Gå til innhold

5 dager gammel og avføring ca. 4 ganger i timen!!!!! HJELP

Anbefalte innlegg

Har en gutt som nå er 5 dager gammel.

Jeg ammer han, så da er det jo normalt med både hyppig og sjelden avføring. Fra han var 3 dager gammel har han bæsjet så og si hele døgnet! Tok dette opp da jeg var på sykehuset og fikk beskjed om at det var helt normalt til systemet var igang. (Har en jente far før som også hadde ofte avføring i starten, men ikke så mye som dette!!!!)

Gutten vår begynner å bli sår, og han får ikke sovet lenge om gangen, må jo skifte bleie hele tiden. Har vært hjemme et døgn nå og første bleiepakka er snart tom!

Noen her som har opplevd lignende? Når roet det seg evt. ned?

Fortsetter under...

Kan også være han reagerer på melkeprodukter. Har to lacktoseintolerante barn, og symptomene var ekstremt hyppig avføring, særlig den ene.Begynte omtrent på samme tidspunkt som din.

Det er ulike grader av melkeintoleranse...Hør med en barnelege.

Tips...kutt ut alle melkeprodukter en ukes tid,og se om du opplever bedring.Hvis du gjør det, er det bare å holde seg unna melk,og ost..men du kan prøve med rømme,fløte og youghurt etter noen uker.

Med min sønn på 8 mnd begynte jeg å innføre noen produkter ver 4-6 mnds alder..som ost f.eks.....det gikk bra, og etterhvert melk også.

For ordens skyld...mange barn reagerer på melkeprodukter uten at de nødvendigvis får diagnose intoleranse, men får løs mage av det.Det gjelder også voksne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...