Gjest Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Har noen et godt råd mot kvalme? Har kvalme natt, dag, ja hele tiden! Blir sprø!!! Har prøvd ingefærkapsler, men synes ikke de hjelper meg, og får bare en rar smak i hals og munn. HJELP!!!! Takk! Barn nr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Et råd som har gitt meg en helt ny hverdag er at jeg har mat ( kjekks med ost og et stort glass eplejuice, som vissnok skal hjelpe mot kvalme) med meg opp på rommet, spiser når samboeren min går på jobb, ca 06.30, så sover jeg litt igjen. Utrolig herlig når jeg da står opp! de sier også at sånne armband en bruker mor sjøsyke osv skal hjelpe. Tror det er lurt å småspise hele tiden, eple skal også hjelpe. Jeg blir iallefall veldig kvalm, når det er lenge siden jeg har spist! Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selja med oktober-pike Skrevet 16. august 2006 #3 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har dessverre ingen gode råd, for da hadde jeg nok ikke vært så kvalm selv nå. Hvis det er en trøst - jeg er kvalm hele døgnet, jeg også. Opp for å tisse om natten, og så får jeg ikke sove igjen fordi jeg er kvalm, og så blir jeg supertrett om dagen. Men jeg er overlykkelig for å være gravid, så dette tåler jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annea Skrevet 16. august 2006 #4 Del Skrevet 16. august 2006 Du må prøve å spise selv om du er kvalm. Det jeg får ned er mariekjeks, grønne epler, bananer, litt go'morgen yoghurt. Forrige gang levde jeg på loff med meierismør i 3 mnd. Kan være greit å prøve mat du ikke får ettersmak av. Har mariekjeks ved sengen og spiser et par når jeg står opp. Farris og vann med smak hjelper mot den vonde smaken i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Del Skrevet 16. august 2006 godt å se att det er noen som lider sammen med meg...jeg trodde jeg var kjempe heldig da jeg oppdaget att jeg var gravid, var jo ikke kvalm i det hele tatt...men det varte bare i to uker... etter det har jeg vært konstant kvalm....hele døgnet...jeg og sliter med opp på do om natten og får ikke sove igjen etterpå pga kvalme... har ett kjempe stort håp om att det går over til slutt... men for all del er kjempe glad for att jeg er gravid...gleder meg til magen begynner å vokse og nurket kommer til verden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 Prøv Seabands, det er bånd man skal ha rundt håndleddet med en plastbitpå som trykker på et akkupunturiskpunkt. Fåes vel kjøpt både i helsekost og på apotek:) Er i alle fall verdt et lite forsøk:) Ta kontakt med lege om kvalmen fører til at du ikke får i deg væske, det kan være farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå