Gå til innhold

Migrene og p-piller

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker p-piller selv om de har migrene? Jeg begynte på synfase 3 mnd etter fødsel og fikk migrene hver gang jeg begynte på brettet. Brukte pillene i 3 mnd før jeg ikke klarte mer. Gikk to år uten prevensjon, med naturmetoden, men da blødde jeg så mye. Etter 2 barn nå så ønsker jeg å bruke prevensjon, men er redd migrene.

Jeg orker ikke å bruke nattbind hele mensen heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5946510-migrene-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du sier det, så ble min migrene borte etter at jeg sluttet med p-piller ja... Fikk ei jente for 4 år siden og etter henne brukte jeg hormonspiral. Det samme gjør jeg nå etter lillebror ble født.

I en hormonsprial er det like mye hormoner som i 1 minipille per måned, så det er utrolig lite. Og fordi den kan sitte i 5 år (skal ikke ha flere barn) så var det veldig praktisk.

og jeg har ikke hatt migrene siden jeg sluttet med p-pillen for 4 år siden - og jeg har heller ikke mensen når jeg har spiral. Kunne ikke blitt bedre???

Det er som regel østrogenet i p-pillene som gir migrene-plager. Hva med å forsøke de nye østrogenfrie p-pillene Cerazette? De inneholder kun progesteron som minipiller men er like sikker som en vanlig p-pille.

Jeg plagdes veldig med migrene ved bruk av vanlige p-piller, men med Cerazette hadde jeg ikke noe særlig migrene. Ingen øvrige bivirkinger heller med unntak av at jeg ikke hadde mensen i det hele tatt - og det er jo ikke så ille egentlig;-)

jeg fikk migrene da jeg begynte på Yasmin for noen år siden. Hos meg kom den hver gang jeg var ferdig med et brett og skulle gå 7 dager uten. Snakket med legen og fant ut at jeg skulle bruke tre brett uten pause før jeg tok en pillefri periode. På den måten fikk jeg "kun" migrene hver 3 mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...