orbit Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 heisann... Da jeg var i uke 24-25 våknet jeg en morgen å fikk se til min store overaskelse at høyre bryst hadde "slevet" litt den natten. Og siden da helt fram til nå (uke 29) kommet det ofte ut litt, jeg vil ikke kalle det melk siden det er helt blankt med en liten dråpe gult i. Det lukter melke og smaker søtt. Er dette tideligt, eller kan det gjøre slik at jeg ikke får melk når den lille kommer?
EleResa Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Dette er helt naturlig, kroppens måte å forberede seg på. Når man lekker, så sies det at man ikke skal stimulere brystene ytterligere ved å klemme på puppene og brystknoppene. Bare tørk bort og la dem være :-) Jeg har selv lekket fra begge bryst siden jeg var i uke 20 eller noe..
2 barnsmammaen Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Hei hei! Jeg fikk også melk i ca uke 24-25,melken er der enda.. Jeg har måttet bruke innlegg innimellom,fordi jeg har noen ganger lekket igjennom vattertbh og genser.. Tror melken blir mer "melk"etter fødselen. Den blanke melken kalles vel rå melk!
orbit Skrevet 16. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2006 Hei igjen... Det var da godt å høre, fikk litt panikk da en vennine i går kveld lurte på om jeg ikke ville miste melken ettersom det begynte å komme ut så tidelig.. Takk for hjelpen, og lykke til videre begge to.. =)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Man får ikke ordentlig melk før etter fødselen,det man får før heter råmelk. Jeg fikk vel melk etter første natt,da hadde tulla liggi og sugd melk av puppene mine så og si hele natten for å få drevet melk ut av de. Så neste dag da hadde jeg fått melk.
Gjest Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Hos meg begynte det i uke 18.... Det er visst helt normalt. I følge både lege og jordmor er dette veldig individuelt. Like normalt å få det tidlig som sent, eller noe midt i mellom.
Rut Bram Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Det som kommer før fødselen er egentlig ikke melk, men råmelk. Jeg har også hatt det siden ca uke 25 Den "ordentlige" melken kommer først når brystene blir ordentlig stimulert av babyen de første dagene etter fødselen (vanligvis 1-3 dager etter fødselen). Da kommer det i strie strømmer, og melken er mer hvit enn blank. Hvis jeg går med litt stramme bh'er lekker det mer og jeg må bruke innlegg... så jeg har gått opp en str i bh nå (bruker også ammebh'ene mine, for de er større enn de vanlige mine. Godt å vite at ting er i rute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå