Gå til innhold

ia69 og novembernatt, evn. andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanta kom i dag, og ringte derfor gynokologen tvert når jeg sto opp. Endelig mannet meg opp til det. Men nei, der kom jeg ikke til, må ha henvisning fra legen min!! Og jeg som ringte legen i går for å ta en blodprøve, men ikke fikk time p.g.a. legen min er sjuk og de andre har det travelt. Ringte likevel igjen legekontoret, og må sikkert ha virket litt desperat, for jeg fikk time nå på fredag. Det nytter å mase!!

På fredag er jeg på dag 3 i syklus. Det jeg lurer på nå er om jeg kan be legen om å ta en del blodprøver da, å liksom komme igang med det, selv om det vil drøye med gyn. Må det en gynokolog til, eller klarer en vanlig lege å ta dette. Hvilke prøver kan jeg eventuelt be om? Vet du tok noen på mandag ia69. Mannen min "maser" også om at han vil ta en sædprøve, kan ev vanlig lege skrive ut en slik rekvisisjon?

Mye av dette vet sikkert legen, men har erfaring med at alle leger ikke vet like mye, vil derfor være forbredt. Skal til en kvinnelig vikarlege, så vet ikke hva hun står for. Litt greit på en måte at det ikke er fastlegen også.

Vil dere prøve å svare meg før fredagsmorgenen??TAKK,TAKK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har vært hos gynekolog og blitt sjekket, vanlig GU og innvendig ultralyd - og mannen min har tatt sædprøve på sykehuset. Jeg hadde først GU og deretter måtte jeg tilbake og ta noen blodprøver som måtte tas 7-3 (tror jeg) dager før mensen. Disse blodprøvene skulle vise om jeg hadde eggløsning. Jeg fikk rekvisisjon for mannen min hos gynekologen. Da det viste seg at alt var i orden både hos meg og han, ble jeg sendt til å ta en kikkhullsoperasjon der de sjekket at jeg ikke hadde sammenvokste eggledere etc.

I og med at ingenting er galt med oss, har vi fått beskjed om å prøve videre i minst seks måneder. Vi har tre måneder igjen av dette - deretter blir det assistert befruktning, ser det ut til.

Signerer med anonym siden det er så mye informasjon i denne.

Lykke til!!!

Skrevet

Hei nicco

Så utrolig dumt at den tanta ikke kunne holde seg borte denne gangen heller da!!!!!! Grrrrrrr

Men så rart at du ikke fikk time direkte hos gynekologen..?

Jeg ringte bare dit og bestilt time... Men det er kanskje ikke samme gynekologen du ringte..? Jeg bruker dr. Ipsen i Ålesund.

Jeg tror kanskje du må få rekvisisjon til sædprøve med gynekologen, men det er jeg ikke helt sikker på. Blodprøven kan du nok ta på fredag. Det er helt supert at du da er på dag 3, for den skulle jeg ta på dag 2-4.

Da tok jeg av glukose, c-peptid, ferritin, vitamin B12, folinsyre, fritt T4, TSH, FSH, LH, Prolaktin, Østradiol, Testosteron og SHBG.

Den andre blodprøven skal jeg ta en uke etter positiv el-test, og det er av Progesteronnivået.

Håper du finner ut av det! Prøv og ringe den gynekologen jeg var hos, viss ikke det var det du gjorde.

Skrevet

Ser ut som du har fått bra info nicco, så jeg sender bare en medfølende tanke med hensyn til tantehelvete som hjemsøkte deg igjen.

Og lykke til fredag, det blir godt å få avklart saker og ting!

Skrevet

Nei nå tror jeg vi må arrangere en liten høsttur for disse tantene våre jeg. Det går da ikke an lenger. Månedens kjipeste dag er dagen tanta kommer. Du få stelle pent med deg selv og samle krefter til nye runder.

klem fra

Skrevet

ia69,

Samme jeg ringte til, ja. Var ikke bønn, måtte ha henvisning. Prøvde meg til å med med å bestille time, for henvisning vil jeg jo få uansett, men det gikk ikke. Takker så mye for hjelpen, håper legespira lar seg overtale, jeg kan jo fort tjene en måneds venting på det. Greit å kunne vise resultatene når en kommer til gyn. og ikke vente på neste ikm...

Spent på morgendagen.

Martine, tror ikke den tanta mi vil noen plass, liker seg best hjemme i sofakroken med meg! Ingenting frister vel.. Kanskje sende dem på sopptur, i håp om at de finner noen riktig skumle sopper....

Skrevet

Nicco :).

Send tanta på sopp tur til trøndelag!

En god dose fleinsopp vil sørge for at ho mister retningsansen og blir borte en stund!

Lykke til i morgen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...