Gå til innhold

Noen råd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter et års prøving testet jeg endelig positivt på graviditetstesten i går.. hurrraaa.. :)

Nå sitter jeg her med et lite "dilemma".. På lørdag skal jeg nemlig på en 5 dagers tur med jobben.. hvor det som regel handler om fest og moro. Det er planlagt middager hver kveld med vin/ champis og jeg er temmelig sikker på at alle kollegaene mine skjønner tegninga når jeg takker "nei" til alt av drikke.

Blir litt dumt å komme med den vanlige "jeg går på penecellin"... Også er jeg ikke keen på at alle skal vite det sååå tidlig heller.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare si at du går på penevilin pga blærekatarr da er det som regel ingen som gidder å kjøre den debatten videre.......

svare anonyme med anonym jeg altså...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de på jobben at du har prøvd å bli gravid? For da kan du si at du ikke drikker i tilfelle du skulle være det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nylig det samme problemet som deg da jeg reiste "sørover" i 30 års dag... Det jeg gjorde var at jeg sa at jeg hadde en kraftig UVI (Urinveisinfeksjon!) Som var på vei til å kunne bli nyrebekkenbetennelse, og at jeg gikk på en heftig antibiotika kur. Og istede for å drikke et glass vin eller to (for en kan jo som regel drikke litt på antibiotika, og det vet folk.) så lot jeg være fordi det anså jeg som unødvendig sa jeg til folket. Og det funket!! Jeg klarte til og med å "lure" den verste av de verste... Hadde aldri trodd at hun skulle gå på dette, men det gjorde hun! Så bruk en "kraftig UVI" som unnskyldning, og si gjerne at du ikke har opplvevd maken og lurer på om det er andre som har opplevd lignende... Bare for å lede folk vekk fra fokus på deg!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg tror egentlig de ikke vet at vi har prøvd.. selv om det kanskje har vært litt innlysende. Vanskelige greier altså.. he he.

Men jeg får nesten bare ta det som det kommer - og heller bare se det an. Og hvis noen finner ut av det, så får det nesten bare være.

jeg er bare superlykkelig nå uansett jeg :-)

tusen takk for tips :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, jeg tror sannelig jeg skal prøve det med Urinveisinfeksjon! Det hadde jeg faktisk for ikke så lenge siden uansett og det var absolutt ingen behagelig opplevelse.

Tusen takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...