Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Har vært inn på div sider. Ser at man blir definert som ufrivillig barnløs, hvis man har prøvd å bli gravid over et år uten og lykkes. Jeg kjenner at jeg lar meg stresse helt forferdelig over denne definisjonen. Har nå prøvd siden mai 2005. Ble gravid etter 5 mnd, men endte i spontanabort. Ca 3 mnd prøving gikk bort. Har mulig hatt spontanabort nr 2 også, men veldig tidlig i så tilfelle. Har barn fra tidligere forhold, så jeg har jo fått det til før. Mannen min har fjernet den ene testikkelen pga kreft, men kvaliteten skal være bra. Har hatt masse planlegging i forhold til bryllup, som også har vært stressfaktor. Nå er bryllupet overstått, og holder på 2pp etter det. Håper på klaff snart. Vil man bruke lenger tid på å bli gravid med bare en testikkel? Er jeg under kategorien ufrivillig barnløs? Blir stressa av alle disse definsjonene og statistikkene, men er vel ikke alene om det
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Vet du!:...IKKE bry deg med definisjonene......Jeg krysser fingrer og tær for deg jeg! Har du klart det før så klarer du det igjen! Ingen tvil... Ang den ene testikkelen, Hvorfor ringer du ikke bare en lege å spør? Enkelt som bare det! hehe.. Og som du selv sier...stressfaktorer ødelegger! Ta det med ro og nyt prøvingen så skal du se den sitter ! hehe... (sier hun som ikke klarer å roe ned selv..hehe) Men det skal vist være ett godt råd!
jordbærsjokolade Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Hei! Prøv å ikke tenke så mye på om du blir definert som ufrivillig barnløs eller ikke. Prøv heller å skaffe deg mest mulig informasjon som kan hjelpe deg og den situasjonen dere er i ! Jeg har vært prøver siden november 05 og hatt to ma siden det. Om noen måneder blir jeg også definert som ufrivillig barnløs. Tror at hvis jeg begynner å kalle meg det selv vil jeg tro at jeg kommer til å forbli akkurat det. Vil definere meg selv som en som må prøve litt lenger og litt hardere enn andre? Mor skal jeg bli, Basta! Håper du får klaff snart, vil tro at det er fullt mulig selv med kun en testikkel:)
Dyne&Pute Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Hei! Jeg har vært prøver siden april 05, men vil ikke kalle meg ufrivellig barnløs.. Men tenker sånn at vi er noen av de som må prøve litt ekstra for å få det til.. Mange som må det, og man leser om de som har brukt mye lenger tid enn oss. Det er desverre sånn at noen bruker lang tid, mens andre er så heldig å bruke noen få mnd. Men tviler ikke på at en dag er det vi som får positiv test!! Gleder meg virkelig til den dagen!! :-) Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for gode råd. Skjønner at jeg må stresse ned litt og slappe av. Det er ikke alltid like lett. Tror ikke det er bra for meg å surfe for mye på nettet. Jeg leser så mye rart. Man kan jo bli helt tullete Lykke til med prøving
jordbærsjokolade Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Ja, det gjelder å "luke" ut litt innimellom her. Man kan bli svimmel av mindre enn å tilbringe tid på bim. Blir selv VELDIG opphengt i stort sett alt jeg leser og kommer over her. Føler liksom at jeg hvis jeg ikke prøver alt som står her er jeg en elendig prøver! Glemmer at de fleste barn blir unfanget uten planlegging i det heletatt.. Hmm Lykke til med prøving du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå