Gå til innhold

4 mnd og ruller ikke??

Anbefalte innlegg

Ruller deres babyer på 4 mnd?? Eller når skal dem kunne det?? når begynte deres med det?? Synes jeg er flink til å "trene" nakke,men vet ikke hvordan jeg skal få henne til å rulle.De sier man skal bruke leker,men hun vil ikke ta etter leker enda..Bare følger VELDIG med med øynene :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5949093-4-mnd-og-ruller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluggen her var 6 måneder før han begynte å rulle seg over på mage. Tok enda en måned før han kom seg tilbake igjen :D

Så lenge du er flink å legge henne på magen noen ganger om dagen, er det ikke noe å stresse med.

Nyt at hun fortsatt ligger i ro ;)

Det kommer. Fysioterapauten på HS sa til oss at de ikke begynner å rulle kontrollert før de er 6 mnd. Som hun sa noen har barn som ligger helt stille og bare ser seg rundt,mens en annen på samme alder kan krebbe alt. Babyer er forskjellige og utvikler seg i ulikt tempo, plutselig så skjer det mye på en gang.

Annonse

min baby på fire måneder ruller seg over på magen hele tida. Det er jo bra da, men jeg må nå følge med hele tida. Blir sint når han har ligget på magen litt også må jeg snu han igjen. Han ruller seg over igjen og blir sint igjen... osv osv Og slik går nu dagan...

Så jeg synes også at du skal nyte at hun ligger og observerer enn så lenge jeg...

gutten min ruller kontrollert fra mage til rygg og rygg til mage.. han er fire måneder. men han er tidlig på det meste... prøver å krype alt og griper tak i alt som rører seg.. veldig aktiv med andre ord. men han er TIDLIG ute, altså er det HELT normalt at din unge ikke ruller og sånnt enda. tror ikke man skal bekymre seg føre de er 6-7 mnd og enda ikke kan rulle....

Her begynnte snuppa og snu seg BEVIST fra rygg til mage når hun var akkurat 3,5 mnd. Nå 6 mnd. ruller hun fortsatt ikke og er null innteresert i å gjøre det også.

Men det som er vanlig er at de ikke begynner å snu seg før de er rundt 6 mnd.

Selv om babyen ikke snur seg eller ruller er den IKKE senere enn andre.

Det er gtjerne de som har babyer som er tidlig ute man kan lese om så ikke tenk så mye på hva den ikke kan enda.

Annonse

Gutten min er 4 mnd og ruller over på magen hele tida.. Men vær glad det lar seg vente på litt! Veldig slitsomt om natta at han hele tida skal rundt på magen.. :o/

Om hun ruller når hun er 4 mnd eller 6 mnd spiller ingen rolle, alle babyer er forskjellige. Og de er verken tidlig eller sent ute, de gjør det når det passer dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...