Gå til innhold

Hva trener dere under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varför ska man inte träna så man blir svettig och får hög puls? Både min JM och läkare sa till mig att det var OK, så länge man inte blir alltför överhettad.

Jag tränade löpning fram till v 24 och spinning fram till v 28. Sen när magen blivit för tung så fortsatte jag med att bara gå tur.

Jag tror iofs inte träning under graviditeten har så mycket samband med om man blir tjock efteråt eller inte. Alla går ju upp i vikt när de är gravida oavsett... Det kanske är mer viktigare att man kommer igång och tränar ordentligt efter födseln, om man nu är orolig för att de extra kilona inte ska försvinna efteråt?

• 2 måneder senere...

Bare myter og tull, mesteparten er funnet opp av late damer som vil ha gode unnskyldninger. Jeg trener litt mindre hardt enn før, er i uke 18 fordi jeg blir sliten raskere, men har snakket med lege og fysioterapaut og det finnes ingen statistikk som viser negativ sammenheng med trening. At man ikke skal ha høy puls henger sammen med tidligere undersøkelser som viser skader ved forhøyet kroppstemperatur, dette er ved høy feber lenge og ikke en vanlig trening. Bare fordel å være i god form til fødsel så fortsett og tren og blås i alle som synes du er hensynsløs mot ungen, de er stort sett bare misunnelige på at du orker! Skulle du ta i for hardt vil du få klar beskjed fra kroppen med smerter eller svimmelhet og da gir du deg jo bare. Så lenge alt føles bra så er det bare å kjøre på. Jeg er også redd for å bli enorm....får mye pepper fra omgivelser om treningen, men det er jo bare fordi de vil at ikke jeg skal på trening når ikke de skal og så lenge det føles bra har jeg ingen tro på at jeg gjør noe galt.

• 2 måneder senere...

Jeg er helt enig med dere tøffe damer!!

Det er positivt å trene under svangerskapet, og en god regel er at du kan trene slik du pleier. Dette er ikke tiden for de store bragdene. Jeg har for eksempel meldt meg av årets turrenn på langrenn. Siden jeg ikke pleier å gå 5 mil på ski så fort jeg kan er ikke det så lurt å gjøre det nå... he he.

men vanlig løping og aerobic er bare fint. Har selv tenkt å ta opp spinning da detter er god kondisjonstrening uten for mye hopp.

Lykke til sprekinger!!

eg har ikkje trent så masse det siste halve året. men no er eg gravid og gjekk rett til treningsveiledern på SATS. no har eg fått eit program slik at eg skal komma i litt bedre form. kanskje eg blir litt meir opplagt. no skal eg ut å gå meg ein tur og so skal eg på pilates i kveld. eg orkar ikkje tanken på å leggja på meg so mykje for utgangpunktet mitt er ikkje så bra.

• 3 uker senere...

hei hei alle sammen!!

Jeg jobber på et treningssenter som instruktør i vektavdelingen, pluss at jeg har en danseaerobic time i uka.

Trening er ikke farlig, men visse hensyn bør man ta når man er gravid.

Siden vi som er gravid får litt mykere bekken ettervhert bør man unngå øvelser som gjør at man får mye større belastning på den ene siden av kroppen.. d.v.s knebøy og benpress med et bein av gangen o.l.

stor belastning på en side kan nemlig sørge for at bekkenet kan "skli ut"...

Lykke til alle treningsglade medgravide!!

Annonse

jeg snakket med jm idag, forde jeg nettopp fant ut at jeg var blitt gravid igjen. spurte om trening forde vi har mye gym og jeg har veldig dårlig kondis og kommer fort opp i over 200. hun sa at trening er bare positivt. det hjelper deg faktisk gjennom svangerskapet. jo bedre form en var i jo bedre ved fødsel osv.

min venninne er arobicinstruktør og trente 5 dager i uken helt til barnet kom.

• 1 måned senere...

Jeg trener vannaerobic! Har drevet med det siden i fjor høst og så ble jeg gravid i januar. Har tenkt å fortsette å gå på det så lenge som mulig, ser at det er mange høygravide på timene. Det er en helt super treningsform for gravide fordi du ikke trenger å være redd for å falle, snuble eller skade deg på andre måter og det er liten belastning på ledd og bekken. Dessuten tar du i akkurat så mye du selv orker og bare det å være i vannet synes jeg gir en god følelse.

Kan absolutt anbefales! :-)

• 4 uker senere...

Trening er bare bra. Er bare å begrense seg hvis en får vondt el blir svimmel. Jeg trener mye styrke og sykler endel. Ellers er det jo koselig å gå tur...kan gjøres når magen er for tung å løpe med, hehe;-) Jo sprekere en er jo lettere går svangerskapet sa legen min :-)

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...