Gå til innhold

Trym er født og jeg er 2-barns mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

3. august var jeg på sykehuset til overtidskontroll da jeg da var 2 uker over termindatoen min 20. juli.

Legen fant ut at jeg hadde 3 cm åpning og at livmorhalsen var klar - så da bar det opp fra poliklinikken til fødeavdelingen.

Mannen min var med og det var jeg glad for for selve fødselen husker jeg egentlig ikke så mye av.

Kl. 11 ble vannet tatt for å se om det skjedde noe da. Ingenting.

Kl. 12 fikk jeg riestimulerende drypp.

Da begynte det litt etter litt og ta seg opp "litt" aktivitet.

Etter å ha hatt pressrier i en drøy time måtte til slutt jordmor tilkalle lege for at Trym måtte tas med sugekopp. Han ville liksom ikke komme seg fri av skambenet mitt og på dette punktet hadde jeg ikke mer energi igjen. Akkurat da de satt på sugekoppen føltes det mest ut som om de hadde tenkt å trykke ham inn igjen....

Men plopp...... Da kom han ut i en viss fart. Trym ble født kl. 1615.

Noen sting måtte jeg også sy for alt gikk så fort at det ikke var til å unngå at jeg revnet litt og de kom ikke til med saks siden det var et stort hode og en sugekopp "der nede".

En stor gutt som veide 4550 gr og var 53 cm lang.

Ganske stor forskjell fra storebroren som var født prematur 10 uker før termin og veide 1502 og var under 40 lang.

3 måneder lengre svangerskap hadde jeg denne gangen og det merket jeg mentalt.

Jeg reiste hjem fra sykehuset etter 2 døgn og er nå hjemme med alle mine gutter (mann og 2 sønner).

Begge guttene ble tatt i mot av samme jordmor og det synes jeg var fint siden jeg kjenner henne fra svangerskapskontroller under forrige svangerskap.

Ønsker dere alle lykke til med fødselen og barseltiden!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med vesle Trym-)))

Skrevet

Gratulerer med store lille Trym!!

Skrevet

Gratulere:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...