Gå til innhold

kanskje et kjempe teit spørsmål men...

Anbefalte innlegg

Hei alle som vet hva de snakker om =) jeg har bare lurt på en ting, jeg lurer fælt på hva man kjenner når man kjenner liv for første gang liksom. hva kjenner en, er det et skikkelig spark eller er det liksom mer som om det rumler i magen eller? skal liksom ha min aller første jeg og aner ingen ting.. Jeg var så uheldig at jeg ikke kom meg til legen så tidlig som jeg skulle pga at legekontoret hadde ferie i en mnd, men så snakket jeg med en lege privat som sa at jeg måtte jo ikke stresse fordi jeg var jo ikke syk, men gravis, men da har jeg ikke fått dem til å sette meg opp for å få innkalling til ultralyd, så nå er jeg redd jeg ikke får ultralyden min, og jeg er desperat etter å vite at alt er bra... :/ begynner liksom å bekymre meg sånn... men hadde jeg kunne merket noe liv snart hadde babyen beroliget meg litt i allefall. jeg har snart gått ferdig 17uker.. er det noen der ute som kan fortelle meg litt om hva man kan "kjenne etter"? ei venninne av venninna mi er også gravid, og er ikke stort lenger enn meg, men ho har kjent liv ei stund hørte jeg.. =( jeg vil også..

Fortsetter under...

Sånn som jeg merket liv 1. gang da, så kjentes det ut som leamus, og noen ganger som masse små boble aktig... Jeg kjente det ca fra midten av uke 17.. Det var ikke kraftige sakene da altså. Er nå 20+4 og samboer har bare kjent liv på utsiden en gang. Men jeg har jo vært på UL, så jeg vet jo riktig nok at alt er bra med den lille da...:)

Om du ikke har fått innkalling til ordinær UL kan du ringe til sykehuset, og fortelle dem at du ikke har fått innkalling enda, og hvilken uke du er i og sånn, så tror jeg de fikser det. :)

Leamus synes jeg beskriver følelsen best. I starten er det så svakt at du må være rimelig konsentrert for å oppfatte det. Tror jeg begynte å kjenne disse små "leamusene" omtrent der du er nå. Men, det har jo også noe å si hvor barnet sparker og om morkaken din ligger på fremsiden for hvor tydelig bevegelsene blir for deg.

Jeg var ikke sikker på om det var bevegelser eller luft/fordøyingen jeg kjente. Nå er jeg imidlertid sikker på at det var de første sparkene =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...