Gå til innhold

Hvordan skal vi gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Hei hei, vi prøver å bli gravide. Har to barn allerede. Men er nå klar til å få ett barn til. De to andre gangene har det ikke vært helt planlagt , men er blitt kjempe gla begge gangene. Derfor er det nå litt rart og skal PRØVE å bli gravid. Vet ikke helt hvordan vi best skal få det til. Jeg har eggløsning 19.08 nå. Hva er best?, sette i gang nå med en gang og bare gjøre det mest mulig eller spare på ..hm hva skal jeg si,, hehe kruttet?? :) Har lest forskjellig..men hva mener dere? Har også lest at det er best å gjøre det mellom kl 16.00 og 19.00.. er det noe i det? Håper dere kan komme med noen råd til meg.. Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5950005-hvordan-skal-vi-gj%C3%B8re-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten,,håper jeg kan skrive her. Eller om det bare er for par som har prøvd en stund. Er redd jg tråkker noen på tærne siden vi netopp har begynt å prøve. Tror ikke jeg egentlig har store problemer med å bli gravid. Henvis meg på en annen side i så fall.. Er helt ny her og ikke helt inni dette :)

Hei og velkommen

Først: Prøver du å bli gravid er du velkommen uansett hvor lenge du har prøvde.. Jeg har heller ikke prøvd så lenge, men har lært litt av å være her: Ingen grunn til å spare på kruttet. Ha sex annenhverdag i perioden før og rundt EL og kanskje litt ekstra på selve EL-dagen.

lykke til:-)

Hei takk for svar :) Du skriver ha sex annenhver dag.. Jeg er så redd jeg skal gå glipp av eggløsningsdagen jeg da. Vet ikke helt sikkert at det er den 19. Det kan vel variere litt? Jeg vet ikke helt hvordan syklusen min er siden jeg har hatt spiral og tror ikke jeg har hatt den helt regelmessig.Fulgte aldri med. Har hatt den i i 4,5 år. Så har ikke peiling. Er det ikke bedre å gjøre det hver dag?? sånn i tilfelle..

Du må ha lykke til med prøvinga! :)

Annonse

Her finner du masse info på 11 små sider. :)

http://redbook.ivillage.com/health/0,,bngj,00.html

Der står det bl.a. dette:

""We found that couples who had intercourse every other day during their fertile days still had very high odds of conceiving" — specifically, a 22 percent chance of conceiving per cycle, compared to 25 percent for those who had sex every day."

M.a.o. har man bittelitt større sjanse til å lykkes om man har sex hver dag, men det er ikke så stor forskjell at det er noen krise om man bare har sex annenhver dag. :)

Dette måtte jeg le litt av:

"In fact, the Environmental Health Sciences study found that the more sex you have, the greater your chances of getting pregnant."

Nei, sier du det! :P *lol*

Hehe, morsomt :)

Ja ja jeg tror vi tar det hver dag jeg bare for å være sikker, ellers kommer jeg bare til å ligge å tenke " tenk hvis det er akkuratt nå jeg kan bli gravid så gjør vi det ikke" hehe. Har en mann som synes dette er veldig veldig gøy da :) Han har ikke akkuratt for vane å bli så veldig bortskjemt på det området :)

Men takk for svar folkens :) Og lykke lykke til alle sammen!

Klem'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...