ABC10 Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Hei ! Jeg må først av alt takke for alt dere har delt, det har vært til stor hjelp for meg som sikkert mange andre. Jeg har vært inne her å tittet i en lengre periode men dette er første innlegg fra meg. Kort om meg: 35 år, gift (han 39 år), og prøvd i 3 år å bli gravid uten hell foreløpig. Har så mange i min nærhet som har slitt med å bli gravid at jeg nesten "forventet" det selv, våget ikke å slippe helt håpet til da vi skulle starte. Valgte derfor den "gammeldagse" måten de første to årene, men begynte i fjor våres med EL testing og styr....forventning og skuffelse ....men dette kjenner jo dere godt til. Vi har fått full utredning(startet i februar), jeg har tatt laproskopi og de fant litt endometriose, men dette skulle ikke være noe stort hinder. Mannen min fikk på første prøve kjempegode resultater, men ved sjekk nr to som ble tatt et halvt år senere så viste verdiene seg å være kun 1/10 del av første resultat, dvs. der prøven ble tatt første gang hadde klart å sette komma ett hakk feil..... Så kvaliteten på svømmerne er ikke helt topp, men heller ikke dette skulle være grunn nok til at vi ikke har lykkes "på egen hånd". Nå har jeg gått på pergo en uke og var til ultralyd i går, lettet ble jeg da det var 2-3 egg i tilfredsstillende str. Imorgen skal vi ha første forsøk på inseminasjon. Noen der ute som har hatt inseminasjon og vil dele med meg sine erfaringer? Ellers så må jeg si at pergo-kuren tabletter og sprøyter hadde jeg gruet meg til, men det gikk kjempefint. Jeg ble nesten "hyper" lenge siden jeg har vært slik i form, eneste ulempen var at jeg fikk nesten ikke sove, 3-5 timer pr døgn og de timene var ikke sammenhengende heller...Mannen min kaller meg nå bare for "Duracell-kaninen" der jeg spoler rundt i huset og får alt og litt til gjordt. Er spent på morgendagen, men våger ikke å slippe håpet helt til, prøver å være realistisk....Noen som vet hvor stor sannsynlighet det er for å lykkes med dette? Vi ble spurt om vi ville prøve inseminasjon først så prøverør. Håper vi valgte rett når vi tok inseminasjon først, men jeg lurer på om prøverør har en høyere treffsikkerhet? Vil helst ikke miste noe mer tid nå, 3 år på vent holder nå er jeg bare glad for å "være igang" uansett utfall. Godt å ha et forum av personer som dere som forstår ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949228-hei-dere-er-herlige/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flippa m Frida Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Hmm... dette var jo spennende nytt! Jeg var ikke helt klar over at inseminasjon og prøverør var to forskjellige ting, jeg trodde det var det samme... Jeg vil jo mye heller prøve inseminasjon først, det må da være mye mindre "styr" med det? Vi er meldt inn for prøverør, og hvis det ikke lykkes på egenhånd blir det vel til vinteren en gang. Det hadde vært utrolig spennende å få oppdatering på hvordan det går med deg, dette var interessant. Hva må dere ha gjort på forhånd før inseminasjonen? Du må vel vite akkurat når du har el, men har du tatt pergo og andre hormoner for å modne flere egg eller noe sånt? Eller var det tiltak uten sammenheng med inseminasjonen? Ønsker deg masse lykke til, og så klart velkommen som aktiv innlegger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949228-hei-dere-er-herlige/#findComment-5952643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ABC10 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2006 Hei Flippa ! Takk for svaret ! Slik jeg har forstått det så er hovedforskjellen på inseminasjon og prøverør er at eggene ikke blir hentet ut. Så igår var vårt første forsøk, dro på sykehuset og først måtte mannen min avleggen en sædprøve, vi fikk begge litt hetta da prøveresultatet kom og det ikke var godt nok og han måtte til pers en gang til. Men heldigvis gav andre prøve gode resultater. Etter en god jobb av de på laboratoriet så satte de 15.mill gode svømmere i meg. Selve inngrepet lignet helt på en vanlig GU. og var for over. Fikk litt magesmerter, som ligner på menssmerter. Men nå venter vi i spenning på å få ta første test. Sykepleieren sa i går at vi kan ta den om 14 dager, men har hørt av flere her at de tester den 12 dagen..., en snakket også om den 10....4 dager virker for andre ikke så mye....men for oss som venter så har det MYE å si, ikke sant jenter ! Må nok bare smøre oss med tolmodighet og fylle tanker og tid med andre ting, men ikke alltid like lett.. Godt å ha dere ! Du spurte Filippa om hva vi har gjordt på forhånd....Ved siste undersøkelse/møte med sykehuset så fikk vi resepten på pergo. Jeg gikk da på en enkel kur dvs 1 tab. 1 gang om dagen i 5 dager, startet på dag 3-7, fra dag 7-9 en sprøyte om dagen, gikk til UL dag 10 for å sjekke str. på eggene og hvor mange det er. (Til inseminasjon må det være maks 3 egg) Jeg var heldig det var tot. 6 stk, men heldigvis kun 2 som var store nok, dvs 17 og 18 mm mens det var en på 15 mm som er litt i grenseland. og da gikk jeg akkurat klar grensen på 3. Etter denne UL så ser de når inseminasjon skal skje, og for min del så ble så snart som mulig. Jeg måtte derfor sette en sprøyte på kvelden på et eksakt tidspunkt jeg hadde fått oppgitt. Dette for å starte eggløsningen og gjøre alt klart for inseminasjonen. Ønsker deg også masse lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949228-hei-dere-er-herlige/#findComment-5973583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå