Gå til innhold

Sukk, den første legekontroll timen var tragisk!!!


Mamman til Hedda & Hanna

Anbefalte innlegg

Uff, var hos legen i dag til den 1 kontroll timen, trur helt ærlig at det var den mest tragiske timen jeg noen gang har hatt hos en lege! Har jo en fra før, så vet jo nogenlunde hva som skjer, for det første: jeg har blitt gravid på pergo, legen min viste ikke hva det var..

Så spurte jeg om time til ul før den obligatoriske for å se at alt er som det skal pga pergon, men han kunne jo ikke det, det var jo uten om rutinene hans.. Men til slutt fikk jeg han til å ringe gu avd på sykehuset, og der var det jo selvfølgelig en vikar som ble like usikker, så han skrev da til slutt en rekvisisjon, hvis behov???????

Så slapp jeg gu, (det er jo greit) men han kjente ikke på magen min en gang, bare puppene for å se om jeg ikke hadde noen kuler???? Det var jo ikke derfor jeg var der.. Han spurte ikke en gang om hvordan formen min var en gang, han var bare opptatt av å si at det kan jo gå galt fortsatt, det er jo ikke sikkert før uke 12, men det kan jo skje noe uansett da selv etter uke 12, han trengte jo ikke å uroe meg noe mere enn det jeg allerede er!!!

Så nå skal jeg kunn bare gå til han om det er noe annet som plager meg, og kunn jordmor de vet hvertfall litt mer..

Når jeg kom hjem ringte de fra lege kontoret, de lurte på hva jeg veide da de hadde glemt å veie meg, sukk for en dag.. Men ringte å bestilte time til volvat i stad, fikk time fredag kl 12:30, da blir det ultralyd, betaler gjerne for å vite om det er flere enn 1 og om den lille lever:o) Så det ble en happy ending i dag alikevell, eller er det meg som bare virker litt kresen? Uff, dette ble litt langt, men måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lollipop

 

Å kjenne på puppene på første kontroll tror jeg er vanlig. Min kvinnelige lege gjorde det på første kontroll med både barn nr1 og nå med nr2..

 

Men det var jo litt teit at han ikke visste hva pergo var. *ler* Legen min kjente ikke på magen min på noen av første kontrollene (altså hverken i første eller andre svangerskap) Det kommer litt senere. når livmoren har vokst litt lengre opp og kan kjennes over bekkenet... Eller evnt så kjenner h*n på den hvis du skal ha GU..

 

Du er heldig som får UL.. Jeg går bare og gleder meg til jeg skal få se den lille.. Jeg har investert i babywatcher denne gangen, så jeg vet at den lille er i live, for jeg har hørt hjertelyden her hjemme ved 2 anledninger i det siste...

 

Lykke til videre Lollipop... klem

 

11+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke valig å få tidlig UL selv om man har gått på Pergo, faren for tvillinger er tross alt veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en lege som jeg tror ikke har helt peiling. Ville til han for å hvertfall finne ut hvem fastlegen min var (har ikke vært til ham før siden jeg ikke går til lege så ofte). Heldigvis mente han (med mitt samtykke) at det var bedre å gå til jordmor resten av svangerskapet, tror deter ganske vanlig her i kommunen.Tror jordmødrene ofte kan mer enn legene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjedelig. Ventet så lenge på å bli gravid, så er det slik nedtur hos legen. jeg fikk heller ikke noen sjekk 1 timen. ingenting. men legen min er veldig grei, og spurte om formen min osv.

Men lurte på om det var lett å få time på Volvat, eller må man ha henvisning? Og hvor mye koster det?

Utolmodig jeg he he :-)

Lykke til på fredag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! lite proft!

Da jeg var på første besøk brukte fastlegen min tid på å skrive ned all informasjon. Hun stilte en del spørsmål om formen, mat. Lurte på om jeg hadde noen spørsmål.Celleprøven skulle vi vente med, greit for meg.

Hun sa vi kunne prøve å høre barnets puls, men at jeg ikke måtte bli skuffet dersom vi ikke hørte noe, siden det var tidlig i svangerskapet. jeg nølte ikke med å prøve det, og hyggelig for meg hørte vi barnets puls og spark. Helt utrolig merkelig fint!

vekt og urin og det andre ble tatt, helt greit! Mitt første besøk var helt helt fint. Det passet meg bra den dagen da jeg hadde hatt det helt pyton på jobb. det veide opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmen uff da lille venn!!

Det var jo ikke noe koselig... Ikke sånn det skal føles!

Veldig lite proft av legen din må jeg si :-S

 

Kjempefint at du har fått deg time på Volvat. Er det Theresia? Ho er iallefall kjempeallright!! Har vært hos ho tre ganger, og ho er koselig og svarer deg ordentlig på alt du mått lure på. Samme med Anne Grønn...(et eller annet), kjempekoselige begge to!!

 

Hvordan er det å jobbe da?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pussig en lege !!

jeg er og gravid med pergo, og fikk ul på første legetime, samt at han skrev info om meg, og at jeg ble gravid med pergo.

han var veldig hyggelig og han rørte ikke puppene mine...

ikke forrige gang jeg fikk heller.

 

kos deg med privat ul du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått undersøkt brystene mine av lege og kommer ikke til å være komrfortabel med at det skjer denne gangen heller...

 

Selv har jeg prøvd i 3 dager å komme igjennom på telefonen til legen for å få høre om jeg skal til dem første kontrollen eller om jeg skal til fastlegen min. Jeg går til gynekolog til kontroller...Eneste bakedelen er at det er så sinnnnsykt vanskelig å komme igjennom til dem på telefonen. Spesielt når du må ringe fra jobb og er livredd for at noen kollegaer skal høre hva du snakke om.

 

Du er jo kommet 4 uker lenger enn meg så jeg har jo forsåvidt god tid til å komme på kontroll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Kanskje det er litt anderledes nå da enn sist, men han viste ikke så mye sukk.. På dette området savner jeg min gamle lege, hun var helt suveren, men pga sykdom måtte hun gi seg da til jul.. Og jeg fikk en nye lege, men han er jo flink på alle andre områder, men det er dessverre ikke det her som er hans spesialitet..

 

 

Så da er det bare å vente til i morgen:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:o) Uff, dette var helt anderledes enn sist, sist var det mye koseligere, men også en annen lege da.. Men jeg skal gå til jordmor neste gang, er ikke i tvil om det.. Kommer nok bare til å gå til legen om jeg trenger en sykemelding, hehe..

 

Ja, jeg skal til Therese, koselig at hun er helt allright, da kan jeg slappe av litt til:o) Gleder oss til å se den vesle,eller begge 2 eller aller 3, bare alt er i orden, hehe, det er liksom det viktigste for meg:o)

 

Er det deilig med ferie?hadde ikke gjort noe å hatt fri et par uker til, hehhe..Men det er helt ok å jobbe, selv om jeg klarte å bli forskjøla dagen før jeg skulle begynne på mandag, er så typisk,så begynner jeg rett på jobbehelg, men det er forsåvidt greit.. Men merker at det er slitsomt, men det kommer seg vell til etterhvert, håper jeg..

 

Håper formen din er bedre forresten? At kvalmen gir seg i det små?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym.. De fleste med pergo får ul, da får å se om alt er som det skal, også for å få bekreftet at det ikke er flerlinger.. Er veldig heldig å har en nabo som er jordmor, hun bekreftet at det er vanlig, også at det er en sjangse for at det kan bli flerlinger, det er noe legene sier kan være en bakdel av tablettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma til yalisa:o) Det er kjedelig når man endelig har klart å bli gravid etter 14 mnd, å endelig får det til på pergo.. Så vet ikke legen din en gang hva det er, men vi ville ikke vente lenger på ul så vi bare ringte ned til volvat, og spurte om de tok ultralyd.. Fikk time i morgen, fredag. Og det koster 690,- kr, vi syntes det var helt unødvending i begynelsen, men nå er det virkelig vært det, gleder meg som bare det..

 

Lykke til videre du også:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...