Gå til innhold

trening

supra-Embla kom 12.12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig slept meg ned på Spenst en tur, trente i en snau time.. Veldig tiltak å komme igang, m utrolig digg etterpå.... Så hvorfor har jeg utsatt dette? Den vonde ryggen blir ikke noe bedre av å ikke trene.... Tenkte jeg sku prøve meg på noe sal trening, noen som har tips om hva jeg kan gjør? Hva som er bra å trene m kul på magen? Klemz

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips! Bortsett fra at jeg ville si at du er kjempe flink! :-)

Skrevet

FLINK du er!!

De har ikke eget salopplegg for gravide da..?

Jeg har ikke så god greie på sånn treningssenteropplegg, jeg har kun brukt dem for spinningen sin del (spinning passer godt for oss med mager!). Jeg trener på raceren min fremdeles, selv om magen begynner å bli litt i veien, og jeg har en lokal fjelltopp jeg går opp på hver dag... that's it..

Deilig å bevege seg!! Fortsett slik så lenge helsen holder! - og den holder lenger om du beveger deg!

Skrevet

dem har ikke egen gravid saltrening, kun etter at ungen er ute.. så får vel bare prøve meg på noe,,,, dem sa at vi ikke skal drive m noe som innebærer hopp... kanskje jeg skal prøve spinning...hmm...... pilates/yoga var jo ålreit før sv.skap, så mulig det er like ålreit nå.... vi får prøve oss frem.. greit å røre på seg, ikke bra å sitte i sofaen hele dagen..

Skrevet

Hei!

Yoga og Pilates du, men si ifra om svangerskapet. Kan hende noen øvelser bør byttes ut.

Dessuten kan du jo sikkert være med på barseltreningen. Mange ting der som er felles med gravidetrening med hensyn til mage/rygg.

Svømming og turer i kupert terreng er også supert for stive og ømme rygger. Har du bekkenløsning, ville jeg sankket med en fysioterapeut først.

Synes du er flink! Det er altfor få gravide på trening :-)

Hilsen instruktør!

Skrevet

Ja, var det ikke herlig?? :-)

Etter et rellativt laaaangt opphold fra trening var jeg på Pilates på SATS på tirsdag. Det var en del av øvelsene som ikke var like lette (da magen begynner å være litt i veien...) Men det var herlig trening å begynne med siden det var så lenge siden sist. Har bestemt meg for å komme skikkelig i gang (prøve iallefall) igjen for det er ikke noe annet enn magen som kan stoppe meg. Får ta det litt gradvis å prøve ut hvilke treningsformer som er best...

Skrevet

Hei på deg Supra:-)

Jeg har selv plager med ryggen i forbindelse med svangerskapet og fant ut at det er bare en ting å gjøre...nemlig å trene. Jeg er selv medlem i SATS og bestillte en time med privat veiledning (som var forresten gratis) av en dame som hadde tre barn selv og rimelig peiling på trimmings under svangerskapet. Vi satt opp et supert treningsprogram for meg fra topp til tå og gikk også igjennom timeplanen for å se hva jeg kunne være med på av timer i sal. Det viste seg at jeg kunne være med på absolutt alt untatt mage/rygg timene, da det ikke anbefales å trene magemuskler i svangerskapet.

Du kan jo høre med senteret ditt om de tilbyr veiledningstimer. Da får du programmet skreddersydd for akkurat deg og i tillegg så passer de på at du gjør øvelsene riktig fra utgangspunktet.

Når det gjelder trening i sal så kan jo du bare si ifra til instruktøren ved start at du er gravid så kan hun/han finne alternative øvelser til deg hvis det skulle dukke opp noen øvelser som du ikke burde utføre som f.eks mageøvelser.

Timer som jeg synest er topp i sal er stramopp! De inneholdt veldig lite mageøvelser og tok for seg hele kroppen. I tillegg så er step, yoga, flyt og pilates helt topp!!

Uansett, jeg har merket en kjempe fremgang i ryggen og føler meg sååå kvikk og opplagt etter jeg satte igang så dette anbefaler jeg på det sterkeste:-)

Stå på og lykke til med trimmingen:-)

Skrevet

hei sisseline, takk for gode råd. Jeg fikkk en veiledningstime m en nyutdannet fysioterapeut, og hu ga meg veldig mange øvelser for armene og beina, fikk til å m noen som går på magen, de tar jeg ikke.. trur jeg skal be om en ny time, for jeg syns egentlig det var litt dårlig, det er jo ryggen og bekkenet som er værst... Bra at du sa i fra ang mage/rygg, hadde egentli tenkt til å melde meg på den, det skal jeg ikke takket være deg;) Da blir det stramopp, pilates og muligens step... Takk takk... Blir ingen trening i dag kjenner jeg, støl fra i går.. tar det i morra.....

Skrevet

Så bra Supra:-) Da er du hvertfall igang og det kommer til å føles såååå bra etter noen økter!! Stølhet gjør bare godt..jeg klarte så vidt å gå etter min første time i sal hihi....og det varer ett par dager før man går normalt igjen:-)

Når det gjelder mageøvelsene så var det ikke farlig å utføre de, men det hadde ingen hensikt da magemusklene nå ligger ut på siden av magen og det er visst bare en hinne som ligger helt foran og beskytter organene våre. Det var visst derfor vi får "trekantet" mage når vi prøver å ta en sit ups for eks...alt man skal lære seg hihihi:-)

Uansett, programmet mitt består av øvelser som styrker bena, men ikke belaster hofter og bekken noe særlig. I tillegger er der en del øvelser som går på biceps, triceps og bryst. Når det gjelder ryggøvelser så er det øvelser som trener øvre del av ryggen i tillegg til nakke og skuldre.Som alternativ trening til alt dette så skal det være godt å gå en tur i ulendt terreng!

Hvis du vil så kan jeg godt scanne inn treningsprogrammet mitt og sende det på mail til deg om du vil. Jøss, du må tro jeg er den treningsfreaken hihihi, men det er jeg ikke, bare glad for å kunne hjelpe hihihi:-)

God trimmings:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...