Gå til innhold

Er så kjempelei meg....

Anbefalte innlegg

for jeg tror jeg har for lite melk til snuppa mi...ligger bare og vrir seg ved puppen(pumper jeg får jeg max 50 ml på hver), og hylskriker etterhvert. I formiddag var det visst helt tomt, og jeg vet ikke hvem som skrek mest, hun eller meg...hadde heldigvis litt utpumpet melk i kjøleskapet som jeg ga henne på flaske. Snufs...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5948453-er-s%C3%A5-kjempelei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er snuppa? Kanskje du har økedøgn. Gi henne pupp ofte, slapp av og spis nok, så kommer nok melka etterhvert. Har hatt mange sånne dager innimellom jeg, de første ukene føltes som 5 uker sammenhengende økedøgn.... Men melka kom når jeg ammet ofte nok, og den første uken hjemme hadde jeg også et par dager hvor jeg pumpet 3-4 ganger om dagen mellom amminger og ga på kopp i tillegg.

Hvis du ønsker å øke produksjonen så ville jeg vært litt forsiktig med erstatningen.. da suger hun jo mindre på puppen.. tilby hvertfall alltid puppen først. Men jeg er ingen ammehjelper altså, bare den erfaringen jeg har selv, at når man ammer ofte nok så kommer det mer melk til neste dag...

HI

3,5 mnd bare, så jeg har så lyst å fortsette å amme henne..,men hun bare suger seg fast og vrir seg unna...det skjer noen ganger også starter skrikinga. Har ikke spreng i brystene, men kjenner og hører at hun ikke får i seg noe.........synes hun virker slapp også stakkars...er lei oss begge to tror jeg nå...:(

HI

Mulig det er økedøgn..har ikke merket at vi har hatt det noe tidligere...er det ikke litt seint når hun er 3.5 mnd? eller?

Hun tømte nettopp begge brysta,,,endeli...hun var sikkert skrubsulten stakkar...kjenner at det letta meg mye at hun nå virker mett og fornøyd. Tror nok jeg har stresset litt angående dette og at melka kommer litt seint pga at jeg sitter og håper på at "nå må den komme snart, før lillesnupp går lei"...det letter nok ikke på ihvertfall....

Tusen takk for svar fra dere...er så godt å få noen trøstende ord når man er lei seg....rart hvor lett tårene kommer nå som jeg er blitt mamma :)

Annonse

uff, ja dette er ikke noe særlig. Jeg (og sikkert de fleste som ammer) har hatt flere sånne døgn, ikke noe særlig. Min variant på å "ordne" lite melk/ tror jeg har lite melk er å erklære meg selv puppesyk. Da holder jeg senga en dag eller så lenge jeg gidder, ser filmer, spiser snop og kooooser meg. Og drikker masse vann (5 l dagen) og munkholm (skal visst helst drikke vørterøl, pga B-vit, men det liker ikke jeg). Sambo tar barnet eller jeg har han med og vi koser oss. Også ammer jeg ofte, minst hver 2 time. Vet ikke om du har mulighet til dette, men søvn og avslapning gjør ihvertfall vidunder for produksjonen min. Husk, det tar ofte ikke lang tid å øke!

Er ikke så sikker på at du har lite melk jeg, kan godt være at det bare er utdrivningsrefleksen som spiller deg et puss, blir ofte slik når en er stressa. Slapp av og stol på deg selv. Evnt skaff deg syntotocin spray.

Lykke til! Dette ordner seg!

Høres ut som om det kan være økedøgn ja. Det kan være kjempeslitsomt!

Når mine barn har hatt det, har jeg gravd meg ned under dyna og hatt masse vann ved siden av senga. Den dagen blir det ikke gjort så mye annet enn å amme, kan du si. Effektivt for oss, hvert fall. Ammete er også greit å prøve:-)

jeg glemmer alltid noe, æsj, får skylde på ammetåke;)

Ang pumping: jeg har MYE melk, gutten min er 4 mnd og ca 8,5 kg. Men jeg får heller ikke ut mye, om jeg pumpet meg nå ville jeg sikkert fått ut 20-30 ml om jeg holdt på en stund. Ikke alle får til det der med en gang!

Annonse

HI

ja, d er vel økedøgn, så det er vel bare å være tålmodig så går det seg vel til. Prøver å stimulere før jeg legger henne til, men får aldri en slik "stikkefølelse" i andre puppen lengre....! Trenger man å kjenne den stikkefølelsen for at det skal komme melk? Har inntrykk av at når jeg kjenner det, så svelger hun unna som bare det....

vil bare si til deg at er IKKE noe nederlag å måtte ty til erstatning i tillegg... har hatt for lite melk til gutten min helt fra fødselen av og har brukt erstatning.. fungerer kjempefint og det viktigste er jo at babyen er fornøyd, ikke sant? :o) men selvfølgelig lurt å vite OM du faktisk har for lite melk før du gir tillegg... men er leit... det syntes jeg og.. hadde lyst til å amme lillegutt til hvertfall 6 mnd, menmen... nå merker jeg at melka forsvinner mer og mer... surt men sånn er livet

stå på :o)

HI

er enig at det ikke er noe nederlag i det hele tatt og måtte gi henne erstatning...bare det at jeg synes det er så trivelig og så mye kos i ammingen...selvfølgelig når snuppa er fornøyd med det da. Men det aller viktigste er at hun får det hun vil ha og nok av det. Så har jeg for lite melk, så har jeg det....,men jeg skal forsøke så lenge det er i orden for lillesnuppa....:)

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere idag...hadde sikkert ligget i senga og drukna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...