Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #26 Skrevet 16. august 2006 Slapp av a anonym nr ørten ) Nesten like hissig som hi du, men den andre veien! Nei, her røykes det ikke og gubben bare festrøyker innimellom og da ute (ikke i nærheten av meg). Vi får alle passe på oss selv, som best vi kan vet du )
Gjest Skrevet 16. august 2006 #27 Skrevet 16. august 2006 Min mann og mine venner og familie hadde IKKE godtatt at JEG hadde røyket i svangerskapet! Synes det er rart om gravide røykere ikke har hørt før at de bør slutte. Virker nesten som dere ikke har det siden dere reagere så sterkt når folk her inne sier ifra....
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #28 Skrevet 16. august 2006 12. Oktober: Hei Jeg røker altså ikke, men gud hjelpe meg om gubben, mine venner eller familie hadde blandet seg i det! Da hadde jeg blitt sinna da! Men enig med deg, spør man om en mening eller lufter problemstillinger på nettet, må man regne med noen meninger man kanskje ikke vil ha!
Gjest Skrevet 16. august 2006 #29 Skrevet 16. august 2006 Hvorfor hadde du blitt sinna? De hadde vel i så fall ønsket det beste for deg og ditt barn..? Vil jeg tro.. Ja, ja.. Uansett synes jeg det er godt at alle her inne sier hva de mener. Uansett hav det gjelder. Det er jo litt av poenget med dette forumet. Selv orker jeg ikke noe kranglingen som oppstår av og til her inne, men måtte blande meg inn i denne diskusjonen for den provoserer meg veldig.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 16. august 2006 #30 Skrevet 16. august 2006 Jeg respekterer at vi alle er forskjellige og at mange gravide røykere har problemer med å slutte. Jeg vil ikke rakke ned på noen, men ville egentlig bare si at du som startet dette innlegget angående røyking nesten burde visst at det ville skape diskusjoner og kritikk! Jeg har ikke lest innlegget ditt, så jeg burde vel egentlig ikke uttale meg om det, men dette er et ømt tema for mange, og det er mye følelser involvert - så diskusjon blir det automatisk av et innlegg med slikt tema! Men lykke til alle gravide røykere som ønsker å redusere/slutte!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #31 Skrevet 16. august 2006 Grunnen til at røykere er sinte på ikkerøykere er at de vet de ikke har noe å komme oss imot med...sånn er det bare. ikkerøykere er bedre, er så enkelt som det. jeg dømmer uansett ikke røykere for det, men at jeg som ikke velger å tvinge et uskyldig foster i seg røyk, har god samvittighet når jeg sier det er kvalmt at dere røyker, må dere forstå. jeg har ingen sympati for at dere røyker, men sier ikke at jeg har noe med det heller..
kona til kona har født Skrevet 16. august 2006 #32 Skrevet 16. august 2006 Jeg skjønner godt at du får mye motbør på å røyke i svangerskapet. Jeg er selv tidligere storrøyker, men hadde aldri villet bli gravid hvis jeg ikke hadde klart å slutte å røyke først. Jeg synes det bare skulle mangle om vi ikke tok ansvar og hadde såpass mye omsorg for barnet vårt. Ikke var det så vanskelig å slutte som man tror heller. Min kjære sluttet å røyke med en gang jeg ble gravid, det var liksom en selvfølge det. Vi skal jo tross alt ha barn rundt oss i mange år framover, og vil bidra både til et røykfritt miljø rundt barnet, og som gode rollefigurer. Jeg synes det er merkelig at dere backer hverandre opp på røykinga, hvorfor ikke støtte hverandre til å stumpe sigarettene en gang for alle? Jeg reagerer også på at noen mener at folk rundt, som bryr seg om deg og barnet, ikke skal få mene noe om røyking i svangerskapet. Det er ikke bare ditt barn, det er mange som har omsorg for det.
Videlivi Skrevet 16. august 2006 #33 Skrevet 16. august 2006 Jeg sluttet å røyke da jeg var ca 7 uker på vei, men før det, fra tre til 7 uker trappet jeg ned til 1-3 røyk pr dag. Det er vanskelig å kutte ut røyken når samboeren røyker, så jeg ga han et valg: vil du at jeg skal røyke med ungen din i magen. Han sluttet samme dag som meg. Jeg har sagt i mange år at jeg slutter å røyke den dagen jeg blir gravid, siden barnet selv kan velge når det blir stort nok om den vil røyke eller ikke! Røykesluttet har ikke vært så vanskelig som alle skal ha det til, etter å ha vært nikotinslave i 15 år... Det er vel helst instillingen sin det kommer an på =) Så lykke til dere som ikke har klart å slutte å røyke, tenk at barnet ikke kan velge selv hva den skal få i seg mens den er i magen deres! så det er opp til dere og eventuelle samboere! Og til oss som har sluttet: Vi er kjempeflinke!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #34 Skrevet 16. august 2006 Jeg skrev lengre oppi her at dersom jeg hadde røyka, hadde jeg alikevell ikke tålt om noen begynte å hakke på røykinga mi, av venner, familie og samboer. Grunnen? Fordi man selvfølgelig vet bedre, fordi man vet det er farlig, fordi man har dårlig samvittighet. Jeg ville i hvetfall hatt det sånn og da hjelper det ikke meg om noen hakker på meg...! Så får andre mene hva de vil om det! Men det er meg! Samme det - jeg håper alle røykere umiddelbart slutter! Jeg har klart det og da klarer dere det også. Det finnes videre ingen unnskyldning for å fortsette....! Sånn er det bare. Lykke til!
Jenta78 Skrevet 16. august 2006 #35 Skrevet 16. august 2006 Kan du ikke bare innse at de som var uenige i røykingen din bare var bekymret for barnets helse. De driter vel i deg men prøvde vel bare å forsvare "den lille". Synd du setter dine behov over barnets.
faceplant Skrevet 17. august 2006 #36 Skrevet 17. august 2006 mummy five...eh tror CAPS LOCKen din har hengt seg opp...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #37 Skrevet 17. august 2006 Ja og jeg leste et sted i en avis i dag at den nå kanskje skulle fjernes (Caps Locken) )
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 17. august 2006 #38 Skrevet 17. august 2006 Jeg kuttet røyken tre dager etter positiv test, og må bare si at det trenger jeg verken ros eller skryt for. Fordi for meg var det en selvfølge, og fakstisk ikke så vanskelig heller. Selv om jeg ikke har klart det tidligere når jeg ikke har vært gravid. Altså, ikke en stor prestasjon for meg personlig, bare ett spm om å ta ansvar:) Uten at jeg nå kritiserer noen andre. Forklarer bare hvordan det føles for meg:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #39 Skrevet 17. august 2006 Sier bare en ting..... Det er så utrolig SLUM å røyke. Spes når man er gravid.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå