Gå til innhold

Babyen er hyperaktiv

Anbefalte innlegg

Babyen min på fire måneder har lært seg å rulle. Han rullerhele tiden når han ligger på gulvet. Blir sint av å ligge på magen. Har ikke ro på seg til å bare ligge rolig noen gang. Ligger han i vogna blir han kjempesint når han er fornøyd av det og skriker seg helt stum. Som å knipse og vips så er han kjempesint. Alt er over og smilet kommer når jeg tar han opp.. På fanget har han ikke tid til å lene seg bakover. Så dagene går med til å underholde babyen stort sett hele tida når han er våken. Sover også lite på dagtid. Blir veldig sliten av dette og er redd jeg ender opp med en hyperaktiv unge.Kan jeg ha gitt han for mye stimuli før? Er det noen som har noen erfaringer/tanker å dele med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949714-babyen-er-hyperaktiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er også veldig aktiv. Han er 10 måneder nå, og like aktiv. Men jeg tenker overhodet ikke på at han kanskje får diagnosen hyperaktiv. Noen babyer er bare veldig aktive av seg. Tror jeg da. Vi får trøste oss med at vi blir i god form... Du kommer muligens til å synes at det blir mindre slitsomt utover, det syntes i alle fall jeg. Nå er det bare moro! Lykke til!

Småttisen er 6 mndr. Har også vært hyper siden dag en! Gikk faktisk til legen med noe jeg trodde var et anfall, men som viste seg å være en glad og ivri bebi!;)

Lå han på magen å sutret fordi han var sliten i nakken og vi snudde han, ble han sint! Samme sak da han begynte å rulle. Nektet å ta pauser, rullet og rullet og rullet. Nå skal han helst stå i fanget, hoppe, push ups osv osv heele tiden. Hadde fem koseminutter i går kveld. Så nyheter og han glemte seg litt;) Satt i fanget mens jeg koste med håret hans..

Har ikke bekymret meg for om han er hyperaktiv nei. Tenker han er en sunn krabat som har det travelt med å utforske verden og egne ferdigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...