mummy five Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 JEG BLE GANSKE OVERASKET AT RØYKE INNLEGGET MITT SKULLE UTVIKLE SEG SLIK DET GJORDE. DET VAR MANGEN SOM VALGTE OG VÆRE ANNONYME JA MEN DE FLESTE DER KOM JO BARE MED DRITT. JA JA JEG ER STOLTE OVER DERE ALLE SOM ENTEN HAR SLUTTET ELLER REDUSERT RØYKINGEN. TAKKER OGSÅ DE SOM IKKE KRITISERTE OSS RØYKERE MEN GA OSS OPPLØFT OG OPPMUNTRING. DERE ANDRE BURDE GÅ ONN I DERE SELV OG FINNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????? JA IKKE VET JEG
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Jøss, unnskyld meg, men er det noen som ser dårlig her eller?
litagod Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 hehe, hun er jo bare sinna og jeg skjønner henne godt for den diskusjonen gikk litt over stokk og stein. selv sluttet jeg på dagen, det var planlagt og jeg var forberedt. men jeg tviler på at våre mammaer sluttet helt å røyke da de var gravide for man var jo ikke like opplyste før - for ikke å snakke om våre bestemødre som røyket... - og vi ble jo helt perfekte likevel! dessuten er vi vel alle enige om at det BESTE er å slutte, men nest best må jo være å klare å kutte ned så mye som hun har. Det bør hun få kreditt for!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Hvorfor skal vi gi dere oppløft og oppmuntring for at dere røyker når dere har en uskyldig liiiten baby i magen?? Det er klart at vi reagerer på dette når vi leser innleggene. Hadde dere trodd noe annet?? Vet dere ikke at det er FARLIG?? Er det ingenitng som siger inn hos dere? Vi som har sluttet å røyke, vi har gått inn i oss selv, og finni motivasjon og styrke. Det var mye lettere å slutte å røyke enn jeg hadde trodd, var dum å ikke sluttet tidligere tenkte jeg. Har med meg tusen andre når jeg sier at det er kvalmt å se gravide røyke. Jeg er bare glad jeg ikke røyker med min baby i magen:)) Skal aldri mer begynne, vil være der for ungene mine og se de bli gamle, gjøre alt jeg kan for å holde meg sunn og frisk for dems skyld:))
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Ja, det har jeg oppfattet av de store bokstavene, selv om jeg ikke har fått med meg hele debatten. Tror jeg var innom der litt tidlig å sa min mening, men det kan også hende det var i en annen tråd. Uansett; hvis man tar seg nær av andres skittkasting er det litt dumt å starte alt på nytt... Er redd det ikke blir bedre da, men.... Opp til hi!! Er forøvrig tidligere røyker selv og vet det er vanskelig å slutte, men jeg kan da ikke være "full av skitt" bare fordi jeg ikke helt forstår hvorfor ikke andre klarer det også, eller som du sier; i det minste trapper kraftig ned. Min mor og far røyket de også i hele min oppvekst (tror ikke jeg har tatt skade av det), men nå vet vi så mye bedre! Til med min mor har slutta )!
Gjest Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Jeg har selv vært stor-røyker og har liten respekt for de som røyker når de er gravide. Alle greier å slutte om de vil. Hva om alle sigarettene forsvant fra butikken og dere ikke kunne få kjøpt de noe sted. Dere hadde greid det da!? Det er snakk om styrke og vilje. Har ikke vært med i diskusjonen før for det provoserer meg at dere som røyker oppmuntrer hverandre til å fortsette. Totalt idiotisk og selvopptatt spør du meg. Det er selvfølgelig supert å greie å kutte NED på røyken, men når jeg vet at det tar babyen mer enn 20 min å få tilbake hjerterytme og pusteevne etter en røyk (for ikke å tenke på alt det andre som skader den ved røyking) hadde jeg følt at jeg hadde mishandlet mitt ufødte barn. Jeg har dårlig samvittighet bare jeg blir utsatt for passiv røyk nå når jeg er gravid. Helt ærlig: kutt ut disse diskusjonene og skam dere!! Og kutt røken!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Jeg røyket i hele mitt forrige svangerskap, trappet ned selsagt, og byttet merke. Dette var mitt første barn, og jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Hva som egentlig var inni magen min. Kunne jo ikke tro at det var en liten baby inni der... Men jeg røyket 3-6 røyk hver dag. Dagen kom og jeg fødet vårt lille kjærlighetsbarn, såå nydlig. Jeg stoppet opp og røyke i to mnd etterpå, ammet ikke, pumpet meg den første mnd, så mistet jeg melken. Etter to mnd begynte jeg igjen, var en del å trillet med venniner som røyket og da var det gjort. Nå har jeg blitt gravid igjen, er mye over halvveis, og jeg sluttet den dagen jeg fikk to blå streker:) Veldig glad for det, stolt over at jeg hadde motivasjon nok. Det var nesten så det gikk opp ett lys for meg, kan jo endel om krybbedød osv, hva røyk kan gjøre, så jeg er veldig stolt i dag. Første svangerskapet mitt var det nesten som "man tror det ikke før man får se det"..... Det måtte til, pluss litt ansvarsfølelse, og kjærlighet til små kryp!!
Amalita+lillegull, 17.09.06 Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Ja, hvorfor skal man oppmuntre folk når de må gjøre noe som er vanskelig for dem? Svar: Fordi det virker mer motiverende enn kjefting og moraliserende pekefingre… Jaja, anonym, du mener det sikkert godt når du kommer med slike innlegg. Men også du må jo innse at den taktikken din ikke virker….moralisering, ironisering og kjefting får folk til å slenge seg i skyttergrava og angripe tilbake. Det er slik vi er konstruert. Oppmuntring får oss derimot til å føle oss i stand til å mestre ting! Ergo: Synes alle som har stumpet røyken eller redusert antall røyk kraftig bør ha ros for det de har gjort!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 He he, må le litt.... ikke så sinna da! Har lest noen av innleggene, både de som røyket og de som ikke røyket. Det er koselig at du takker ALLE som svarte deg, for som du skriver i overskriften; "TAKK TIL DERE JENTER SOM VAR ÆRLIGE", og ALLE var jo ærlige, selv de som ikke var enig med deg. Jeg røyker ikke, men alle må jo få lov og si sin mening uten å få kjeft for det? Synes det er dårlig av deg og kjefte på de som ikke er enige med deg, det er da ytringsfrihet her i Norge. Makan til hormontroll, men takk likevel for innlegget ditt, tror jeg lo like høyt som skriften din var stor! Og til sist, de som røyker er de som burde gå inn i seg selv og finne ut hvorfor dere vil ødelegge en liten uskyldig baby. Og til de som ikke røyker; skulle da F*** meg bare mangle. He he....
Murmeline Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Til siste anonyme. For ørtende gang; hvorfor anonym anonym? Tror HI ønsket å starte en tråd for de som røyker i svangerskapet, ikke for alle mulig andre som bare måååååååå si meningen sin. Det er greit å ha meninger, men kunsten er å vite når man bør la være å si noe, bare holde seg unna. Tror nok HI følte at hun ble sparket mens hun allerede lå nede. Er det nødvendig å sparke folk som ligger nede, bare for å si meningen sin? Hvis det er så viktig, lag bare en egen tråd for hvor dumt det er å røyke da vel.
utålmodig83 Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 kan ikke vi alle bare godta hverandre med våre feil og mangler. lite vits i å tro vi er bedre enn andre?!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Anonym eller ikke, vil du ha navn og adresse? Skal ikke de som er uenige med dere røykere få ha en mening? Hvis dere røykere hadde lest ett innlegg hvor ei jente innrømmet å slå barnet sitt feks, ville ikke dere ha reagert? Jeg reagerer iallfall på barnemishandling, dere burde ALLE gjøre!
Gjest Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Når dere legger inn spørsmål på dette forumet må dere også forvente å få svar. Også at folk ikke er enige. Dette med røyking er et viktig tema og alle har faktisk lov til å ha en mening. Anonym eller ikke. Selv er jeg aldri anonym, men det er faktisk lov å være anonym om en føler for det. Og hvis ingen av de som var uenige la inn innlegg ville jo alle røykerne her tro at vi syntes det var greit at gravide røyker.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Samme om man er anonym eller bruker nicket, ingen som vet hvem man er alikevell... )
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Barnet får ikke nok surstoff stakkars når man røyker i svangerskapet. Hold dere i 9 mnd, for barnets skyld!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Det jeg lurer på er, hva synes kjæreste/samboer/mann, venner og familie om at dere røyker når dere er gravide???
Jenta78 Skrevet 16. august 2006 #17 Skrevet 16. august 2006 Helt enig med "12. oktober". Legger man inn ett innlegg, må man tåle å høre andre meninger enn sine egne. Jeg synes selv det er fint å se at ikke alle er enige med at det er OK å røyke i svangerskapet, for det er IKKE greit. Anonymknappen er der fordi man kan bruke den... Ikke noe galt i det! Men det er jo ikke det som burde være fokus heller, fokuset bør jo ligge på røyk/ikke røyk i svangerskapet.
Murmeline Skrevet 16. august 2006 #19 Skrevet 16. august 2006 Røyker ikke selv og forsvarer ikke røyking, bare så det er sagt. Alle vet at røyking ikke er bra. Men jeg forsvarer heller ikke å sparke folk som allerede ligger nede. Selvfølgelig er et nick "bare" et konstruert navn, men da er det vel heller ingen grunn til å være anonym? Er bare lettere å diskutere konstruktivt med nick, er jo en grunn til at man har nick:)
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #20 Skrevet 16. august 2006 Endelig mamma- Prinsesse 8/10: Hei. NÅ ligger det på 3.trimester da, så da spørs det om ikke det blir flere spark enn oppmuntring... Tror nok de som røyker bare må innse det: at de har flere mot seg, enn med seg. Det er fælt å si det, men det tror jeg jaggu dere kan takke en viss politiker for (og de er det ikke SÅ mye vi kan takke for om dagen, spør du meg)...... Hvis dere ikke liker at folk er i mot røyking så send Høybråten en liten beskjed og kanskje røykeloven oppheves..? Det kan jo være en start!? Eller også kan det være lurt å ikke starte på nytt og på nytt med slike innlegg som dette, om man ikke vil sparkes enda mer da..... Bare et tips!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #21 Skrevet 16. august 2006 Det er tross alt mannen sitt barn også, han har like mye han skal ha sagt om sitt eget barn!!
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #22 Skrevet 16. august 2006 Jeg skal tipse gubben min om synspungtet ditt jeg anonym nr ørten, så kanskje HAN slutter å røyke )
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #23 Skrevet 16. august 2006 Hvis han ikke røyker, og er antirøyk har han mye å si, hvis du røyker i svangerskapet. Heldigvis har jeg en mann som aldri har røyket, trener jevnlig og er sunn og frisk.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. august 2006 #24 Skrevet 16. august 2006 Jeg røyker ikke, men har tydeligvis ikke så mye jeg skulle sakt jeg da... Ovenfor gubben
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #25 Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde sagt klart i fra ihvertfall hvis mannen min røyket i nærheten av meg. Det går jo begge veier, men værst hvis moren røyker synes jeg... babyen lever jo via deg. Jeg røyker ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå