Gå til innhold

Skal på jobb intervju! Fortelle om prøving?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg skal gjennom et bemanningsbyrå på et jobb intervju. Konsulenten har fortalt meg at firmaet helst ville ha noen som var litt eldre enn meg og som var ferdig med barn (jeg er 31). Jobben virker spennende og i følge konsulenten passer jeg veldig bra inn, jeg kunne tenke meg den. Skal jeg være ærlig på det med at jeg prøver å bli gravid? Har liksom ikke lyst til å fortelle en fremmed om forsøkene mine og at jeg sliter med baby lagingen. Kan jo hende at jeg ikke får det til heller..

Hva syntes dere?

Fortsetter under...

Jeg mener du ikke må fortelle det ja! Forteller du dette så får du sikkert ikke jobben... Var selv på intervju i forrige uke, og da fikk jeg spm om jeg ikke hadde egne barn ennå... Jeg smilte sukkersøtt og sa at det var da et merkelig spm? Intervjuer vart sprut rød! Hehe! Det er faktisk ikke lov å spørre om slikt, og du kan saksøke bedriften om en annen mindre kvalifisert går fremfor deg....

Så opp med hodet og frem med brystet! Lykke til! Håper du både får jobben og blir gravid ;-)

Ja, jeg vet du har rett:)

Men jeg er ikke så tøff (for tiden). Skal prøve, hvis jeg blir spurt om det, å svare slik som deg!

Det hadde vært fantastisk. Fast jobb og gravid på en gang, drømmen:)

Tusen takk for pep talk!

Hei

Ikke fortell det, jeg vet at ærlighet varer lengst og er en ærlig person. men når det gjelder jobbverden, så må man være litt kyniske, kvinner blir diskriminert nok (jeg er ikke feminist heller). Men her gjelder det bare å stå på...Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...