Gå til innhold

*snufs*..jaja..noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

'tårene triller*......enda en i familien er blitt gravid..skal jo egentlig være kjempe glad..skal bli tante og greier...men, inni meg er jeg ikke det..det skulle vært vi denne gangen..vi har prøvd i 2.5 år nå, har pco men har en jente fra før på 5år. Nå er det snakk om prøverør...og i den forbindelse så lurer jeg på om det er noe vekt grense her i norge kontra danmark feks?lang ventetid i danmark?

Håper noen kan svare meg på dette..da vi lurer på å komme i gang så fort som mulig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949171-snufsjajanoen-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*kjære deg*

har ingen erfaring,men ville bare trøste deg litt!!!!!

jeg har pcos og en jente på snart 6år,og vi har prøvd i over 2år nå vi også.

var så heldig å bli gravid på insiminering i feb,men mistet i juni.....

har dere vært i gjennom insiminering og hele pakka?

*masse trøste klemmer*

Nei ingenting...

Hva går det egentlig ut på?

Jeg er i den situasjonen at de siste tre årene har hatt sjelden og veldig uregelmessig mens, dermed sjelden eggløsning. Men de siste mnd har det vært veldig stabilt, og skulle egentlig hatt mensen i slutten av juli, men den har enda ikke kommet..tatt masse tester men de er neg..

Har vært på utredning hos spes som sier at jeg har masse fine egg og alt er iorden der "inne", men det er eggløsningen jeg sliter med...og om jeg ikke ble gravid iløpet av sommeren blir det prøverør..men sliter litt med kiloene og må gå ned, men det er ikke det enkleste kan man si..de sitter som støpt!!!

Så lurte på om det er noen steder i norge/danmark de ikke tar slike hensyn ang vekt osv..

Lykke til videre m dere også...vet akkurat hvordan du har det!!!

Hei, hei!

Kjenner godt igjen følelsene din ja, og føler med deg... Alt føles så urettferdig.

Sliter selv med vekta og pcos, og i Haugesund maste de hele tiden om at jeg burde ta av. Etter 3 miss forsøk der, ble det Danmark på oss, ingen ventetid, og de nevnte aldri vekta mi med ett og.... Vips så satt gullegget også, på første forsøket der... Er utrolig lykkelig over det. Synes det var fortjent også etter 5 års slit. Har ingen barn fra før heller, men i november blir det endelig vår tur =)

Masse lykke til!

Stakar lille deg da:) Det er vanskelig når alle rundt en blir gravide.... Selv om vi burde vært glade, er det ikke rart vi reagerer som vi gjør. Kjenner meg veldig godt igjen.... Vi har og prøvd 2,5år, jeg har pco, er overvektig, har en datter på 4 år. I desember bestemte vi oss for prøverør, og siden det har ting gått mye lettere. Har visst at dette skal gå en gang, ikke all uvissheten hver måned og bare neg tester...... Hatt en sa og en exu for 2 år siden.

De sa ogå at jeg måtte gå ned en del her i Norge. Vi skal til Danmark, da slipper vi den ventetiden også. Og der tar de seg virkelig av en. Blir ikke "vær så god neste" som det blir her hjemme. Er jo egentlig litt rart at statistikkene for å lykkes er høyere i Danmar, tross at det er mange overvektige og eldre som drar dit..... Ingen ventetid i Danmark heller. Vi skal til Ciconia. Veldig fornøyd så langt, selv om vi ikke har kommet dit ennå..... Forsøket har blitt avbrutt 2 ganger.

Gå inn på www.ciconia.dk

Anbefaler å prøve akupunktur når du skal starte opp. Kan hjelpe for pco også. Er mange med pco som går på metformin tabletter. Kan hjelpe for vekten også.

Hvor i Norge bor du?

Sender deg mange trøsteklemmer og håper det går bedre med deg.

Masse lykke til.

Stor klem

Annonse

Hei på deg :-)

Jeg har og PCOS og sliter veldig med det. Har prøvd å bli gravid i 4 1/2 år, uten hell. Har ingen barn fra før. Kjenner godt følelsen av at man bør være glad på andres vegne, men det går liksom ikke helt. Blir litt halv hjertet. Det er en pyton følelse, for jeg er egentlig ikke sånn :-(

Vi er nå mitt i vårt første IVF forsøk på Riksen. Jeg sliter og med overvekt, og fikk beskjed på Riksen om å gå ned i vekt før jeg ble satt på venteliste. Jeg fikk beskjed om å gå ned til 87 kg.

Det var tøft, men motivasjonen utrolig stor. Vi ønsket å prøve i Norge på offentlig sykehus først så får vi ta ting som det kommer etterhvert.

Det er ingen vekt grense i Danmark, har lest at flere leger i Danmark synes Norge er et skikkelig Pottit land som styrer så fælt med den vekta.

Ønsker deg masse lykke til :-)

Klinikkhausken i Haugesund er fantastisk!

Ingen vente tid, personlig oppfølging og kjempe gode resultater. Han er en av de beste i Europa.

kr. 22000 + medisiner.

Skal ned selv neste helg :-)))

Kontakt dem og spør. Elise der er utrolig hyggelig, og Lege Jon Hausken selv svarer på mail.

[email protected]

www.ivfhausken.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...