LisaColli Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 hører så mye forskjellig. noen sier at man ikke må tømme blæra før ul, og andre sier at man ikke skal drikke noe først, for da kan babyen bli urolig.. gjelder det bare sukkerholdig drikke det da? noen erfaringer? skal på ul om 2 dager, vil jo den skal bli best mulig ))
selfangerkjerringa Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 klart du kan drikke! Det som er saken er at f.eks. sukkerholdig drikke, som brus, kan gjøre poden litt vel livlig. Dette vanskeliggjør jobben til jordmor, husk at formålet med UL er å fastsette termin gjennom å måle blant annet lårbein, hode og mage, og å undersøke at alle organene er der og sitter som de skal. Dessuten får du mye bedre bilder med en unge som ligger i ro enn en som spreller rundt hele tida... det fikk jeg erfare Så vidt jeg husker så handlet den der "ikke tøm blæra før ul" om at det er lettere å se kjønnet hvis blæra er full så ungen ligger lenger opp i buken. Men dette med kjønn er fullstendig underordnet når det gjelder turine-ultralyd! De fleste får dessuten sett det uansett, og det er fryktelig ubehagelig å ha full blære når de trykker rundt med det apparatet! Believe you me!!!!!
LisaColli Skrevet 16. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2006 kan tenke meg det er litt ubehagelig ja! hehe.. så med andre ord skal jeg gå på do når jeg må, og drikke når jeg er tørst, bare ikke brus og sånn da..? høres jo fornuftig ut det som førstegangs må jeg spørre og grave om alt vet du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå