Gå til innhold

Permisjon og ferie....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!!

Jeg lurer på en ting... Jeg hadde tenkt å ta mine fem uker ferie når mannen min har pappapermisjon, men blir permisjonen min utsatt da i fem uker?? Sånn at det er 59 uker til jobb i stedet for 54?? Klarer ikke helt henge med på disse tingene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det slik at du har krav på 4 uker + 1 dag ferie i løpet av permisjonstida. Jeg anbefaler deg å skrive en e-post til trygdekontoret. Der har jeg fått gode svar. (Adressa kan du finne på trygdekontoret sine nettsider)

Skrevet

Har vi, mødre, 54 uker perm.? Jeg trodde vi måtte trekke fra 6 uker pappaperm. slik at vi 'bare' får 48 uker.. er det feil eller?

Skrevet

må ihvertfall trekke fra 5 uker(det pappaene hadde før) lurer på om den ekstra uken er blitt helt ekstra, eller om den trekkes fra mamma permen, det har jeg ikke fått klarhet i enda. permisjonstiden til HI blir ikke forlenget nei. men dersom hun tar ferie midt i permisjonstiden sin, blir den jo på en måte forlenget. for eksempel hvis hun tar ut ferien for i år i permisjonstiden, så tar permisjonen en pause. jeg har tenkt at når mannen tar perm, så begynner jeg å jobbe litt, for så å ta ferie etter han har hatt perm. etterpå tar mannen ut ferie. mulig vi tar en uke sammen også da, det er ikke bestemt. men hos oss så ble det ikke aktuelt å kunne ta 1 år perm, jeg har valgt 10 mnd, men ønsker at barnet skal vente lengst mulig med å beg i barnehage eller til dagmamma.

Skrevet

Synes dette er innviklet jeg..Derfor bestilte jeg likegodt time hos rådgiver på Trygdekontoret og skal dit i morgen. Da får jeg svar på alle spørsmål jeg lurer på. Det står i reglene deres at de plikter å hjelpe, så bruk dem! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...