Gå til innhold

Oktober: Hei tulleku:)


Murmeline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia :) Ja, det var jeg - og det gikk kjempeflott.. Var ingenting mer åpning, og alt så veldig stabilt ut - så nå må jeg ta det veldig med ro iallefall i 1 uke til, også kan jeg gradvis begynne å røre meg litt mer!

Virker som at snuppa i magen ombestemte seg, vil ikke ut enda likevel, og glade er vi for det!

 

Ellers har jeg faktisk lest en skikkelig tykk bok på bare et par dager, "er du der ute" av Maryann Keyes - anbefales... Jeg ble helt fanget av den boka :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man blir flink til sofasliting ja...Skulle ønske jeg var flinkere til å lese bok, blir mye nettsurfing i stedet:(

Flott at det har roet seg litt da, men de ser fremdeles det som stor sjanse for at du føder før tiden? Siden du har litt åpning? Her var det null åpning, noe som egentlig er bra, men begynner å bli lei nå. Vil ikke ha prematurbarn, vil bare ha henne ut nå, hehe. Pose og sekk-syndrom her...

 

Hvilket sykehus tilhører du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir sittende en god del foran PCen jeg også... Akkurat nå har jeg faktisk bakt 38 boller :o) Greit å fylle frysern med litt av hvert ;)

De sa at jeg kunne like gjerne gå til terminen, men det var jo større sjangs at jeg fikk før tiden... så egentlig vet de nok ikke helt :o) Fra uke 37 kommer jeg iallefall til å begynne å gå lange turer igjen, for da er jo alt klart uansett! Skjønner hva du mener med pose og sekk-syndromet... når jeg ble innlagt så innstilte vi oss sånn på at iløpet av de neste 2 døgnene kom vi til å ha en liten baby, men så plutselig var det ikke sånn lengre - nesten som vi følte oss lurt, selvom det er best at hun holder seg inni magen enda en stund!! Hvis jeg går OVER termin, da tror jeg at jeg kommer til å bli sprø...

 

Hører til UNN i Tromsø, så er i de beste hender hvis jeg skulle få prematurbarn :) Enn du? Er det første barnet? Og hvor gammel er du? Og hva jobber du med? Hehe...kryssavhør her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Føle seg lurt + pose og sekk er ingen bra kombinasjon nei. Jeg vil ha henne ut nå, men får dårlig samvittighet av å tenke sånn, for vet at hun bør være der noen uker til...

 

Men bra at du klarer å ha litt lenger perspektiv nå da, husker da du kom hjem fra sykehuset, og nesten ikke trodde dine egne ører da jeg fortalte at mamma ruget på meg i 6 uker, hehe..

 

Tromsø ja, stemmer det, har jo spurt deg før. Går i surr, det var plutselig så mange nestenprematurdamer. Tror jeg kjenner ei som jobber der, er usikker på om det er barsel eller prematur. Så bra at du er tilknyttet et bra sykehus med alle mulige slags avdelinger. Jeg har jo ekstra grunn til å knipe igjen, pga at jeg må bytte fra kongsberg til drammen hvis prematurt.

 

Det er vårt første barn, mest sannsynlig ei jente, som kommer drøyt et år etter at vi giftet oss. Likevel ikke helt planlagt, men hadde nok prøvd i år likevel. Vi er 28 begge to, så veldig gjenomsnittlig. Også har vi hus med stakittgjerde, men ikke volvo i garasjen hehe.

Har vært sm mesteparten av svangerskapet, først kvalmen som slo meg ut noen uker. Da første trimester var unnagjort slo bekkenet seg vrangt. Har litt skraklete rygg fra før, så rygg og bekken rottet seg like gjerne sammen mot meg. Dette har dessverre gjort at jeg har lagt på meg mye mer enn jeg "hadde planlagt", så gleder meg til å få henne ut, og begynne å trene igjen, ut å trille osv.

 

Er utdannet markedsfører, jobber (når jeg ikke er sm;) med salg. Virker så langt unna akkurat nå..

 

Som du kanskje skjønner har dette vært et laaaaaaaaaaaaaaaangt svangerskap, så er utålmodig nå. Haha, tenk om vi går over terminen, hjeeeelp!!! Panisk nå...

 

Du da? Koselig å bli kjent med noen i ganske lik situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ikke sant :o) Ender vel med at vi de siste ukene før termin jogger oss turer for å få satt igang saker og ting. Hadde vært så utrolig typisk!

Synes også det plutselig var så mange nestenprematurdamer her i oktoberklubben, merkelige greier!! Kanskje det er det på alle terminklubbene...og kanskje man legger mer merke til det når man selv er i samme situasjon.

Jeg synes iallefall ALLE var gravide eller hadde baby når vi fant ut vi var gravide!

Oi, det er jo kjedelig hvis du må bytte sykehus ja.. du får holde igjen iallefall noen uker til! Etter uke 37 regnes de jo ikke som premature, er jo bare (ehm..bare, du liksom) 4 uker igjen til det :)

 

Huff... høres ut som ett slitsom svangerskap du har hatt! Jeg har vært utrolig heldig! Var kvalm i begynnelsen - men ikke uholdbart.. fungerte egentlig ganske greit! Bekkenet har vært litt plagsomt, men når jeg ble 50% sm i uke 20 så ble det en helt annen verden, og alt har vært superbra helt fram til nå da :) Men jeg må jo ærlig innrømme, har jo til tross for det lagt på meg noen flere kg enn jeg kunne ønske... men har forsåvidt ikke endret noe i kostholdet, så kiloene som er kommet er ikke kommet pga jeg har vært sløv.. ;)

 

Jeg er 21, og samboeren min er 23. Vi har vært sammen i snart 3 år, og bodd sammen i 1 1/2.. Var faktisk ett planlagt barn :o) vi er ferdig utdannet og har leilighet og stasjonsvogn i garasjen og relativt god økonomi, så til tross for at vi er unge så går det an ;) (For mange i vennegjengen vårs er det jo utenkelig å få barn nå, da må de jo bruke masse ekstra hver helg når de skal ut- på barnevakt) Hehe.. Jeg jobber som frisør:)

Vi har også, mest sannsynlig, ei lita tulle i magen... Blir litt av ett sjokk hvis det viser seg at det er en liten Elias, da har vi plutselig masse rosa klær til overs;)

 

Har dere funnet navn?

Vi skal gå for Oda eller Hedda, litt avhengig av hvordan hun ser ut ;) og Elias hvis det er en liten pjokk da.. Men vi var på UL i uke 25, og han var veldig sikker på at det var en jente:)

 

Koselig å ha en hjemmeværende i samme situasjon å snakke med:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst ganske typisk å ende opp på sykehuset en tur rundt uke 30-32 med litt rier, men at det ikke skjer noe mer. Ei jm sa hvertfall det til emg. Kanskje hun bare sa det for å trøste meg tenkte jeg, helt til jeg kom hjem fra sykehuset, og uken etter tikket det inn den ene etter den andre her på bim..

 

Synes dere er ganske unge ja, hehe. Jeg var yngre med første samboer altså, og da ønsket vi oss familie. Det ble heldigvis ikke sånn da, så slipper mine, dine og våre barn. Er glad for det...

Både jeg og mannen min har noen år på høyskole, og det bidrar jo til at man gjerne blir litt eldre før man ønsker barn. Hadde vi ikke brukt så lang tid på utdanning og annet, hadde det nok vært naturlig å bli foreldre før tenker jeg.

Er de første i vennegjengen hans/vår, mens jeg har venninner som har barn/er gravide. Har ikke det store behovet for å dra på byen, men vi samles gjerne i vennegjengen i helgene. Vi kom bare til et punkt hvor vi synes vorspiel var mer moro enn selve byturen, så da begynte vi bare å være hjemme hos hverandre i stedet.

 

Navn har vi funnet, men har fremdeles holdt det hemmelig her på bim. Oda og Hedda er navn jeg kunne ha brukt på mine barn, flotte og søte samtidig. Vi har også et guttenavn i reserve, for de lover jo sjelden jente. Tenk deg det sjokket på sykehuset da, det ble... en gutt! Ikke det at jeg ikke ville hatt en gutt, men babyen i magen min er jo liksom blitt ei jente etterhvert da, og kan jo ikke bare kjøpe hvitt og beige. Blir sikkert litt blandet, man mister ei jente, men får en gutt..

Håper likevel det blir ei jente, vi har så masse nydelige jentebunader, perfekte til 17.mai,synd hvis ikke jeg får brukt de. (vet jeg er tåpelig her, men ...)

Mest jenter i familien min i grunnen, mens i mannen min sin familie er det mer blandet.

 

Måtte dere prøve lenge før du ble gravid forresten? Her gikk det litt for enkelt, en liten arbeidsulykke, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er vanlig da med en liten falsk alarm på denne tia :o)

 

Det pleier å bli endel festlige sammenkomster med øl & vin her i gården også, men det er sjeldent vi er ute på byen.. da er det somoftest at vi er hver for oss, jeg med jentene eller han & gutta... Nå bor vi omtrent midt i sentrum, så når det er festligheter så havner det somoftest hos oss.. men det synes jeg er veldig greit, egentlig. Blir vel ikke SÅ mye av det framover da!

 

Det blir litt av en overraskelse hvis det plutselig kommer en gutt ja, for vi har jo tross alt kalt magen for Oda den siste måneden ;) men blir like fornøyd jeg, så lenge h*n er frisk! Har også mest arvetøy hvis det blir jente...mye strikkaklær som er så og si ubrukt!

 

Vi slutta på pillen like før jul, så hadde jeg en mens i begynnelsen av januar engang, og 3.februar testa jeg positivt ... og da hadde vi ikke begynt med sånn skikkelig prøving, vi hadde bare slutta på pillen og skulle vente å se i noen måneder før vi begynte å stresse med det :o) Funka jo bra, det! hehe.. Man er jo heldig i grunn, leser jo om flere som sliter skikkelig ... det må jo være grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! Jeg vil så gjerne ha en kveld for meg selv, uten kul på magen. Jeg vil være sammen med gode venner, drikke champagne og hvitvin og røyke..... Nam nam..., bli sånn passe brisen:) Innimellom savner jeg dette helt frykelig, og i går var en av disse dagene.

Er redd for å begynne å røyke igjen, for har jo ikke lyst til det. Hadde vært deilig å vært fest-røyker, kunne kjøpe en ti-pk, og vært ferdig med det når kvelden var over. Savner du noe av dette?

 

Leste nettopp innlegget til hun som fikk augustjente, og tok meg i å tenke at; hurra, vi har jo kommet lenger enn dette. Slemt? Jentene våre er jo tross alt ganske mye større hvis noe skjer nå:)

 

Og så lurer jeg på en ting, som du sikkert er lei av å svare på, hehe. Hvordan er det egentlig å bo så langt nord? Med mørket osv.. hørt at Tromsø er sånn en vakker by, selv har jeg ikke vært lenger nord enn Tr.heim, flau nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer har jeg savnet fæææælt å kunne ta ett glass (eller en flaske;) rødvin..... Og nå når det begynner å bli mørkt på kveldene hadde det vært utrolig deilig med et glass:o) Jeg pleier å ta meg en røyk eller to på sommeren, men det har ikke vært et så stort savn... men jeg ser fram til jeg kan dra på fest igjen, uten magen med meg! Var ute med jobben på onsdag, og når de begynte å bli passelig brisne alle sammen da var det litt kjedelig... tok noen slurker rødvin, og det var akkurat like nydelig som jeg hadde drømt om!! Kjøpte meg en kartong i Sverige i sommer som bare står å venter på meg!

 

Ja, nå er det jo ikke lenge til vi er 34 fullgåtte uker iallefall, og da gjør de jo ingenting for å stoppe fødslene... da lar de naturen gå sin gang, og jentene våre er vel ca 2 kg nå :o) Har ei venninne som fikk når hun var 35 uker, han var 2.2 kg og slapp å ligge i kuvøse... eneste med han var at han klarte ikke amme, så hun ga det opp ganske fort og har nå mista melka... Og jeg har så fryktelig lyst å amme, helst fra starten av, kanskje derfor jeg har vært så flink å knipe ei hel uke nå:)

 

Hvor bor du, forresten? Hehe... er ganske mange som aldri har vært lengre nord enn tr.heim, så det ekke så ille det

 

Jeg trives veldig godt her.. visst er det en LANG vinter som til tider virker helt grusom, men når april kommer og det begynner å bli lyst hele døgnet så er det utrolig herlig :) I år har det derimot vært en helt elendig sommer, og jeg har flere dager angret bittert på at jeg bor her, men sånn er det nå bare.. Jeg som har bodd her hele livet har liksom ikke noe å sammenligne med, så det er naturlig at ting er slik som de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg rett fra boblebadet, jeg og gubben delte en flaske alkoholfri champagne. Ingen røyk da:) Ble dessverre dårlig av rødvin en gang, og har ikke klart det senere. Synes det er synd, for rødvin er jo digg.

 

35uker og 2,2kg, wow, vi er jo snart høygravide her jo... Med store babyer:) Amming er jo vanskeligere med premature, men det kommer jo så an på også da. Min lille niese ble født i uke 30 og veide 1500gram på det minste. Hun brukte jo lang tid på å få til pupp, men det gikk etterhvert:)

 

Jeg har heller ikke noe å sammenligne med, er 100% østlandsjente, er fra drammensområdet, bor i Kongsberg nå. Så alt nord for Tr.heim er egentlig Nord-Norge for meg. Inbiller meg liksom at det er halvveis. Haha...

 

Nei, nå er det sengetid. Prates senere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :o)

Huff, ny uke... Synes det er så deilig med helg, for da er sambo hjemme å tia går så mye fortere!

Idag skal jeg rydde i kjøkkenskapene, iallefall har jeg planer om det.. får se hva det blir til:o) og rydde litt inne på boden... hvis jeg gidder:)

 

Hvis man har tålmodighet til å pumpe seg lenge nok, så klarer de vel å få pupp etterhvert... Men det ser nå ikke ut som noe har tenkt å skje her i gården med det første, så satser på å få en helt ferdig beibi som vi kan ta med oss hjem med èn gang :)

 

Vært noe action hos dere i helga?

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:)

Ny uke, nye muligheter ja. Helgen går så altfor fort ja, skulle ønske mannen min kunne ha litt ferie...Hjalp et vennepar med å flytte i helgen, så vi hadde ikke akkurat fritidsproblemer. Eller, guttene bar, og jeg stod mest til pynt da:)

 

Hvordan går det med redebyggingen? Jeg hadde et lite anfall her sist uke, og fikk gjort masse, deilig:) Må snart si meg ferdig nå tror jeg.

 

Så fint at det har roet seg ned i magen da:) Har du fått noen begrensninger fra legen? Jeg har ikke fått noen, men gubben nekter å ha sex, hehe. Kanskje ikke så rart, med tanke på at jeg endte opp med sykehusinnleggelse sist. Venter bare på 34-ukersgrensen, så skal jeg mase mer på han, hihi.

 

Hvor mye kynnere har du egentlig? Her er det masse, og nesten hele dagen, og regelmessig noen ganger, men det blir ikke noe mer enn det. Får de bare jeg snur meg i senga:(

Fikk bricanyl-tabletter som jeg tok noen dager, men ble så skjelven, og fikk søvnproblemer av de, så gidder ikke å ta de.

 

Nei, nå tror jeg middagen er ferdig, babyen hadde lyst på lasagne i dag;) Ha en fin kveld da!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

Idag har jeg tørket støv og skikkelig vasket grundig på badet.... godt å få slike ting gjort, har litt ekstra energi idag kjenner jeg - sikkert fordi jeg faktisk har sovet godt inatt! deilig...

Ellers, så er jeg vel stort sett ferdig med det som MÅ gjøres.. :)

Har fått beskjed om ingen sex før fullgåtte 34 uker(det er imorgen,hihi) også at jeg ikke må løfte i det hele tatt, ikke gå mer enn jeg må... og iallefall ikke i trapper. Men det var til jeg var 34 uker, så kunne jeg gradvis begynne å leve litt mer... så nå kan jeg begynne å gå meg en liten tur hver dag:)

 

Har faktisk ikke hatt så mye kynnere nå i det siste... og de er iallefall ikke regelmessige.. huff, det må være slitsomt å ha så mye... Blir du helt varm i kinnene når du får kynnere? det gjør jeg... får liksom ikke luft nok.. pjuh.. Er det tabletter mot kynnere? har ikke hørt om det..

 

idag har babyen min lyst mot sjokolade....tror jeg må gå på butikken å kjøpe en liten en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt aktivitet på disse sidene også, nye innlegg er plutselig langt ned på sida jo:)

 

Kjipt med så mange forbud da. Hadde vært trist om jeg ikke fikk gå i trapper, har soverom i 2.etg, hehe. Du sier 34 fullgåtte uker i morgen, men stemmer det egentlig? Du begynner jo på 34+0 i morgen, er det jeg som tar feil, eller må vi vente en uke til med sex??? Mannen min har også tenkt at nå om noen dager er det greit å prøve igjen:) Vet ikke om det blir noe på meg likevel, hvis kynnerne bestemmer seg for å herje på, tror jeg jeg avlyser hele greia. Men vil jo gjerne prøve da:):)

 

Har liksom lært meg å leve med kynnerne, siden de ikke førte til fødsel for flere uker siden, (og det ikke lenger er så farlig) er de ikke så ille. Men merker at de blir verre hvis jeg har en dårlig dag. Så psyken har nok en del å si. Blir ganske varm ja, småsvett egentlig, hvertfall de verste. Bricanyl er astmamedisin som gies som rihemmende middel på sånne som oss ja. Hvis du fikk noe på sykehuset, er nok det noe av det samme. Fikk med noen tabletter hjem,men orker ikke å ta de. De demper riktignok kynnere, men bivirkningene var pyton..

 

Hm, babyen min har også lyst på sjokolade:):)

 

Har du planer om å begynne å jobbe igjen forresten, eller har du gitt det opp? Er jo ikke så lenge igjen til perm heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,merker at det er mer aktivitet her, tydelig at det nærmer seg... ;)

oi, ja, det har jeg ikke tenkt på, er jo bare 34+0 imorgen... Har hele tia tenkt at det var 34 fullgåtte uker!! Jaja, da blir det ei uke til... iallefall noen dager til :P

 

Heller kynnere enn masse andre bivirkninger sier jeg også... selvom de verste kynnerene kan være helt grusomme!!

 

Legen på sykehuset sa at jeg ikke skulle mer i jobb, så jeg får bare følge ordre.. Men det er jo egentlig greit, må jo stå/gå mye i jobben... og er ikke noe særlig å stå midt oppi DET foliestripe-styret hvis jeg får en kynner...DA blir jeg iallefall å bli varm og svett :)

 

Enn du? Du er kanskje sykemeldt fram til permisjonen starter? er så spent på hvor mye jeg kommer til å få utbet når jeg skal ha 80% lønn i 1 år :) Jaja, har vært flink å spare det siste halvåret så jeg har råd til litt når jeg skal være hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Uff, ødela jeg opplegget ditt med 34ukerspratet mitt nå... Slemt var det! Tror det blir å prøve snart her, hadde sånn en koselig drøm i natt, hehe. Må bare overbevise meg selv og gubben om at kynnerne ikke blir verre av fysisk aktivitet, noe som er en big fat lie:)

Synes jeg ser deg ja, foliestriper og kynnere. Kan bli noe uheldig resultat for kunden kanskje.. Jeg blir hvertfall litt skjelven på hånden av kynnere, hihi.. Er ikke alltid godt å stå/gå mye nei.

 

Er nok sm ut tiden ja, har vel gitt opp for en stund siden, med bekkenet og sånt. Apropos bekken, var på sykehuset i dag, og ei jm skulle kjenne om hodet var festet. FYTTERAKKERN det var vondt! Har hatt vonde kynnere i bøtter og spann etterpå. Hun klemte skikkelig på magen! Har du opplevd dette? Tenkte kanskje de var litt mer forsiktig jeg, av hensyn til kynnere, men neida.. satser på at det er bedre i morgen da:) De konkluderte med at hodet mest sanns var festet da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der ødela du gitt. Jaja, vet ikke hvor jeg har vært når jeg fikk 34+0 til å være 34 fullgåtte uker. Passelig ammetåka for tia, det var nå tidlig... Forresten, er du plaga med lekkasjer fra brystene? de siste dagene har jeg hatt endel tynn hvit væske som lekker ut. Ser passelig komisk ut :)

 

Har ikke opplevd at det er så vondt, litt ubehagelig ja, men ikke så kjempeille.. kanskje hu var veldig uforsiktig? tror ikke det skal gjøre så vondt. Hodet er festa, det er jo bra!!

Hvilke tanker har du om fødselen? Gruer du deg? Det gjør jeg... avogtil vil jeg bare legge meg ned å hyle, for det er ingen annen utvei, babyen skal ut. Men så andre dager igjen tenker jeg, herregud... alle har jo klart det, da må jo jeg også klare det... Huff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu! Fikk lurt gubben litt i går, og ble en liten og forsiktig runde på oss:) Fornøyd nå... Har ikke født enda, hehe, så satser på at litt sex går bra.

 

Fødsel er et kapittel for seg selv her i gården, har dessverre sterk fødselsangst, som jeg aldri har fått hjelp til før nå sent i svangerskapet..:( Skulle gitt hva som helst for å bli kvitt den, har ikke fått nok hjelp underveis, men skal ta bedre fatt i det nå fremover. Mulig det blir ks denne gangen, siden det er så kort tid igjen å bearbeide på. Men, skulle ønske at jeg klarte fødsel i stedet, da jeg egentlig ikke er noe for ks heller..

 

Ja, lekker jo litt melk, men heldigvis lite. Har aldri vurdert ammeinnlegg, holder med bh. Har derimot sluttet med singlet uten noe under, hehe.. Her varierer det litt hvor mye som kommer, er inne i en tørkeperiode nå, har ikke sett noe melk på en stund.

 

Har du gått på kurs forresten? Og omvisning på føden? Lurer på hvordan det er jeg... Har ikke meldt oss på kurs, men vet at jeg er satt på på omvisning i beg. av sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Skriver heller her, enn inne på utslett-tråden min ;p

 

Uffda, du har fødselsangst... ja,det må være helt grusomt - og nå er det jo ikke så lenge igjen heller... Håper du får god hjelp de siste ukene, og at dere blir enige om hvordan lilleprinsessa skal komme ut å hilse på:)

 

Har ikke gått på kurs, og omvisningen på føden avbestilte vi siden vi fikk sett det meste den helga jeg var innlagt:) Mora til en kompis av samboeren min er jordmor her på sykehuset, så hun tok oss med på en skikkelig omvisning da.. følte ikke vi ville se mer :P

 

Jeg holder på å bli småtullete her jeg sitter med røde prikker over hele meg som klør som bare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Ja, mye bedre å prate her. Ble bare så redd du ble inspirert, og hoppet til køys med gubben din, og endte i fødsel her, hehe..

 

Fødselsangsten er vel noe jeg ikke har trengt å tenke så mye på tidligere, og derfor skjøvet bort. DUMT var det ja.. Fikk tips om å bestille ks nå, slik at jeg kan slappe av litt, og heller avbestille hvis ting blir bedre.

 

Tror kanskje jeg dropper kurs, og omvisning er kanskje unødvendig for oss ja.. Møter nok opp likevel.

Har du tenkt på hvordan du vil føde? Min drømmefødsel er i vann, aller helst her hjemme, med en jm som har fulgt meg opp gjennom hele svangerskapet, og som jeg stoler 110% på. (Vi bor 5min unna sykehuset). Men, det kommer nok aldri til å skje, da hjemmefødsel utestenger endel muligheter til deilig dop...

Ellers vet jeg fra erfaring med rier at jeg blir fryktelig rastløs, så det beste er å gå. Trave frem og tilbake.

 

Får håpe de finner ut av disse utslettene da, ikke spesielt deilig tenker jeg. Har hørt om gravide som får lov til å bruke kløe-stillende middel. Tror kanskje det var en salve.. Og så har jeg hørt noen bruke hvitvask. Har du fått noe til å lindre? Isiter kanskje, godt å kjøle ned.. Har heldigvis lite erfaring på området, så sender deg masse gode vibber i stedet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det hørtes nå veldig smart ut, å bestille ks nå og se an situasjonen som den kommer. Litt deilig med ks på en måte, for da har du jo en dato som er sikker.. ikke slik som termin, at det kan skje både før og etter :)

Har faktisk ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal føde, skal til jordmor om litt over ei uke og da skal vi snakke om fødselen... håper iallefall jeg får en av de tre supergreie jordmødrene her på avdelinga.... De andre er jo greie de også, men disse tre er så suverene, tror jeg vil føle meg ekstra trygg da!

 

Har netopp vært en tur på føden igjen, vi... tulla i magen hadde ikke rørt på seg siden igår på ettermiddagen... Prøvde å få kontakt med ho igår, spiste litt godteri og drakk iskald saft...og la meg på sofaen.. lå i 35min uten at jeg kjente noe,men da hadde jeg sovna... så våkna jeg i mårrest og fortsatt ikke fikk noe kontakt, da måtte jeg bare ringe... Når jeg kom bort dit ble jeg satt på registrering, og jada.... da fant ho ut at ho skulle ha ett lite turnshow for oss, er det ikke typisk? Fikk også svar på blodprøvene med det samme, det var ingenting galt med leververdiene...det var rett og slett en allergisk reaksjon på antibiotikaen jeg gikk på i sammenheng med urinveisinfeksjonen jeg hadde, så det eneste jeg kunne gjøre var å smøre på eurax eller kjøpe hvitvask for å prøve å lindre kløen:) Jaja, så lenge det ikke er no farli får jeg være fornøyd med det, og krysse fingre for at det forsvinner fort....

 

så vi har altså hatt en actionfylt lørdagsmorgen:)

 

Har dere planer for helga? Ser ut som at sommeren endelig er kommet nordover, deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, er det ikke typisk? det showet når man finner frem ul-apparat eller ctg..

Så flott det var i orden med disse leververdiene da:) Antibiotika er noe dritt egentlig, jeg får soppinfeksjon så fort jeg ser en antibiotika-tablett. Fucker opp hele immunforsvaret vet du...

 

Vi er kjedelige for tiden, bygger rede alt vi bare kan. I dag har vi kappet og kløyvd ved til den store medalje. Fikk hjelp av venner heldigvis:) Er så slitne at vi nesten dør her på sofaen. Godis og film, here we come:)

Har sendt alt det fine været oppover, da jeg ble så sliten av det varme været. Men kom til å sende litt vel mye, så bare send det nedover igjen om det blir for ille:)

 

Dere da? Skjer det noe spennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å mistenke at jeg også har fått meg en liten soppinfeksjon, har faktisk aldri hatt det før.. men det klør endel, og er litt hoven... Må jeg til lege med det, eller kan jeg bare kjøpe det der canesten eller hva det heter å bruke? :)

Vi er også svært kjedelige for tiden, jeg med utslettet som klør og sambo har tatt laseroperasjon og ser ikke helt 100% ennå + at han har litt svie i øynene... Så igår kveld lå vi på sofaen å spiste godis stort sett hele kvelden :) har sovet omtrent 3 timer til sammen inatt, så idag blir vel også en passelig sløv dag:D

Får sitte på verandan litt, nyte godværet mens vi har det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at canestenkur er greit å ta om man er gravid, men jeg vet ikke helt hvor sent i svangerskapet man kan behandle soppinfeksjon selv, så ta en tlf til føden først? Tips: dropp innføringshylsen, da denne kan skade litt oppi..

 

Ups, fikk visst besøk her... Snakkes senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...