Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde en ganske kraftig mensaktig blødning i natt (friskt rødt blod), ca kl 01. Den kom da jeg var på do, i dag morges kl 06 kom mer, så jeg ringte Ullevål, bekymra meg litt siden jeg har gått i 3 uker med rosa utflod og fordi blødningen var så kraftig. Heldigvis kom jeg inn til en sjekk på Ullevål hvor alt var i orden. JM foretok CTG, lege tok ultralyd og en GU. GU'n viste at det er tegningsblødning jeg har og at livmorhalsen har begynt å åpne seg. Det er jo positivt; da kan jeg jo håpe jeg ikke går over termin ihvertfall:) Har termin om to uker. Ellers; dere andre som har hatt tegningsblødning; hvor lenge før fødsel hadde dere det? Er det noe maks antall dager man kan gå? Legen sa at det sikkert ikke er så lenge til fødsel, men jeg vil gjerne høre hvordan det står til med andre som har opplevd tegningsblødning i dette svangerskapet eller et annet... Og hvor mange dager kan man egentlig blø? Helt frem til fødselen? Jeg har iallefall ingen tegn på at fødselen er nærme (rier el), så jeg kan sikkert forvente å vente en stund uansett.
Morida70 Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Hei Jeg hadde en liten tegningsblødning på formiddagen om mandagen. Merjet ikke noe etter det, før vannet gikk onsdagen om natta. 25 min senere var jenta ute :-) Tror nok ting skjer ganske fort etter en tegningsblødning
*toppris* Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 for at en blødning skal klassifiseres som tegningsblødning, hvor mye må det da være? Dersom det er lyserødt ferskt blod blandet med utflod, altså striper på en måte, hva kan det være?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde tegningsblødning klokka 11 på formiddagen, de første svake riene meldte seg klokken 1800 (veldig svake, mer som mensmurringer med tak). 0045 ble jeg lagt inn på sykehuset, og 0810 fødte jeg verdens herligste jente. Min mor hadde tegningsblødninger 2 døgn før jeg ble født, men det var en styrtfødsel, og hun har nok sakte men sikkert fått åpning, uten å merke noe til det. For de som lurer. Det er ikke mengden det kommer an på for at det skal klassifiseres som tegningsblødning, men at det skjer samtidig som at mormunnen holder på å åpne seg. Jeg blødde bare bittelitt akkurat da, og ikke noe mer. Mange opplever aldri tegningsblødninger - så dette kan være veldig forskjellig fra individ til individ.
*toppris* Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 takk for svar:) da kan det hende at det er noe som skjer, sakte men sikkert da.. har ikke hatt noe mer enn bare det lille, og hadde ingen kontroll etc er det har blitt forstyrret oppi der, så kan bli spennende å se...
Rut Bram Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 sist fødsel hadde jeg tegningsblødning 8 dager før jeg fødte. 2 dager før fødselen kom det mer blod + resten av slimproppen.
*toppris* Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 for to dager siden hadde eg blod blandet med utflod, håper fødselen nærmer seg, men ikke for fort, har fire uker igjen... term 1209
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2006 Hei alle dere som har svart! Tusen takk for svar, så forskjellig det kan være fra person til person, det kan gå en dag eller mange dager skjønner jeg:) Men uansett er det vel bare å tenke at så veeldig lenge igjen er det kanskje ikke (kan jeg håpe...), ting kan sikkert skje over lang tid hos noen, og veldig kjapt hos andre. Spennende og fint at alt var i orden, jeg bekymra meg litt før jeg dro på Ullevål pga at det var så mye blod. Lykke til alle dere som snart skal føde:) Regner med at dere også venter i spenning på babyen(e) deres.
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2006 Til Morida: Fødte du virkelig 25 minutter etter at vannet gikk uten at du hadde merket rier eller lignende før? Så fort? Rakk du frem til sykehuset da? Bare nysgjerrig! Høres så utrolig ut:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Hadde tegning blødning fra 26-27 juli jeg.. Og sitter her fortsatt.. Var ikke slimproppen,for var ikke noe slim.Kun blod,så det var det jordmor sa til meg.. Så kan visst ta en del tid.
*toppris* Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 så du har vært på sykehuset? hva sa de?
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2006 Til anonym Ja, det ser slik ut at det kan ta tid. Virker så forskjellig for alle. Når har du termin da? Blødde du lenge eller var det bare en gang?
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde tegningsblødning i 3 dager før vesla kom, men jeg hadde i tilleg MASSE kynnere/maserier i tilleg. Lykke til, håper du slipper og vente så lenge nå da.)
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 16. august 2006 På sykehuset tok jeg en GU og de sjekka livmorhalsen om det var åpning, jeg blødde mer enn en vanlig mens, derfor dro jeg dit, bekymra meg jo litt. Legen sa at livmorhalsen hadde begynt å åpne seg og at det var tegningsblødning, men han kunne ikke si hvor lenge det skulle gå før fødsel såklart, bare at det kunne skje snart...som er et relativt begrep:) snart betyr vel alt fra 1 dag til noen uker...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Har termin om 8 dager.Mer ser ikke ut til at noe skjer. Det var en liten stripe med blod på papiret fra morningen den 26 til nesten midt på dag den 27.juli.Håper jo på at noe skjer nå snart da.
Morida70 Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Hei igjen Ninn Ja, jeg tror faktisk det var 20 min. Vi bor 5 min unna med, og jeg fødte på båra med ytterjakke og en sko på. Mannen min rakk å parkere bilen, for så å se et hodet på vei ut da han kom opp Det var litt traumatisk iom at det var i uke 35 og første mann. Trodde vi hadde kjempegod tid, men den gang ei. Er spent på hvordan det blir denne gangen
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2006 Hei anonym Lykke til, det skjer sikkert noe snart!! Noen fødsler kommer jo ganske plutselig uten noe som helst "forvarsel" også, slik at man trenger sikkert ikke føle noe mange dager i forveien. Men såklart venter du sikkert i spenning, det er jo lenge siden du hadde tegningsblødning. Masse lykke til!!
Ninn (har født:) Skrevet 16. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. august 2006 Hei Morida! oj, det høres veldig dramatisk ut, det er ikke ofte man føder så fort! Håper iallefall alt gikk bra med deg og babyen den gangen:), selv om du bare var i uke 35. Ihvertfall veldig fint at du bodde så nær sykehuset da. Det blir sikkert annerledes denne gangen, men jeg skjønner jo at du tenker på forrige fødsel og sikkert ikke har lyst til at det skal gå så fort denne gangen. Masse lykke til iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå