Gå til innhold

Vugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal ha vugge til babyen den første tiden? Jeg har tenkt til å ha en i stua som babyen kan sove i på dagen og en på soverommet vårt. Men lurer litt på madrass til vugge, den må jo tilpasses så hadde tenkt til å bruke skumgummi madrass. holder det? leser så mange steder at madrass er viktig ifh krybbedød ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte en fibermadrass. Den var litt for lang, så jeg skar av litt av innholdet, og brettet stoffet under. Det gikk fint!

Skrevet

Vi har vugge. Innvendige mål er 40 x 84. Madrass kjøpte vi på Babyshop med mål 40 x 90 (BabyDan vuggemadrass kr 300,-). Det er derfor litt mellomrom i endene og har lurt litt på dette. Madrassen er litt tynn, men tror det går bra siden lillegutt ikke vil være så tung den første tiden.

Jeg vet det finnes madrasser 40 x 90 også, har sett det pa Barneverden.

Skumgummi går sikkert bra, men jeg har sett andre innlegg der det påstås at det kan utvikles giftige gasser fra skumgummi etter kontakt med tiss og gulp.

Skrevet

Hei:)

Hvor kjøpte du madrassen ? Er på utkikk etter en som ikke er altfor dyr, men har litt ukurante mål.

Skrevet

Vi skal ha vugge i stua, over 100 år gammel. Den hadde vi til dattera vår oxo. Vi bruker vanlig skumgummi oppi, kjøper selfølgelig nytt til denne babyen, men det går kjempe fint med det:) Dattera vår overlevde fint med det:) Hun tisset aldri oppi der heller, ingen lekkasje fra bleier. Brukte den til hun var 3 mnd.

Skrevet

Vi har og vugge med vanlig skumgummimadrass,men har lagt lammeskinn over,det ble liksom litt lunere og så regulerer det jo temp. bra!

Skrevet

Blir veldig varmt med lammeskinn over der igjen... Vi fikk i oktober sist, det var veldig kaldt da, og det holdt med bare skumgummi.. Nå hadde babyen sparkebukse og lang body på seg oppi der oxo. La den aldri i pysjamas der. Det hadde hun i senga si:)

Skrevet

Vi har lånt en vugge vi skal bruke de første månedene. Vi skal kjøpe en skumgummimadrass å ha oppi, med laken og lammeskinn over. I tillegg tror jeg vi kommer til å bruke en ammemadrass. Da blir det lett å løfte lillegutt over til meg i løpet av natten når jeg skal amme, og han slipper å legges tilbake i kald seng.

Skumgummimadrass blir man anbefalt å bytte ut etter forrige "eier", pga at det kan dannes farlige gasser etter evt urin, oppkast gulp og slikt. Ellers skal det ikke være farlig å bruke skumgummi, så vidt jeg har lest og forstått.

Skrevet

vi har netopp hentet vugga hos mamma.

det er en vugge som er over 100år gammel og som min oldefar lå i og jeg selv lå i når jeg var baby.

kjøpte netopp skumgummi madrass til den på jysk, de hadde bare en størelse men vi bare klipper den til slik at den passer:-)

kjempekoz med en vugge som har gått i familien!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...