snoopy_me Skrevet 29. september 2006 #80 Skrevet 29. september 2006 Et svangerskap varer i litt over 9 kalendermnd uansett hvordan dere vrir og vender på det. En kalender måned har som kjent 30 eller 31 dager bortsett fra februar. En måned har ikke bare 4 uker, derfor blir det feil å si at 4 uker er en mnd. Det er ikke det! Man trenger ikke begynne å snakke om graviditetsmåneder bare fordi det er enklere å regne med 4 og 4 uker. 4 uker er ikke en måned.......(bortsett fra i februar da).. regn heller i uker hvis det er så vanskelig. det er lettere å skjønne seg på. man går i 40 uker ferdig med det. (dersom man ikke får før eller etter termin selvfølgelig)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 30. september 2006 #83 Skrevet 30. september 2006 Det er alltid så masse "rot" ang ukene og månedene syns jeg. Folk må få ha hver sine system, man havner som regel på det samme likevel. Enten man nå velger å si at man har 9 kalendermåneder(med ca. 31 dager/mnd) i et svangerskap.,,, eller 10 svangerskaps måneder (med 28 dager/mnd). Jeg har gitt opp for lengst å argumentere for "min" måte å telle på. Jeg skjønner at folk syns det er for uoversiktlig med så mange ulike systemer ute å går.. Jeg likte denne oversikten i alle fall.. Enten jeg er enig eller ikke med regnemåten, så får man i alle fall et visst inntrykk over hvor man er i svangerskapet.. :0) Klem 17+5
Kosego&Lille'n Skrevet 3. oktober 2006 #88 Skrevet 3. oktober 2006 Denne trenger å dyttes opp litt! *dytt*
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #91 Skrevet 4. oktober 2006 9 eller 10... åkke som venter vi med spenning =)
Lapez Skrevet 5. oktober 2006 #97 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis det her stemmer!!! Er jo jeg 6 mnd på vei på søndag!!! JIPPI!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå