Gå til innhold

Er dere "gode" husmødre, damer???

Anbefalte innlegg

føler meg så sinnsykt sløv... lillegutt er over 4 mnd og jeg gidder enda bare så vidt å støvsuge! presser meg selv til å vaske klær og rydde kjøkkenet hver dag, men støvsuging og vasking orker jeg bare rett og slett ikke..føler jeg bruker alle energien min på ungen.. og når endelig lillegutt sover om dagen, så vil jeg sitte og kose meg foran datan eller tvn, ikke løpe rundt som en tulling med støvsugern på slep! noen flere, eller er det bare jeg som er så sløv???

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949808-er-dere-gode-husm%C3%B8dre-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kjenner meg veldig godt igjen, så det er nok ikke bare deg;) Har blitt litt bedre i det siste, men er på langt nær så flink som jeg burde. Gutten min har akkurat blitt 7 mnd. , så det tar sin tid. Vil bruke mest mulig tid og krefter på han enn å være helt opphengt i at huset skal se perfekt ut. Kunne sikkert alltids ha hatt han i bæreselen mens jeg vimsa litt rundt, men det blir så sjeldent noe greie på og alt tar mye lenger tid.

Jeg holder på å lage en oversikt over alt som skal og bør gjøres, og skal se å få laget en ukeplan slik at jeg får fordelt husarbeidet over flere dager.

Mannen i huset er ikke noe huslig anlagt av seg heller, så det er ikke så mye hjelp å få. Tror det blir lettere når vi får en oversikt over hvem som skal gjøre hva og på hvilke dager.

"Sløv" og kos deg med god samvittighet du:) Bedre å være opplagt når småtten er våken, så lenge du har mulighet til det.

MEN HERREGUD!!!

Det er jo ikke mødrene sitt ansvar alene å holde huset rent!!!

Vi har fulltidsjobb med babyene våre. Selv om vi har permisjon og går hjemme, betyr det IKKE at vi samtidig må være hushjelp.

Få fedrene i sving litt fortere enn svint! Vi lever da tross alt i 2006.

Vi ønsker så gjerne å lykkes med alt vi gjør, fikse jobb, barn, hjem, trene, lese de riktige bøkene, reise, ha stor vennekrets osv, osv.

Vi kan enten prøve å fikse alt eller DELE på det som kan deles. Jobben må vi ta selv. Barna våre trenger som regel oss mest den første tiden (og gjett om vi vil være der for dem!). Hva vi leser og hvor vi reiser avhenger av både tid og lommebok og er stort sett et overskuddsfenomen.

Men den jobben som MÅ gjøres hele tiden, uansett, nemlig det å leve under noenlunde hygieniske forhold, det kan deles.

Her bør gutta helt klart ta ansvar, Det finnes INGEN unnskyldninger!

Jeg mener absolutt ikke å angripe dere som gjør husarbeidet selv. Jeg vil bare at dere skal tenke dere godt om. Du orker kanskje idag og i morgen og en stund fremover, men ikke glem at en dag kommer kanskje den berømte veggen og smeller inn i deg. Da er det for sent. Det tar innmari lang tid å komme seg etter en slik smell.

Tro meg, det er ikke verdt det.

Få gubben opp av sofaen og frem med støvsugeren. Belønningen er overskudd og seksuell funksjon til pensjonsalder, minst!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...