Gå til innhold

amme bh problemer- dere med erfaring: hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er i uke 29, men fikk ånden over meg på babyshop i dag og prøvde amme bh. J

eg har blitt anbefalt å kjøpe bh som er to kopp-størrelser større enn det jeg passer nå. Problemet er at den bhen de hadde i store størrelser, Anita, passet i størrelse 75G -da uten noe rom til å putte inn ammeinnlegg etc.

De kunne bestille 75H, men i det merket finnes det ikke større kopp-størrelse. Tror dere det holder å gå opp en kopp eller bør jeg begynne å lete etter spesialstørrelser? hva tror dere? noen som kjenner merker som er mer romslig (75 G var ikke stort- ikke særlig større enn min triumph 75F).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 90DD til vanlig, og har ikke gått opp størrelse i amme bh! Jeg ammet sist til sønnen min var 14mnd, og brukte samme ammebh hele veien. Syns det var rart at de anbefalte deg å gå opp så mange størrelser da amme-bh'ene skal være litt romsligere.

Går heller til en undertøysforretning du =) "Litt" dyrt, men verdt penga..

Skrevet

Jeg ventet til etter at jeg var ferdig å føde med å kjøpe amme-bh sist..

Brukte bare et par sports-bh'er til melken hadde stabilisert seg:) Da var det lettere å se hva som passet..

Men jeg gikk opp fra 80B til 85C så jeg vet ikke hva jeg skal anbefale seg siden alle er så utrolig forskjellige..

Ikke lett det der..

Skrevet

Hm... Det som er med amme-bh'er, er jo at de gjerne er veldig elastiske, i motsetning til vanlige bh'er. Så hvis G er to cuper større enn du vanligvis bruker, så kan det godt hende det holder!

Uansett er mitt råd å gå på en undertøysbutikk i stedet for babyshop, og sørg for at de som hjelper deg ikke er 18 år og ekstrahjelp! De har mer peiling og større utvalg vanligvis - babybutikkene fører ofte bare ett merke.

Eventuelt kan du jo kjøpe én billig amme-bh, så du har en på sykehuset, og så heller gå og kjøpe et par du virkelig liker og som da helt sikkert blir riktig størrelse når ammingen er i gang! Har du sett på Lindex? De har noen helt ok noen der, såvidt jeg husker. H&M også.

Skrevet

hm, takk for svar.

lindex, cubus og h&m har ikke min størrelse. skal ta en tur på spesialbutikk for å se hva de har.Tror nok den største anitastørrelsen kan holde- tror ikke den blir stor dersom jeg skal ha ammeinnlegg i- uansett håper jeg puppene mindre etter noen uker med amming. teit at de ikke har slike størrelser inne og man må bestille- koppene er så små i 70-75.

vi er nok nokså forskjellige. Synes puppene har tatt helt av i vekst, jeg. bruker vanligvis e- nå var g litt knapp...og ennå er det 3mnd til termin....hadde pupper som ikke hang før jeg ble gravid, men de tider er nå definitivt er over !!!!!!!!!!!!!!!!

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...