Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Trenger noen gode råd! Lillegutt er seks uker og vil hele tiden ligge ved puppen. Han suger bra, og jeg prøver å få han til å holde seg våken og suge effektivt. Men det ender med at han sovner, da prøver jeg å legge han i sengen, men da våkner han og da er det skriking og på´n igjen. Kan amme on and off i to-tre timer før han kanskje sovner en halvtime-time...Mistenker at han småsover mer enn jeg oppfatter det ved puppen. Hvordan kan jeg endre mønsteret slik at han spiser seg mett og sover litt lenger om gangen? Synes jeg ammer konstant!
Blomman Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Prøv å stimuler han mens han suger - masser under beina - stryke rygg og kinn. Cske ansiktet hans. Skifte bleie underveis -, bytte bryst. 6 uker er ofte tid for økedager - hold ut det blir bedre etterhvert. prøv å kos deg i stedet for å la det stersse deg ( letter sagt enn gjort.......) Du kan og massere brystet i retning brystvorten mens han suger. Da strømmer melken lettere og selv om han kanskje dupper da så svelger han nok når melken kommer.... Han er sikkert glad i å være nær deg og har sikert og et stort sugebehov. Vet jo ikke hvordan du ser på smokk......( det må være opp til hver og en av oss) Et annet tips er bæreslynge( ringslynge) - da kan du bære ham med deg mens han kanskje sover, eller i hvertfall koser seg. Se på tettinntil.com å få tips! Selv har jeg blitt veldig glad i å ha min på 7 mnd i ringslynge ( Hatt den i snart 3 uker!). Feks hvis vi er borte så sitter han og kaver på fanget - blir rolig når han kommer i slynga. Kan lage mat med ham på meg+++++annet som jeg gjøre.. Du kan og følge litt med på søvnen hans - antagelig sover han lett(dømmer?) når du legger han ned. det ser du på at øynen beveger seg i søvne. Prøv å se etter rolig søvn. Hvis han våkner fortidlig kan du prøve å rugge ham i søvn igjen( Min sover i vogna og da rugger jeg litt på vogna så sover han vidre). Ellers "rugger" jeg litt på rompa hans og i det jeg legger han ned - da våkner han ikke så lett. Gjør dette og hvis han våkner før tiden... lykke til
-pixie- Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Skriver under på det med ringslynge - et supert hjelpemiddel. Av egen erfaring vet jeg at det kan være litt knotete å få til i begynnelsen, og det er vanskeligere med små babyer som ikke holder hodet. Men, på tettinntil.com er det bærehjelpere som man kan kontakte. Du kan både amme og gjøre husarbeid med en sånn, og småen sover garantert godt i den. Jeg lover!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 har du prøvd å kle helt av han når han skal suge pupp? det hjalp meg iallefall...
Duracella Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Enig her jeg. Og til slutt roer det hele seg, de vil ikke vare evig......... Prøv å kos deg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 HI: Takk for tipsene og oppmuntringene. Har snakket med helsestasjonen, nå skal jeg prøve alt jeg kan for å få han til å spise seg mett ved å stimulere og holde han våken. Det er også mulig han har litt vondt i magen hvis jeg ikke får han til å rape godt nok, og da er puppen en lindrende trøst for han...stakkars liten, jeg skal prøve å ikke stresse for mye med dette, som nevnt her varer det jo ikke evig. Føler meg litt bedre nå, men fortsatt sliten da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå