du for gravidbuksene dine? Jeg har jo et par dongeribukser i str M fra H&M som jeg betalte 500 for... har brukt de bare et par ganger, føler også jeg får mer kynnere når jeg har bukser som går over magen.. så nå bor jeg i mine kosebukser :) Har ei sort helt grei treningsaktig bukse som jeg bruker når jeg skal "pynte" meg litt mer. hehe, i den grad det kan kalles pynting...

Har lagt ut 2 nye bilder, men det er fra når jeg var innlagt - 4 uker siden.. var de nyeste jeg hadde, men vi må vel knipse litt snart... før magen plutselig forsvinner :)

Jeg drikker vanlig te, for tiden har jeg helt dilla på blåbæryoughert-te og en rød te som heter lady of tahiti... namnamnaaaaam.... Når jeg vil ha sort te drikker jeg appelsin-te, den er også god men rød te liker jeg best;)

Idag skal jeg kokkelere stekt ris med skinke,mais og egg + varme noen vårruller til middag... mmm:) Også er jeg begynt å lage en liten fruktsalat til dessert; bare et par appelsiner,kiwi,eple,en banan og litt rosiner... og da får jeg ikke det søtsuget jeg pleier å få på kveldene. Genialt :) (+ at jeg får i meg de berømte 5 om dagen)

Var å gikk meg en 40.minutters tur for litt siden, så nå sliter jeg med skikkelige kynnere....

Ha en fin ettermiddag :):)

Skrevet

I dag klarte jeg ikke å styre meg, og endte opp med to bamser. En Peter Rabbit (han er jo bare sååå søt), og en med teksten BABY ON BOARD. Den har sugekopper på hendene, så skal henge den i bakruta i bilen, hihi... Blir bare så harry, svart gangsterbil (audi) med bamse i ruta.....

Jeg solgte tre h&m bukser (før 1000kr) for hele 300kr, hehe.. Gjorde det mest for å være snill, det er jo ikke så lett å få tak i str M faktisk. Olabuksa kostet 500 i våres forresten.

Så fin mage du har:) Kjente deg faktisk ikke igjen jeg da, med ny hårfarge siden sist og greier.. Hva er din egen farge forresten? Har naturlig kobberfarge selv, eller dvs den var naturlig kobbber. Nå er det bare trist wannabe-kobber, eller kommune-kobber om du vil, hehe.. Vi må nok huske å ta litt bilder nå på slutten ja, plutselig er det jo over..

Blåbæryoghurt-te? Tuller du med meg? Det hørtes skikkelig vondt ut... Ble nok ikke inspirert av det nei....

Stekt ris og vårruller er jammi:) Har ei venninne fra Vietnam, hun kan kokkelere hun.. Det kan de i Vietnam også forresten. Var der i vinter, i bryllupet hennes, beste maten jeg har fått på lenge:) Mye bedre enn thai-mat:) Fruktsalat, mmmmmmmmm. Skulle egentlig på butikken i stad, men var så sulten at jeg ikke turte. Hadde sikkert kjøpt alt jeg hadde kommet over da..

40min gåtur er bra da:) Få deg en runde i halmen også, så føder du før meg vet du;)

Hvor mye kynnere har du nå for tiden forresten?

Skrevet

Godmooorgen :)

Idag har jeg en litt dårlig start på dagen........ oppdaget til min store skrekk og gru ett pittelite strekkmerke på venstresiden av magen, langt nede......... ikke mer enn 2 cm, men det var nok til å få meg til å grine. Stakkars sambo, han ble forsinka til jobb pga han måtte trøste meg... og jeg innså jo; det er jo IKKE enden av verden selvom jeg får strekkmerker.....MEN jeg skulle jo ikke få det, jeg hadde jo ikke bestilt det vel?? ååååh :(:/ Nok om det. Er jo ingenting jeg kan gjøre fra eller til, smører meg jo dagen lang med alt mulig rart :P

(svingende humør, jeg? haha)

Jeg har egentlig helt mørkt hår selv, har vært blond nå i snart 2 år... men siden vi begge har mørkt hår ville ikke jeg være blond hvis lilletøtta får mørkt hår;) (+ at jeg får så innmari fort etterveskt når jeg har det lyst) Åh, har du naturlig kobberfarge?? Heldig du er!!!! Jeg hadde en periode der jeg ville ha kobber, men UANSETT hva vi gjorde så sklei fargen ut etter en uke eller to.... så vi ga bare opp.. Har hår som ikke er så mottakelig for farge:)

Jeg har faktisk spist vietnamesisk mat engang på ett julebord der jeg jobba før, de hadde leid inn ei vietnamesisk dame som kokkelerte til oss, det var helt himmelsk... er ikke så glad i selve thai-maten, men det var jo heeeelt annerledes:) (mye matsnakk på oss, hihi)

Har mye kynnere, særlig når jeg beveger meg. Kanskje gjennomsnittlig 5-6 i timen, men ikke regelmessige...

Nei, nå skal jeg begynne å ordne meg å trø inn til byen, skal på kontroll hos jordmor idag, gleder meg :)

Hva heter du forresten? Er så rart å drive å snakke med folk så lenge, så vet man ikke navnet engang:) Jeg heter Linn..

So long:)

Skrevet

Hallo:)

Strekkmerker er ikke morsomt nei, håper fremdeles jeg slipper. Har ikke fått smurt magen noe særlig pga kynnere, så krysser fingrene...

Jeg blir alltid så misunnelig på frisører jeg, for de har alltid så mye tøffe frisyrer, ikke samme kjedelige håret hele tiden... Håret mitt blir så fort slitt, og ser alltid dass ut:( Men jeg bruker heller ikke så mye penger på håret da, så får vel ikke klage, hehe...

Selvfølgelig snakker vi mye om mat, det er jo tross alt blant de vitkige tingene i et svangerskap. Har blitt mye mer søtsugen jeg da, har alltid vært det til en viss grad, men nå kunne jeg spist kaker hver dag...

I dag har jeg hatt en del kynnere igjen, så litt gretten nå. Blir jo så støl i magen.. Ellers har jeg vært hos fysioen siste gang før fødsel, hun turte ikke lenger nå, var redd for å sette meg i gang, heheh...

Hvordan gikk det hos jm i dag???? Noe spennende?

Hihi, du har rett, mye enklere med navn etter hvert:) Hun jeg kjenner som bor i Tromsø, heter også Linn!

Ha en fin kveld:)

Anne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...