kaffeplante Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Hei. Jeg har fått meg 50 % stilling fast som førskolelærer.Arbeidet er fordelt over alle 5 dagenen det vil si at jeg jobber ca 3,5 time hver dag fra 13.00 til 16.30.Dermed er det klin umulig å kombinere med annen type jobb som f.eks. butikkjobb pga den ugunstige arbeidstida.Etter skatt sitter jeg igjen med ca 6500 kr. Jeg har tatt spesialpedagogikk 1 og har kommet inn på spesialpedagogikk 2 deltid som skal gå over skoleåret 06/07 mne det som er at jeg kan ikke gå både skole og jobbe da det ikke lar seg kobinere. Ville dere gjort om dere var meg? Jobba og tatt skolen siden eller slutta jobba og vært ferdig utdanna med videreutdanninga til barnet blir født?? med 80 % av denne lønna under permisjonstiden sitter jeg ikke igjen med mere enn 1400 kr hver mnd i forhold til om jeg deler engangsstønaden på ca.33 000 kr på 1 år. En annen ulempe er vel at mannen min ikke har krav på pappapermisjon om jeg ikke har vært i arbeid etter hva jeg forstår?? Og ved fast ansettelse har jeg jo fortrinnsrett når nye stillinger med høyere %-andel lyses ut i kommunen. Dett ble langt men håper noen gidder og lese og komme med noen synspunkter.Jeg er så rådvill.Vil jo kjene penger...men trives ikke på jobben...og vil gå ferdig skolen .....skal ikke være lett dette her nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde tatt studiene. Når man får barn setter man ofte seg selv sist, så studier med småbarn er dobbelt så vanskelig som uten barn. Som du sier, er det ikke så mye å hente på jobben du nå har uansett. Ta opp studielån og søk stipender - og betal heller tilbake når du har mer i lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #3 Del Skrevet 16. august 2006 Om du er student og ikke mottar permisjonspenger vil du få 30 000,- ved fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for rådet.Det er det som frister mest da.KOse meg med graviditeten og lese litt og studere innimellom.Og bli ferdig våren 07.Men en ulempe der også shu.....har termin 10.mars og eksemen er i mai.Men om jeg er flittig og leser masse før fødselen så må vel d gå bra kanskje... Noen flere???????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 16. august 2006 Ja tror det er 33 000 kr ca nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 Du kan få utsatt eksamen uten problem. Studielånet fryses når man er i permisjon og ikke jobber. Hadde valgt studier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 16. august 2006 Hm blir nok studier her om ikke noen her inne overbeviser meg om at jobben er viktigst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 16. august 2006 hm...veit dette er uten for tema men er det noen andre som gidder og komme med noen synspunkter så blir jeg glad:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. august 2006 #9 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg synes det er litt vanskelig å gi deg konkrete råd for hva du skal gjøre, da det er ditt liv det dreier seg om, men jeg vet nok hva jeg hadde valgt. Jeg hadde gjort ferdig studiene og vært strålende fornøyd med det som var gjort før lilleputt kommer til verden. Hvertfall på grunnlag av at du ikke vil få det så veldig mye trangere økonomisk heller. Du får be dem ha deg i baktankene om det skulle komme noen litt større stillinger om et år eller to. Gi dem kontinuerlig beskjed, etter eksamen, at du er ledig så de kanskje kan ha deg i bakhodet! Lykke til hva du måtte ende opp med å velge! Ps. Husk at det skal mye selvdidiplin til å begynne å studere igjen når du er vant til å ha en fast inntekt og faste utgifter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kåge Skrevet 16. august 2006 #10 Del Skrevet 16. august 2006 Eg studerer sjølv, og mannen min skal ta pappapermisjon. Hans permisjonslønn bli rekna ut i frå kva han tjener, slik eg har forstått det. Men det blir kaankje annleis viss du ikkje skal studere vidare i frå haust 07 og...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå